Ny server klar

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kör senaste opera nu, funkar stabilt med korta svarstider men även denna hackar till när reklamen ska upp och fryser och släcker sidan någon liten 10-dels sek.

Funkar bättre på tunga sidor som facebook och kvällstidningar, troligen något som inte lirar riktigt i min win/burk men som opera skiter i lite mer än IE.

Får väl köra på opera då. :)

Några förslag på vad det kan vara för problem för mig?

Linan är stabil iaf., 20 ner - 2,4 upp, adsl med stationen nära, zte h386n gateway som brandvägg och win brandväggen avslagen, har varvat med defender på/av men märker ingen skillnad där.
Allt uppdaterat igår.

Ed. Köp/sälj funkar som de ska i opera med.
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Försöker lägga in annons med två bilder, detta kommer upp på en i övrigt vit skärm:

413 Request Entity Too Large

nginx/1.9.7


Allt annat funkar super! :tummenupp
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Kör OSX Yosemite 10.10.5 och senaste Chrome som webläsare, får så här när jag öppnar en sida.

Skärmavbild 2016-01-16 kl. 20.03.22.jpg

Är ju bara att scrolla ner för att se det man vill se men något är inte som det brukar vara :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Har justerat lite runt MySQL också. Load ligger nu runt 0.5-1.5 i load med en 2-core CPU. Sajten är fortfarande responsiv så ska nog vara lugnt.

Imorgon måndag är dagen med mest trafik under en vecka. Så får se hur allt håller sig då!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Gjort ett försök att få bot på panorama-annonserna längst upp. Funkar det fortfarande inte behöver jag nästan göra hembesök hos er :D Någon som bor nära Järna med detta fel?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Gjort ett försök att få bot på panorama-annonserna längst upp. Funkar det fortfarande inte behöver jag nästan göra hembesök hos er :D Någon som bor nära Järna med detta fel?

Nu är jag utan reklamfönstren, varken med reklam eller svarta fält men den gör en "laddning" av dom och lägger upp dom innan de försvinner, måste ligga någon hänvisning till dom kvar.

De fönstren under och över sporhojsbannern alltså, det jag tror är panorama-annonserna som du kallar dom.

Verkar funka i IE men i opera blir det som jag beskriver ovan, i opera funkar köp/sälj men i IE blir det ingen text till bilderna, blir "besvärligt" när det är annonser utan bild....

Nu fick jag "spökfönstren" i explorer med, någon hänvisning ligger kvar till den reklamytan.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vart har SMC loggan tagit vägen:va
Eller är jag partiellt blind?

Den togs bort för 3-4 år sedan..., om inte mer. SMC:s involvering med Sporthoj har varit försäkringsforumet, samt Sporthojsprojektet gällande instruktörer för SMC School för många år sedan.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag provade att trycka på deltagit uppe i listen, den visade massa gamla trådar jag deltagit i men inte nyare trådar..
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top