Kärringen som ställer sig mitt på vägen

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Kör min vanliga mc runda och det inträffar en ganska obehaglig grej som gör mig arg men som framförallt skrämmer mig.

Kommer till en S-formad kurva med fri sikt som går genom två åkrar, förbereder mig att svänga och har sedan länge redan upptäckt de två damerna som är ute och går.

Inga problem tänker jag...ja juste...


Det är alltså en 70 km/h väg och får erkänna att jag höll ca 100 km/h, det visar sig att dessa damer inte uppskattar detta och den ena bestämmer sig då för att ställa sig mitt på vägen när jag kommer.

Jag förstår först inte vad hon håller på med (Ser hon mig inte liksom tänker jag) så bromsar ner från 100 km/h till ca 70 km/h. Gissa vad hon börjar göra då, jo den jävla kärringen bestämmer sig för att flytta sig ännu längre ut på vägen och nu är det verkligen ont om plats.

får bromsa ännu mer och är väll nere i ca 30 km/h och tvingas alltså utnyttja varje millimeter av vägbanan för att inte köra på den satans kärringen. :huvet


Nu vet jag att jag gör fel eftersom jag kör snabbt (No question about it), fine det accepterar jag och jag accepterar även de konsekvenser som kommer med att man kör snabbt.

men det jag inte kan acceptera är att en privatperson väljer att ta saken i egna händer och tvingar mig nästan köra ner i diket för att hon tycker att jag gör fel. Jag förstår inte riktigt hennes beteende, jag risker kanske inte mitt liv när jag kör ner i diket i 30 km/h men att krascha motorcykeln och kanske ett brutet ben är inte så roligt det heller...


Undrar om hon väljer att gå ut och ställa sig mitt på vägen när det kommer en bil som kör för snabbt?

Är detta ett vanligt fenomen som även hänt er eller har jag haft oturen och stöta på denna bittra jävla kärringen som antagligen inte fått ligga de senaste 30 åren bara?


gif hosting
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, det händer med jämna mellanrum.
Alltid surkärringar 45+.

Slutsats: Vi behöver åldersgräns på kvinnfolk. :fakta
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Min fråga till dig är då varför stannar du inte och frågar vad idioten sysslar med?
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Du skulle stannat o frågat vad de ville, de kanske ville :ligga?!

Tro mig hade hellre satt på mitt IXIL slipon än att frivilligt köra in något i den suggan...

Min fråga till dig är då varför stannar du inte och frågar vad idioten sysslar med?

Stanna och konfrontera.

Brukar prata vett i folk om jag inte är förbannad vid liknande situationer, men blev som sagt lite för arg...

Du kör för fort, hon går farligt. Vem är dummast?

Tja nästa gång en lastbil kommer för snabbt och hon ställer sig mitt på vägen så får vi nog se vem som är dummast...
 
Last edited:

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Hon kanske har någon mystisk anledning vi inte vet om. Vissa människor har inga gränser på vad de kan göra (kasta ut grus i kurvor t. ex).

Jag brukar köra chickenrace-ish bil mot bil som brassar på 50-sträckan hemma hos mig. Hur jävla svårt är det att respektera 30 och 50 liksÅm.

Chickenrace mot hoj vore lite elakt kanske även fast majoriteten brassar 70+ förbi dagiset där det är 30....
 

Jimmy

Guest
Hade en som kastade en nyckelknippa efter kompisen som låg 30m framför mig, han på bakhjulet och jag, som är snäll, stannade för att se henne leta i gröngräset. Vad jag såg hittade hon inte dessa igen. Men vad hon verkade upprörd. Först dessa mördarhojar, sen förlora sina nycklar!

Jag och kompisen skrattade gott åt fadäsen vid nästa kaffestopp.
Bara att ta de som de kommer, störa sig på det är ohälsosamt!:tummenupp
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Hade en som kastade en nyckelknippa efter kompisen som låg 30m framför mig, han på bakhjulet och jag, som är snäll, stannade för att se henne leta i gröngräset. Vad jag såg hittade hon inte dessa igen. Men vad hon verkade upprörd. Först dessa mördarhojar, sen förlora sina nycklar!

