Bromsslangar från eBay

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Vågar man använda billiga bromsslangar från eBay? Har expertisen på sporthoj någon erfarenhet? T.ex. http://www.ebay.com/itm/50cm-19-69-...ash=item3d0e9dcf40:g:v34AAOSw5dNWlgxy&vxp=mtr och http://www.ebay.com/itm/50cm-200cm-...m1a11bb6f73:m:mUw54A03beTTDAnUNnbHZNw&vxp=mtr

Jag vet att det gäller den antagligen viktigaste delen på motorcykeln och att man inte ska chansa när det gäller bromsar osv, just därför frågar jag. Många gånger har jag köpt billiga saker från asien som varit av kvalitet motsvarande den på produkter köpta i en "riktig" butik. "Märkesslangar" kostar ca 3 ggr mer.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Köp dom på Hydroscand i stället. Gjorde jag, helt nöjd. Men köp varianten med plast utanpå stålflätan, eftersom den är väldigt vass och skär in i plastkåpan om den ligger emot. Du kan ta dina slangar med och dom tillverkar de stålomspunna med dessa som mått. Så får du dem på en dag.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Köp dom på Hydroscand i stället. Gjorde jag, helt nöjd. Men köp varianten med plast utanpå stålflätan, eftersom den är väldigt vass och skär in i plastkåpan om den ligger emot. Du kan ta dina slangar med och dom tillverkar de stålomspunna med dessa som mått. Så får du dem på en dag.


Fördelen hos Hydroscand är att du får dom direkt
hos andra lev. inkl. ebay, så kan man välja färg på slangar & kopplingar
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Köper du välkända märken, Goodridge, galfer etc så går det utmärkt att handla på Ebay. Fördelen är mest att man kan välja utförande och utseende på ett annat sätt än de vanliga slangarna som hydroscand gör. Prisskillnaden är väldigt liten.
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Jag var in på Hydroscand idag vid lunchtid och de skulle ha strax under 500 kr för en 50 cm stålomspunnen slang med banjo i båda ändar. Ska jag byta alla 3 slangar fram blir det ca 1400 kr jämfört med drygt 200 kr som den första jag länkade skulle kosta. Det finns ett set HEL-slangar för ca 700 kr på eBay, men det är ju fortfarande över 3 gånger så dyrt...
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Har köpt från Wezmoto på Ebay till min SV650S. Fungerade fint. Slangarna kan jag inte kommentera mycket på mer än att de verkar fungera bra. Bytte bromsbelägg i samma veva och det blev ju klart bättre bett. Svårt att säga exakt vilken inverkan slangarna hade mer än att de såg lite tuffare ut.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top