Köpa sportbil. Vad vill jag ha?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Låter som du vill ha en bil att köra medans frugan vill ha något att åka i. Lycka till med den införsäljningen:D

I "köra" kategorien inom 100k är mina tips följande:

-Lotus Elise (rå!!) /Opel Speedster
-Toyota MR2
-Honda S2000
-Mazda Miata

Lite tyngre, bekvämare
-Porsche Boxster
-BMW Z3/Z4
-Audi TT (damfrisörskevarning...)
-Mercedes SLK eller uddafågeln Chrysler Crossfire

Glassglidare
-Chrysler Sebring (kostar ingenting)
-Volvo C70

Några jänkejärn
-Mustang GT Cab
-Camaro cab

Ut och prova:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Lite utanför din budget om du vill ha en lite nyare bil, men subaru impreza/wrx är riktigt trevliga.
Bra med effekt med stora motorn och turbo och fyrhjulsdriften är underbar.
Kör själv impreza med minsta motorn på 150hk utan turbo och visst kan den vara kul på sina ställen, men fan vad trist den var jämfört med polarens trimmade wrx med 400hk...
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Glom sportbil, finns inga femsitsiga sportbilar.

Har tankt pa detta bade lange och val da det hade passat mig som handen i handsken, bytade fran 4 sitsig till 2 sitsig och frugan gillar inte det alls...

Skulle jag 'behova' byta till 5-sitsig rolig bil, blir det en jankare (raggare) med riktigt fet spis.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Frun gillade inte GT2an :va

Själv har jag precis köpt en Boxster S 986. Inte hämtat den än. Kunde inte komma på något mer prisvärt i nuläget. Körglädje och användbarhet så länge man inte behöver mer än två säten och en weekendväska som bagage. :)

Kände dessutom att jag var tvungen att backa upp mina egna förslag jag gett andra. :tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Porsche 996?

FB_IMG_1465539596720.jpg

Underhållande!

En riktigt välhållen 3000GT? Kanske dåligt med taköppenhet.

Honda nsx är väl svåröverkomlig med få uppfyllda kriterier..

Inge lätt kalkyl
En Maserati Gran Turismo cab men då ska du upp med några hundra till...

Audi S4 cab? V8 fyrkrafs och manuell. Rätt roligt.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Finns nog tyvärr inte mycket med dom kraven i den prisklassen. Lämna familjen hemma och köp någon liten skoj sak. Elise är ett bra val som är svårslaget räknat körglädje per krona. Nackdelen är väl att den är fullständigt opraktisk till allt annat än lek
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
TVR Cerbera har baksäte, det är dock ingen cab och prisbilden ligger långt över 100kkr.
Ska man ha en riktig sportbil som kostar runt 100kkr så är Super 7 replikorna en nobrainer.
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Övertala frugan, ska hon ha 5sits får hon slänga på några tusingar.

M3 Cab rör ju på sig och skäms inte heller för sig när det svänger.

Finns E46 från 156K:- oprutat på Blocket.

http://www.blocket.se/halland/Bmw_m3_e46_cab_66792896.htm?ca=11&w=3

8eb7a9017347a8a5bf5cdccdaa20d5b3.jpg
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Ska du ha en 5-sitsig cab så sikta in dig på Mustang från tidiga 2000-talet, känns som det vettigaste alternativet. Du får en "klassiker" som ser helt ok ut, den har ett baksäte och du kan köpa reservdelar från i princip vilken handlare som helst.

Elise och Speedster är sjukt roliga bilar men tänk på att dessa är roligast på bana. På landsväg är det inte speciellt spännande bilar, ärligt talat.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hade köpt en Lotus Elise om det är en sådan du vill ha. Kan man få dem för 100´ vänsterstyrd?

Tror knappast att ni kommer att åka runt hela familjen i en 5-sitsig cabriolet, mer än vid några enstaka tillfällen som man kan räkna på ena handen. Särskilt om ni har andra fordon i familjen som alternativ. I ett sådant scenario kan man väl unna sig en strikt tvåsitsig bil kan jag tycka.

