Vad är grejen med HD?

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Har en hd ägare snott din fru?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...
Detta var nog århundradets dummaste inlägg :)
 

Jimmy

Guest
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Jag väljer att läsa inlägget med glimten i ögat, rätt skoj! Är du allvarlig, så...:glömdet
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
MotherTrucker, de framgår mycket tydligt av de båda inledande styckena att du gärna vill ha en HD, helst en långgaffel. Det dyker upp HD på Blocket hela tiden för rimliga pengar så håll ut och ge inte upp :tummenupp
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Skulle man sätta något annat emblem på en HD så skulle det märket bli så nerskrivet i alla recensioner som rent skrot att det inte finns spaltutrymme ens på internet.

Själv gillar jag motorer, även att meka, men jag vill gärna åka lite under säsong också, annars hade en egenbyggd HD varit ett alternativ, att bygga en långgaffel av något annat känns fel.

Men det som definitivt får mig att avstå HD är att den tog över som substitut när bastuklubbarna stängdes ned och bögarna som redan hade sina klädör av lädör satsade(!) på HD's "brödraskap" där de ohämmat kan diskutera vikten av "rätt" vibrationer(med gummiupphängt styre och fotpinnar så vibrationerna bara känns där dom ska). HD är ohotat som bögarnas mc, finns inget märke som kommer i närheten, kanske en gammal rosa kawa 125a då. Ta bara att stanna vid en mack när dessa flåsande gubbar kommer fram med förväntansfull blick och vill "prata motorcyklar" för att deras kusins jobbarkompis känt en som jobbade i Kiruna vars svågers frus sons klasskompis morfar hade en exakt likadan HD(så står dom och kollar på en dragstar). jupps, jag är homofob...

Har inget emot två cylindrar, det får mig att gå igång på alla fyra!:krama
flagga.jpg

motocorsa-minigale-1.jpgmotocorsa-manigale-3.jpgmotocorsa-manigale-6.jpg

motocorsa-manigale-10.jpgmotocorsa-manigale-11.jpgmotocorsa-minigale-1.jpg
 
Last edited:

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Djäklars så lika V-Rod är en Aquila Hyosung 650 och Hyosung ser t.o.m ut att ha en modernare gaffel :gråta
 

Bifogat

  • gv650s-pearl-candy-red.jpg
    gv650s-pearl-candy-red.jpg
    108 KB · Visningar: 171

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Djäklars så lika V-Rod är en Aquila Hyosung 650 och Hyosung ser t.o.m ut att ha en modernare gaffel :gråta

V-Rod är ingen "äkta" HD jue ... ser klart och tydligt att den är en kopia av Hyosong ... så alla inbitna västskäggisar hade ju rätt !
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Vad är grejen med HD?
 

Bifogat

  • harley-davidson-girls-1506289.jpg
    harley-davidson-girls-1506289.jpg
    103 KB · Visningar: 237
  • scooter-004.jpg
    scooter-004.jpg
    66 KB · Visningar: 158

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Oavsett vad som sägs om HD så är en av mina favoriter just HD. Men all logik talar dock emot den, men ha begäret och känslan finns där ändå hos Harley-Davidson Low rider S, FXDLS. Jag läste även en kul diskussion som jag starkt kan rekommendera och bidrar till en del skratt. Bifogar Eric Sheltons Blogg samt en testvideo.

Eric Shelton: Triumph Motorcycles. Better than Harley in every way!

 

Bifogat

  • Low rider S.jpg
    Low rider S.jpg
    169.7 KB · Visningar: 71

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob

"The only reason to buy a Harley-Davidson instead of a Triumph is if you really like belt drive."

Ganska löjligt resonemang. Man köper det man gillar bäst och det varierar kraftigt från person till person.

Jag har nyligen provkört både Triumph Rocket III och Bonneville T120. Absolut inga dåliga hojar men jag gillar ingen av dessa bättre än min Fat Bob.

Rocket III har bra med pulver i motorn vilket inte är så konstigt då den är på 2.3 liter. Men den har inte alls samma goa karaktär eller ljud som en V-Twin (förutsatt att man gillar när det mullrar o vibrerar). Känns mer som en bilmotor. Utseendemässigt tilltalade den mig heller inte så mycket även om den ser rätt så fräck och biffig ut.

Bonneville T120 kändes även den rätt så pigg med den nya vattenkylda motorn som ger betydligt mer effekt o vrid jämfört med föregående årsmodell. Men varför har de satt på skärmar av plast? Även blinkershusen är gjorda i plast i stället för metall som på min H-D. Gillar inte alls kvalitetskänslan i det. I övrigt var den helt ok om man inte stör sig på den nya kylaren de har monterat.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Om man behöver ställa sig frågan om vad grejen med ett visst märke är så bör man kanske fråga sig vad grejen med Motorcykel är.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Oavsett vad som sägs om HD så är en av mina favoriter just HD. Men all logik talar dock emot den, men ha begäret och känslan finns där ändå hos Harley-Davidson Low rider S, FXDLS. Jag läste även en kul diskussion som jag starkt kan rekommendera och bidrar till en del skratt. Bifogar Eric Sheltons Blogg samt en testvideo.

Eric Shelton: Triumph Motorcycles. Better than Harley in every way!


Dendär var riktigt ball ju , och verkar gå att svänga å bromsa med
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Ja det är inga problem att hålla samma tempo på krokiga 70-vägar med en Harley Dyna som med andra hojar. Man får dock inte glömma att en 275 kg hoj inte alls är lika förlåtande som en lättare hoj om man behöver gira undan snabbt och hårt eller kunna stanna snabbt så det gäller att tänka framåt som vid all köring och anpassa den för hinder som plötligt dyker upp. Att köra på max utan att kunna se eller veta vad som finns framför är ren dårskap.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Ja det är inga problem att hålla samma tempo på krokiga 70-vägar med en Harley Dyna som med andra hojar. Man får dock inte glömma att en 275 kg hoj inte alls är lika förlåtande som en lättare hoj om man behöver gira undan snabbt och hårt eller kunna stanna snabbt så det gäller att tänka framåt som vid all köring och anpassa den för hinder som plötligt dyker upp. Att köra på max utan att kunna se eller veta vad som finns framför är ren dårskap.

Körde för första gången en riktigt krokig kringelikrok med Thunderbirden (340kg ) när borsan skulle lämna in sin Kawwa hos Bactor . (ni som kört Sorundavägen ner dit vet vad jag pratar om )
Vart lite hårigt ibland när jag körde som jag gjorde med MV'n , men vettefan om jag skulle lyckats köra snabbare med någon annan hoj och köra hyffsat säkert med lite marginal , men jävligt mäktig känsla , grisen lixon suuuuuuger sig ur kurvorna på nått sätt , största problemet är väl att det inte går att hänga ut på nått bra sätt vilket gör att nerläggen måste bli hårdare .
Skrapade å jävlades gjorde det iaf :tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top