MotoGP: 2016 HJC Helmets Grand Prix Brno

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är bradley smith's hoj nedgraderad? Han har ju varit helt vilse än vanligt den senaste tiden eller är det bara jag....:va
 

KentRobin

Medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Umeå
Hoj
FZ1 2008
Någon som vet om cyklarna varmkörs i depån innan eller har dom motorvärmare eller hur kan dom ge fullt diReCkT!?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Är det bara jag som tycker att detta är VR bästa säsong på länge?
Tycker du? Den här säsongen har det ju varit glasklart att VR inte bara saknar varvtiderna för att vinna mästerskapet, så har det varit under flera säsonger, men nu även det som alltid har varit hans unika styrka: ”racecraft”. Hur han än gör närmar han sig ju inte ledningen i mästerskapet. Förra året kunde han ju kompensera för sämre varvtider jämfört med Marquez och Lorenzo med sin erfarenhet, men 2016 hjälper inte det. Så vad är det som är så bra jämfört med ”på länge”?
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Tycker du? Den här säsongen har det ju varit glasklart att VR inte bara saknar varvtiderna för att vinna mästerskapet, så har det varit under flera säsonger, men nu även det som alltid har varit hans unika styrka: ”racecraft”. Hur han än gör närmar han sig ju inte ledningen i mästerskapet. Förra året kunde han ju kompensera för sämre varvtider jämfört med Marquez och Lorenzo med sin erfarenhet, men 2016 hjälper inte det. Så vad är det som är så bra jämfört med ”på länge”?

Tycker det är ganska självklart att han har varvtiderna i år men inte flytet vid race. Intressant att man kan uppfatta situationen så olika!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man ger fan i att släppa hojen när det börjar bli leskigt:p

Haha nä jag vet då fan inte hur han lyckas!

Ja, han är ett bevis för att man inte kraschat förrän man släppt styret. :hihi
Det där var fanimit en krasch, sedan tryckte han upp hojen på däcken igen, och fick fäste.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Sjukt kval! :3freak
Var hittade Rossi det galet snabba varvet? :va
Och denne Ianonne, Maniac eller inte sjukt snabbt är han. :tummenupp
Hoppas och tror på ett vansinnigt tight race imorgon.
Vore fantastiskt om 4-5 förare är med till slutet. :)
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Tycker det är ganska självklart att han har varvtiderna i år men inte flytet vid race. Intressant att man kan uppfatta situationen så olika!
Det finns flera förare som är betydligt bättre än Rossi på att lägga blixtrande snabba varv. Det har aldrig varit hans starka sida. Varken i år eller något annat år.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.45.01.png
    Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.45.01.png
    76.7 KB · Visningar: 78
  • Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.45.33.png
    Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.45.33.png
    54.6 KB · Visningar: 64
  • Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.46.03.png
    Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.46.03.png
    71.4 KB · Visningar: 73
  • Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.46.35.png
    Skärmavbild 2016-08-20 kl. 19.46.35.png
    86.9 KB · Visningar: 74

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns flera förare som är betydligt bättre än Rossi på att lägga blixtrande snabba varv. Det har aldrig varit hans starka sida. Varken i år eller något annat år.

Enligt dina egna bilder har ju VR lagt lika många snabbaste varv i år som MM, och fler än JL.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Enligt dina egna bilder har ju VR lagt lika många snabbaste varv i år som MM, och fler än JL.
Sant. 2016 har hittills varit ett otypiskt år. Men det hjälper honom heller inte mot en titel: 4 pallplatser på 10 race. När man värderer Rossis resultat kan man bara jämföra med den som är bäst. Något annat vore som att beskriva en mulen dag i Flen som strålande eftersom det var ännu värre i Lycksele den dagen.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sant. 2016 har hittills varit ett otypiskt år. Men det hjälper honom heller inte mot en titel: 4 pallplatser på 10 race. När man värderer Rossis resultat kan man bara jämföra med den som är bäst. Något annat vore som att beskriva en mulen dag i Flen för strålande eftersom det var ännu värre i Murmansk den dagen.

Men, det du argumenterade emot var ju att han var snabbare i år än någonsin? :va
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Inte återuppliva stämningen Radare/Perra nu tack, bit ihop innan det skrivs.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte återuppliva stämningen Radare/Perra nu tack, bit ihop innan det skrivs.

Äsch då, jag bara påpekar felen, någora hetsiga känsloargument eller andra upprörda uttalanden lär jag inte göra. :)
VR är ju ganska uppenbarligen mindre jämn i år än förra året, även om han både kvalar bättre och kör snabbare, så han har halkat efter MM, som istället kvalar sämre och kör långsammare, men är jämnare. :hihi
Tror inte VR kommer kunna ta in poänggapet till MM i år, undantaget att MM får någon DNF, men det gör mig inte så värst mycket. Det jag vill se är tajt och spännande rejsing, med lite överraskningar. :hihi
Och det har ju årets säsong levererat väldigt mycket av.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Äsch då, jag bara påpekar felen, någora hetsiga känsloargument eller andra upprörda uttalanden lär jag inte göra. :)
VR är ju ganska uppenbarligen mindre jämn i år än förra året, även om han både kvalar bättre och kör snabbare, så han har halkat efter MM, som istället kvalar sämre och kör långsammare, men är jämnare. :hihi
Tror inte VR kommer kunna ta in poänggapet till MM i år, undantaget att MM får någon DNF, men det gör mig inte så värst mycket. Det jag vill se är tajt och spännande rejsing, med lite överraskningar. :hihi
Och det har ju årets säsong levererat väldigt mycket av.

MM kan förvalta sitt försprång med förstånd! Han behöver knappast vinna ens, räcker att han håller sig strax bakom JLo och fiser runt utan att behöva förta sig så är titel #3 i hamn!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top