MotoGP: 2016 HJC Helmets Grand Prix Brno

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Intressant att det står Bridgestone Battlax på JLs tröja nu på presskonferensen, hur gammal är inte den tröjan?:3freak
Kan han inte vara sponsrad av Bridgestone (jag vet att alla kör Michelin i år)?
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Det vore förstås önskvärt med DNF för Marquez och en del (men inte lika mycket) otur för Lorenzo.

Marc MARQUEZ 181
Jorge LORENZO 138
Valentino ROSSI 124
Dani PEDROSA 105
Maverick VIÑALES 93
Andrea IANNONE 88
Andrea DOVIZIOSO 79
Pol ESPARGARO 78
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Varför?

E det inte bättre att de får göra upp man mot man , annars får man ju höra att pilotA inte hade blivit världsmästare om PilotB inte hade skadat sig. Å på så sätt nedvärdera titelmästaren.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Varför?

E det inte bättre att de får göra upp man mot man , annars får man ju höra att pilotA inte hade blivit världsmästare om PilotB inte hade skadat sig. Å på så sätt nedvärdera titelmästaren.

Det tåget har ju redan gått, flera gånger. De andra titelkandidaterna har ju en hög DNFer, och dessutom ett par helt utan att ha gjort ett eget mistag.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
MM gjorde den resan förra året så den får ni faktiskt vara nöjda med.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
För mig är det viktiga själva racen inte titeln.
Jag vill se ett bra, täta och spännande race med alla utmanare i bra skick och på banan.
Hellre ett spännande race som vinns av Rossi eller Lorre än ett tråkigt som vinns av Marc.
Sekundärt vill jag som alla förstår helst att MM vinner både race och titel.
Vems som sedan skrapat ihop mest poäng efter säsongen är på klar tredjeplats för mig.
Sedan kan en jämn serie MÖJLIGEN ge tätare race men det är svårt att bevisa.
Jag har aldrig, och kommer aldrig, att önska en DNF eller fall för någon.

Bara mina två... :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Riktigt kul att Ducati visar att de vill vara med i toppen även denna helg! :tummenupp
Nu var det teknikerna i hondaboxen som fick jobba övertid och verkar ha hittat något.

Ikväll kommer många team analysera MM's sector 2. :)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Är det bara jag som tycker att detta är VR bästa säsong på länge? SKillnaden är att han faktiskt inte haft samma flyt som tex förra säsongen. Pajad motor, 2 taktiska missar i regn i race där han legat etta mer?
I år är han ju jämnsnabb med Lorre samt mycket bättre i kvalen.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är det bara jag som tycker att detta är VR bästa säsong på länge? SKillnaden är att han faktiskt inte haft samma flyt som tex förra säsongen. Pajad motor, 2 taktiska missar i regn i race där han legat etta mer?
I år är han ju jämnsnabb med Lorre samt mycket bättre i kvalen.
Har haft liknande tankar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det bara jag som tycker att detta är VR bästa säsong på länge? SKillnaden är att han faktiskt inte haft samma flyt som tex förra säsongen. Pajad motor, 2 taktiska missar i regn i race där han legat etta mer?
I år är han ju jämnsnabb med Lorre samt mycket bättre i kvalen.

Jag tror nog att de flesta känner så, definitivt den bästa sedan han bytte till Ducati. Han har löst sitt problem med kval, och han är snabb. Hade det inte varit för en exploderande motor på Mugello, och en slirande koppling som gjorde att han gick för hett i kurvorna på Austin så hade han defintivt legat riktigt bra till i år.
Får hoppas att det håller i sig för honom till nästa säsong.

Nästa säsong kan ju bli ganska intressant om Honda, mot all förmodan, nu inte får ordning på hojen tills dess, iom att JL sitter på en Ducati som jag misstänker kommer passa honom dåligt, den andra hojen i Yamaha sitter en hyfsat ny kille på, Iannone sitter på en suzuki som antagligen kommer att ligga kvar bakom de tre toppfabrikerna i prestanda. Honda har MM som verkar kunna köra fort på vad fan som helst, och dessutom har lärt sig att hålla igen när materialet inte funkar.
Om Honda inte får ordning på hojen så ser det ju rätt ljust ut för Rossi.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag tror nog att de flesta känner så, definitivt den bästa sedan han bytte till Ducati. Han har löst sitt problem med kval, och han är snabb. Hade det inte varit för en exploderande motor på Mugello, och en slirande koppling som gjorde att han gick för hett i kurvorna på Austin så hade han defintivt legat riktigt bra till i år.
Får hoppas att det håller i sig för honom till nästa säsong.

Nästa säsong kan ju bli ganska intressant om Honda, mot all förmodan, nu inte får ordning på hojen tills dess, iom att JL sitter på en Ducati som jag misstänker kommer passa honom dåligt, den andra hojen i Yamaha sitter en hyfsat ny kille på, Iannone sitter på en suzuki som antagligen kommer att ligga kvar bakom de tre toppfabrikerna i prestanda. Honda har MM som verkar kunna köra fort på vad fan som helst, och dessutom har lärt sig att hålla igen när materialet inte funkar.
Om Honda inte får ordning på hojen så ser det ju rätt ljust ut för Rossi.

Alltså jag tror MV kan bli riktigt jobbig nästa år om man tittar på vad han gör med Suzukin. Den har även liknande kvalitéer som m1 så det är nog ganska mycket plug'nplay.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Presskonferensen med tillverkarna idag var skön.
Fast jag har svårt att förstå japanerna emellanåt.
 

CBR1100XX

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Zx-12R 2006
Ursäkta en novis. Jag är återfallsknutte och tycker såklart att motogp är skitkul. Jag undrar på vilket sätt kan man kolla när det är race? Är det bara att teckna viasat motor eller finns det alternativ?

Tack
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ursäkta en novis. Jag är återfallsknutte och tycker såklart att motogp är skitkul. Jag undrar på vilket sätt kan man kolla när det är race? Är det bara att teckna viasat motor eller finns det alternativ?

Tack

Du kan skaffa abbonemang hos motogp.com, så kan du se alla race när du vill. Även race tillbaka till 90-talet nån gång. De brukar ha halverat priset för abbonemanget såhär i halvtid med. Det är då ett streamingkonto, så det drar lite bredband. Brukar funka alldeles utmärkt.
Annars kan man betala för en helg och se hur det funkar om man vill.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fan sysslar barbera med:va
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lorre :Bugar
Alltid kul att se varvrekord. :)

Jevlars va MM's hoj började gå när dom satte på vingar.
Undrar om HRC ångrar att de vill förbjuda dem nu? :hihi
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top