Broms och kopplingsgrepp ifrån Kina

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Mina är liknande och dom funkar bra. Detta är dock så billigt att man börjar undra. Prova. Gör väl inget om bromsgreppet går av? Eller? :confused:
 

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Ort
tibro
Hoj
suzuki sv650 -99
Får köpa 2set och testa att slå sönder det ena ��
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Vet ej om jag vågar skriva men jag köpte och monterade såna på min hoj i vintras och det som jag kört med dom i år så funkar dom som dom skal.
Kör inte på bana , krusar runt på små krokiga vägar och njuter bara.
Testade att dra den max stillastående och pumpa upp trycket och sen dra det jag klara utan att den vek/böjde sig :)
Passformen är inget att klaga på , lika bra som originalen som satt innan men roligare med färg som passar hojen :)
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Inget fel på hållbarheten MEN ett litet varningens ord för bromsgreppet.

I tre fall där jag själv har upplevt två (ett mitt eget och ett fall där det var en annan som körde på samma bandag) att klacken som skall trycka mot kolven till huvudbromscylindern inte hade något spel vilket innebar att när alla grejor blev lite varma så bromsade hojen av sig själv... Liiite hårigt när man kommer i full fart på rakan. Det löstes genom att slipa ner klacken lite grann så att där fanns lite luft mellan klack och kolv.

Alla hade vi bytt till kinahandtag och det var samma "fel" på alla det vill säga ingen tolerans mellan klack och kolv vilket då ledde till att hojen bromsade av sig själv när bromsvätskan blev lite varm och började expandera.
 

Snagge

Medlem
Gick med
27 Jul 2013
Ort
Bromölla
Hoj
Bmw r1200r
Okej tack för alla svar och då ska jag kolla så inte handbromsen ligger imon och gör den den så får jag bara slipa lite för vill ju inte hojen så bromsa när man kommer in i en kurva precis.
Men då är det bra passform o h lättmonterat?
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
På min är det bara skruva ut en skruv och av med det gamla in med det nya och skruva dit skruven :)
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Får kolla på mitt om det ligger på men inte märkt nått så långt men som sagt ingen banköring för mig ;-)
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har haft ett par olika såna här och har blandade erfarenheter. Till kopplingen har de funkat klockrent men till bromsen har även jag råkat ut för att bromsen låst sig när det var varmt ute. På ett handtag trillade även en liten styrkula ut och gjorde handtaget värdelöst. De ÄR billiga, men det finns en anledning till detta.
 

aba123

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2014
Ort
eskilstuna
Hoj
Yamaha MT09
Montera tillbaka orginalhandtaget och mät kolla hur stort spelet är. Montera tillbaka kopian.Se hur stort spelet är.Fila av klacken lite om det behövs.Hellre lite större än för lite spel. Jag har haft flera kinakopior och aldrig haft nåra problem med dom
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Fungerar säkert. Men din frambroms är en av de absolut viktigaste säkerhetssystemen på motorcykeln. Det finns inget backupsystem som på bilar. Slutar en enda del av systemet att funka så är du helt utan bromsförmåga. Jag skulle inte chansa med kinagrejer till bromssystem faktiskt, och jag är ändå en förespråkare av billiga prylar som oftast funkar bra. Men detta är ett av väldigt få undantag.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag satte på Kina koppling- och bromshandtag.
Känslan i bromsen var inte 100% så jag satte tillbaka orginal.
Kopplingen duger men är inte helt ok...
 

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Ort
örebro
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
köpte såna till min mt-07a funkade klockrent, förutom att hålet i kopplingshandtaget var några mm större än originalbulten så var tvungen att borra ur fästet och dra igenom en ny bult.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Haft likadana på flera hojar utan problem!
Köpte just (eBay) 2 st kompl bromsshandtag, handtag/cyl/behållare/bromsswitch.
Av priset att döma sannolkt kinatillv.:confused:
Kostade tillsammans mindre än en renoveringssats till mitt nuvarande bromshandtag, som visade sig ha lite slitmärken i loppet...
Hade svårigheter att lufta bromsen fram efter bromsrenov (byte kolv/packn/belägg)
Hade samma probl på en annan hoj, bytte hela handtaget där också - sen var allt bra..

Lovar att rapportera hur det gått..
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top