Har redan två 5-sitsiga bilar så det känns som jag skulle köra 2-sitsigt. Min yngsta dotter heter Elise av en anledning... :D Nja, för en vänsterstyrd får man lägga en bra slant mer än 100' men jag kan stå ut med postbil.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Låter som du vill ha en bil att köra medans frugan vill ha något att åka i. Lycka till med den införsäljningen:D

I "köra" kategorien inom 100k är mina tips följande:

-Lotus Elise (rå!!) /Opel Speedster
-Toyota MR2
-Honda S2000
-Mazda Miata

Lite tyngre, bekvämare
-Porsche Boxster
-BMW Z3/Z4
-Audi TT (damfrisörskevarning...)
-Mercedes SLK eller uddafågeln Chrysler Crossfire

Glassglidare
-Chrysler Sebring (kostar ingenting)
-Volvo C70

Några jänkejärn
-Mustang GT Cab
-Camaro cab

Ut och prova:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Uttömmande svar :tummenupp

Ja, jag vill ha något att köra. Inte åka. Den ska gå på kurviga vägar. Enbart :)

Miata och Audi TT tilltalar inte. Inte S2000 heller. MR2 möjligtvis. Turbon då. Men vet inte hur den är att svänga. Den väger ju 400 kg mer än en Elise...
BMW och Mercedes är för mycket komfort och onödiga plastbitar. Pallar inte BMW i alla fall. Om det inte är en Z3M men den kostar mer än 100' :gnissla

Jänk gillar jag inte heller :D Fan vad kräsen jag är då :D Lågvarviga V8:eek:r med 50 hk per liter i 2000 kg bil tilltalar inte alls. Isch. Kränga och spinna går väl men det ska gå fort också. Är jag fördomsfull? :banana
Visst, motorn är ofta lättrimmad men... nä.

Det är ju egentligen bara Elise eller Speedster (VX220) kvar då :yoparty Hårdrock.
 
Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
En sån hade varit trevligt men jag hinner inte bygga nu. För mycket med hus och barn just nu.

Hus och barn ,,,Jaa det har jag med + bygga garage men det hindrar inte "Drömmen",, man bygger lite då och då...
 

Bifogat

  • IMG_1363.JPG
    IMG_1363.JPG
    109 KB · Visningar: 92

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Porsche 996?

View attachment 431339

Underhållande!

En riktigt välhållen 3000GT? Kanske dåligt med taköppenhet.

Honda nsx är väl svåröverkomlig med få uppfyllda kriterier..

Inge lätt kalkyl
En Maserati Gran Turismo cab men då ska du upp med några hundra till...

Audi S4 cab? V8 fyrkrafs och manuell. Rätt roligt.

Ooo, Porsche e najs. Men en 996 för man inte för 100' om den inte gått 27000 mil. Boxster i så fall. Kanske. Men ändå tung.

3000GT skulle kunna vara något men den väger 1800 kg eller nåt. Och inte öppen. Jag känner tre stycken som haft sådana och alla har haft dyra krångel. Kanske måndagsexemplar allihop...

Ha, en Maserati hade jag gärna haft! Men för dyr... :näsblod

Audi S4 (som jag tycker ser ut som en limpa) väger 1850 kg. Mycket motor, men jävlar så tung. Köper jag en sån som kommer jag att drömma om väghållning och att slänga rundor en mindre bil på småvägarna.

- - - Updated - - -

Nackdelen är väl att den är fullständigt opraktisk till allt annat än lek

Det är ju så det ska vara med en lekbil :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
TVR Cerbera har baksäte, det är dock ingen cab och prisbilden ligger långt över 100kkr.
Ska man ha en riktig sportbil som kostar runt 100kkr så är Super 7 replikorna en nobrainer.

Cerberan är jag lite kär i. Men öppet måste jag ha. Dock är AJP-motorerna så jäkla mysiga. Och rappa. Både 6:an och 8:an.

Mmm, en super 7:a är jag sugen på. Lite jobbigt om det börjar regna bara. Men det finns ju tygtak också.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Övertala frugan, ska hon ha 5sits får hon slänga på några tusingar.

M3 Cab rör ju på sig och skäms inte heller för sig när det svänger.

Finns E46 från 156K:- oprutat på Blocket.

De är rätt pigga och svängiga men jag är ingen BMW-människa. Alls. Annars är den säkert fin :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top