Jag och kompisen skrattade gott åt fadäsen vid nästa kaffestopp.
Bara att ta de som de kommer, störa sig på det är ohälsosamt!:tummenupp

Hahahha påminner mig om en fotbollsmatch jag en gång såg, någon i publiklen hade blivit så jävla arg att han slängde ner mobilen från läktaren och in på planen...

inte vidare genomtänkt haha...
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Em mc på ingående i kanske för hög fart hos icke mc frälsta hörs tydligen många gånger som trubbel hos en del där vederbörande då måste demonstrera mot detta på diverse sätt.Ibland går det tyvärr för fort för ofta på en del lokala sträckor med lägre hastighetsgränser och de boende tröttnar då förr eller senare på detta.Men att ställa sig mitt på vägen är kanske inte direkt det bästa för att framföra sina önskemål.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Att hon blir sur för att du kör för fort (om det var det som hände) är lättförståeligt men det rättfärdigar inte det hon gjorde.

Att i trafik göra något som visar uppenbar likgiltighet för andras liv eller egendom är definitionen på grov vårdslöshet i trafik...

Mvh,
Ingvar
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Är väl förfan inte hennes sak att avgöra!! Det kunde varit en nödsituation han kanske hade fått i sig en jordnöt som nötallergiker. Blir så jävla förbannad på muppar som skall leka polis...tror/tycker hon att han körde för fort så får hon väl ringa polisen. Inte fan skall kärringen ställa sig i vägbanan i alla fall, jag hade fan kört över kärringen!!
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hon kanske brukar cykla iklädd spandex och har läst hur SH-kollektivet hantera sådana.
Nu tyckte hon det var dags att ge igen :rofl :rofl :rofl :rofl


Nej, jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Hade en som kastade en nyckelknippa efter kompisen som låg 30m framför mig, han på bakhjulet och jag, som är snäll, stannade för att se henne leta i gröngräset. Vad jag såg hittade hon inte dessa igen. Men vad hon verkade upprörd. Först dessa mördarhojar, sen förlora sina nycklar!

Jag och kompisen skrattade gott åt fadäsen vid nästa kaffestopp.
Bara att ta de som de kommer, störa sig på det är ohälsosamt!:tummenupp

Jag sulade nyckelknippan i dörren på en Saab som tog fart och spann förbi mig när jag promenerade över på övergångsställe. Det blev ett jävla liv med den ena ursäkten sämre än den andra och vi hotade varandra med stryk både en och två gånger.

Efter ett tag så fake-ringde jag till snuten och talade om att dom är här om 20 minuter. Sen sa jag att jag skall bara smita in på jobbet och tala om för chefen varför jag var försenad.

Kollade ut 45 minuter senare och han stod fortfarande kvar. Kände att jag vann den på nåt sätt...
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Är väl förfan inte hennes sak att avgöra!! Det kunde varit en nödsituation han kanske hade fått i sig en jordnöt som nötallergiker. Blir så jävla förbannad på muppar som skall leka polis...tror/tycker hon att han körde för fort så får hon väl ringa polisen. Inte fan skall kärringen ställa sig i vägbanan i alla fall, jag hade fan kört över kärringen!!

En nötallergiker som har fått i sig en nöt och åker hoj till sjukan? :lol
Det är nog 0,0001% som kör för fort och har en legitim anledning till det.
Många är sååååå ledsna på alla vuxna människor som skiter i låga hastighetsbegränsningar och det kan jag förstå.
Med det sagt så kanske suicide missions a la ställa sig mitt i vägen är fel väg att gå.

Vad är problemet med att hålla 30 och 50 för vuxna människor?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
vicKtigaste i dessa situationer är att ha spegelvisir så att de ser hur korchade de ser ut när man stannar.. den välvda formen fläskar gärna på spegelbilden lite och eftersom det handlar om en idioit så sänks det's självförtroende ytterligare! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top