Medåkare Stenungsund

Raderad medlem 61114

Guest
Hehe! Det var imorgon! Så blir nog inte mer kört nu på ett tag. Student imorgon, ungarna kommer på Fredag för Pappa - vecka. Tors-söndag är jag på Falkenberg. Däremellan måste jag serva hojen och packa om ljuddämparen :gnissla
 

Raderad medlem 61114

Guest
Känner att det nästan får bli en tur ändå.... lite senare. Kanske runt 19:30 utgår jag ifrån Ucklum isf.... Nån som är ute då?
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Kan meddela att jag fick hem mitt drivpaket å slängde på det....när jag rev bakdrevet trillade halva hjullagret ut...:( Konstigt, inget missljud, rullade lätt å fint, men lagret var fullständigt skrot. Jag e bara glad att jag såg det i tid, hade ju vart kul å få generalras under en omkörning...

Nån jävla klåpare har antagligen servat själv, packboxen va dåligt monterad, snebankad å skev. Bara att beställa nya grejer å vänta ytterligare en vecka....:(
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Fy fan va varmt vi har det, är hemma i sverige på en liten mini "semester", kör runt i cab dock då hojen e kvar i Polen, var i stenungsund o bes. den, hur går det o köra hoj egentligen? jag vet ju själv hur det är i några grader kallare än vad det är nu, hoppas ni inte svettas sönder o väljer rimliga kläder.

Hoppas ni kör lagom fort så ni får kyla av er ;) :tummenupp
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag körde i shorts å skjorta till och från studentmiddag nu ikväll �� Över backamovägen bl a. Ca 2,5 mil enkel väg. Hade med mig en bag med skinnställ men eftersom ingen haka på ikväll så åkte jag hem igen och somna på balkongen :brinnerup
 

rawiola

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
2009, triumph,speed triple
Kör i skinnställ, var svimfärdig efter 6 mil =(. Man ska väl inte klaga på värmen men det tar väl ett tag att vänja sig:)
 

rawiola

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2009
Ort
göteborg
Hoj
2009, triumph,speed triple
hehe runt 15 grader o sol e helt underbart i skinstället men idag är de fan varmt! men helldre dra omkull svettig i ett skinnställ än svalkad o fin utan det ;)

Helt rätt! Jag är en av dom som är väldigt noga med ställ.. Händer det nåt så är det väl just när man inte har på sig ordentliga kläder. Men dom senaste dagarna har man vart allt bra sugen på att köra utan!
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Nylagt Oljegrus mellan Backamo och lilla Edet, ta det försiktigt om ni är där!:krama
 

Raderad medlem 61114

Guest
Nylagt Oljegrus mellan Backamo och lilla Edet, ta det försiktigt om ni är där!:krama

Vafan i år igen!!!?? Körde där i Torsdags och då hade skiten börjat svettats igen från förra årets misslyckade "lagning"...
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
"Oljegruset" ligger där av en orsak,folket har tröttnat på bombande sporthojar. Därför ser det ut som det gör. Men får helt enkelt skylla sig själv,kan räkna in mig själv där.
 
Last edited:

Raderad medlem 61114

Guest
"Oljegruset" ligger där av en orsak,folket har tröttnat på bombande sporthojar. Därför ser det ut som det gör. Men får helt enkelt skylla sig själv,kan räkna in mig själv där.

Skitsnack! Senaste 2-3 åren har de oljegrusat varenda väg i trakterna, inklusive den totalt värdelösa vägen förbi sjön mellan ucklumstappen och Västerlanda som är helt omöjlig att köra hoj på. Höll förövrigt på att gå omkull där för nåt år sedan när jag skulle kolla hur vägen var efter att inte ha kört där på några år. Varningdskylten stod I höjd med att gruset började så där kommer jag knappt över lagligt tempo och halka runtom bambi på hal is.....

Nä det är en budgetlagning de gör....När de grusade vägen i edet sist kunde jag räkna till över 20 st nya stenskott på bara bilens ruta, plus motorhuv och front.... Från mötande bilister främst.... Tack för den trafikverket...
 
Last edited by a moderator:

Raderad medlem 61114

Guest
Då vart olja, filter och ljuddämparull bytt också! Hittar inte min popnitstång så gick låna en från grannen som pajade när jag satte första niten :huvet

Kändes inte som ny dämpmatta gjorde ett skit för stt få ner nivån �� Hoppas jag klarar mig från att bli svartflaggad på Falkenberg nästa vecka.

Har nu varit ute och kört nåt?
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Vägen vid backamo tog nästan slut på en DUcait förra året tack vare oljegruset. Jag klarade mig med ömt knä och behov av nya kallingar. Inga varningsskyltar ute men efter ilsket samtal till vägverket var de på plats dagen efter.

Jag torr knappast de oljegrusar för att få ner farten, det är budgetlagningar. På bulten (stockholm) lade de en grussträng i mitten på vägen, då hade å andra sidan flera personer kört ihjäl sig på den vägen...
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Skitsnack! Senaste 2-3 åren har de oljegrusat varenda väg i trakterna, inklusive den totalt värdelösa vägen förbi sjön mellan ucklumstappen och Västerlanda som är helt omöjlig att köra hoj på. Höll förövrigt på att gå omkull där för nåt år sedan när jag skulle kolla hur vägen var efter att inte ha kört där på några år. Varningdskylten stod I höjd med att gruset började så där kommer jag knappt över lagligt tempo och halka runtom bambi på hal is.....

Nä det är en budgetlagning de gör....När de grusade vägen i edet sist kunde jag räkna till över 20 st nya stenskott på bara bilens ruta, plus motorhuv och front.... Från mötande bilister främst.... Tack för den trafikverket...

Skitsnack? Jag vet att det är så. Tro vad du vill..
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vad säger ni om lite körning på Tisdag eller Onsdag om vädret är bra?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Ravioli, Polacken och ni andra!? Ska vi säga Tisdag kl 18 på donken i Stenungsund? Jag bjur på på planeringskaffe innan vi drar. Kan ni någon rolig rutt så presentera den där! Jag vill gärna kunna rulla hemåt kring 20 - tiden.

Ser vädret piss ut skjuter vi på det till Onsdag.
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Ravioli, Polacken och ni andra!? Ska vi säga Tisdag kl 18 på donken i Stenungsund? Jag bjur på på planeringskaffe innan vi drar. Kan ni någon rolig rutt så presentera den där! Jag vill gärna kunna rulla hemåt kring 20 - tiden.

Ser vädret piss ut skjuter vi på det till Onsdag.

Låter bra! :yoparty:yoparty:yoparty
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top