Dagens journalism...

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Hur opartiskt är public service?

Den 10e december 2015 blev jag kallad till min chef på SR Luise Steinberger.

– Vi fick ett mejl som uppmärksammar oss på dina debattartiklar i flyktingfrågan. Vår chef Ingemar har bestämt att du inte kan rapportera något om flyktingkrisen hos oss.

Hon syftade på flera debattartiklar som jag hade skrivit som fd asylhandläggare på Migrationsverket innan jag anställdes på SR och som publicerades av SvD, Aftonbladet och Dagens Samhälle. Artiklarna tog inte ställning för eller emot migrationen utan hade fokus på tekniska brister vid handläggning av asylärenden.

– Om du vill fortsätta arbeta här kan du inte skriva något mer om det …eh ta ställning i frågan till exempel på sociala medier heller. Det handlar om att man inte får ta ställning i kontroversiella frågor.

Jag försökte kontra:

-Men jag tar ju inte ställning i mina artiklar.

Hon tittade blankt på mig:

– Jag läste dina artiklar och jag tycker de är jättebra… men du kritiserar ändå systemet. Public service anklagas ju för att vara vänstervridet…

https://putilov.org/2016/06/16/hur-opartiskt-ar-public-service/
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Man ser ju iaf vad metro tycker är viktigast...



View attachment 432088

Jag skäms när utrikesministern twittrar som när en fjortis visar prov på internetempati. Förvånad över att hon flyttade sig bortom ett lakoniskt "Vif". Statsministern briljerar inte dirkt heller. Fridolin klarar ju att åstadkomma ett skrivet alster som håller måttet, att det inte finns något bakom är en annan femma.

Bortåt 90 döda, (hitintills), hundratals skadade och då lär det handla om hög andel invaliditet och lemlästning. Har inte våra styrande de erforderliga förståndsgåvorna som behövs för att greppa dimensionerna?
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Jag skäms när utrikesministern twittrar som när en fjortis visar prov på internetempati. Förvånad över att hon flyttade sig bortom ett lakoniskt "Vif". Statsministern briljerar inte dirkt heller. Fridolin klarar ju att åstadkomma ett skrivet alster som håller måttet, att det inte finns något bakom är en annan femma.

Bortåt 90 döda, (hitintills), hundratals skadade och då lär det handla om hög andel invaliditet och lemlästning. Har inte våra styrande de erforderliga förståndsgåvorna som behövs för att greppa dimensionerna?

Kanske en ny armbandskampanj "Nej till terrordåd"#Dan#Eliasson#Inkompetent.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Politiska ledningen säger "ha respekt för demokratin".
När det gäller Turkiet. Och Erdogan. Media tiger.

Kuppande soldater halshuggs, gatorna ekar av hyllningstal till kalifatet. Is is är visst demokrati enligt media. Ja jävlar i hoppet.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Eller http://nyheter24.se/debatt/856338-kvinna-aldrig-fri-sa-lange-har-sex-man om du vill ha riktiga länken och inte bara en skärmdump på första styckena.

Jag håller förvisso med om att skribentens angivna psykiska ohälsa syns i texten, men den ligger ju under "debatt" så jag vet inte om jag skulle kalla det för just deras skribent, och under just debatt kan man hitta märkliga inlagor i de flesta tidningar, eller någon i ledningsgruppen hos Feministisk initiativ.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Eller http://nyheter24.se/debatt/856338-kvinna-aldrig-fri-sa-lange-har-sex-man om du vill ha riktiga länken och inte bara en skärmdump på första styckena.

Jag håller förvisso med om att skribentens angivna psykiska ohälsa syns i texten, men den ligger ju under "debatt" så jag vet inte om jag skulle kalla det för just deras skribent, och under just debatt kan man hitta märkliga inlagor i de flesta tidningar, eller någon i ledningsgruppen hos Feministisk initiativ.

VAD ÄR NYHETER24?

Vem behöver fler nyheter? I nyhetsbruset susar mycket bara förbi. Vi tror inte att det behövs mer brus. Vi tror på rätt nyheter. Och rätt urval. Vi vill hjälpa dig att hitta det som är relevant för dig.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Eller http://nyheter24.se/debatt/856338-kvinna-aldrig-fri-sa-lange-har-sex-man om du vill ha riktiga länken och inte bara en skärmdump på första styckena.

Jag håller förvisso med om att skribentens angivna psykiska ohälsa syns i texten, men den ligger ju under "debatt" så jag vet inte om jag skulle kalla det för just deras skribent, och under just debatt kan man hitta märkliga inlagor i de flesta tidningar, eller någon i ledningsgruppen hos Feministisk initiativ.

Poängen var inte artikeln.

Du vet väl varför debattartiklar och ledare hamnar på kultursidorna?
Kultur är undantaget från kravet på "sant och relevant".
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top