Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Räknar kallt med att allmän pension är obefintlig/obetydlig när vår generation når den åldern. Detsamma gäller social security. Skulle dessa mot förmodan finnas kvar har regelverket ändrats så många gånger att det är omöjligt att idag planera hur man bäst placerar för att maximera sitt uttag - allt baserat på den utveckling som skett de senaste årtiondena.

Personligen placerar jag hårt i sparformer där jag har full kontroll över hur medlen styrs - detta inkluderar vanliga aktier, fonder, 401k, ROTH IRA's, fastigheter, och valutor. Som vanligt tillåter diversifiering globalt att man kan hantera smällar i lokala marknader/valutor utan större påverkan på den totala investeringen - tvärtom har man istället större möjligheter att utnyttja dessa till sin fördel.

Den största utmaningen är egentligen de skatteavtal som finns etablerade mellan länder, enskilda länders skatteregler, och att utnyttja dessa och flytande skattekrediter till 100%.

Lycka till

Jag kan som många andra alldeles för lite om pensionen men jag har tagit kontroll över det jag kan påverka i alla fall.

Får du pension från Sverige över huvud taget med ens dagens regler?

Vad är 401k och Roth IRA?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
401k, Roth. Staternas motsvarande tjänstepension fast mer omfattande. Arbetstagare får ta del av bruttolön och placera i pensionsplan, typ.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Då är jag med.
Ganska vänster att vägra "begränsa invandringen" och istället "Stänga gränsen och skicka folk tillbaka till det EU-land dom kom till först eller det dom kom senast ifrån utan problem då det inte går längre." (citerat från dig).
Genom att släppa in bluffmakare, välfärdsturister och jihadkrigare tills landet är fullt för att sedan vägra hjälp till behövande, så har man ju värnat om "allas lika värde".

Allt har ju varit ett misslyckat försök att "svälta" ut SD, gör tvärtom och vägra ta debatten så löser vi problemen sen, tyvärr visade det sig att det inte gick att svälta ut och debatten kommer nu krypande närmare och närmare så strax ligger den på bordet iaf.

"det funkade ju fint när Ny Demokrati kom, varför går det inte nu?" gråter speciellt anställda MP-gråterskor.
Svaret är enkelt, Internet! När regeringen och medias rapportering inte stämmer med vad man ser så börjar man söka själv och internet har, förutom att man faktiskt Lätt kan söka, den stora fördelen att man når ut till många med de sociala mediernas intåg i samhället.

Nu gäller det att rädda vad som går och att faktiskt avvisa folk innan det är fullt skulle ju bevisa att det gick och Då skulle den stora, tysta majoriteten, på Riktigt, ifrågasätta varför det inte var gjort redan innan.

Den diskussionen går Inte att vinna utan att SD får rätt och då det är det man försökt motverka ända sen deras intåg på den stora politiska scenen bortkastat. Därför tar man heller livet av landet som det verkar än erkänner sig förlorade för om man gör detta, När kommer förtroendet för statsmakten återupprättas?

Om våra ledare kommer ut som trotsiga, obstinata småbarn som heller lider än se någon dom hatar få rätt, varför ska vi då låta oss ledas av dessa? Den frågan vågar dom Inte låta komma upp.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nej nej
Hollande sa tydligt igår att Frankrikes gränser fortsatt ska vara öppna!
Merkel säger de stängt men ändå så minskar inte flödet?!
Allt är ett spel teater för att vi lugnt ska sova vidare! Det sovande Folket!

Putin är emot agenda 2030. Hur mycket jag än avskyr Putin så håller jag med om att fn agenda 2030 är fel!

Titta på lite andra nyhetskanaler än den svenska, gränserna Är stängda bara Sverige som missat att rapportera det.

Sitter ju över 6000 och väntar på något sätt att ta sig in i England via tunneln i "djungeln", England säger dock Nej.

Kolla från gränsposteringarna i Kroatien, Serbien och de övriga staterna där, ser inte så öppet ut.....

Att inflödet fortsätter är att de inte vill söka asyl och bli hemskickade innan de kommit till ett land där dom får stanna, tyvärr är det full i det nu så där får dom sova på gatan, men dom är ju inne i EU så de behöver ju inte skickas hem eller ges uppehållstillstånd då det land de kom ifrån innan är säkert, kort sagt ett avancerat, internationellt svälta räv. Tror tyvärr inte vi kommer tillhöra de som får en topplacering i det spelet....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det som är ännu viktigare än att avvisa vid gränsen eller utvisa är att inte dela ut fler medborgarskap. På så sätt kan man återkalla uppehållstillstånd utan att riva i grundlagen, gissar jag. Är inte helt uppsjungen här men tror jag har ganska rätt.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det som är ännu viktigare än att avvisa vid gränsen eller utvisa är att inte dela ut fler medborgarskap. På så sätt kan man återkalla uppehållstillstånd utan att riva i grundlagen, gissar jag. Är inte helt uppsjungen här men tror jag har ganska rätt.

Du har rätt, PUT kan återkallas.
Bla om du lämnat felaktiga uppgifter när du ansökt och om du döms för brott så det är helt rätt väg att gå, inte ens gruppen PUT-innehavare som är ärliga kan ha något att invända mot detta utan bör till och med vara drivande i att detta genomförs då de och deras likar får ett högre värde och större förståelse om de är skötsamma och anser det är rätt att kasta ut brottslingar som är här som gäster.

PUT=Gäst
Medborgarskap=Värd
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du har rätt, PUT kan återkallas.
Bla om du lämnat felaktiga uppgifter när du ansökt och om du döms för brott så det är helt rätt väg att gå, inte ens gruppen PUT-innehavare som är ärliga kan ha något att invända mot detta utan bör till och med vara drivande i att detta genomförs då de och deras likar får ett högre värde och större förståelse om de är skötsamma och anser det är rätt att kasta ut brottslingar som är här som gäster.

PUT=Gäst
Medborgarskap=Värd
Och reglerna för hur man återkallar put är förstås enkla att ändra
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Och reglerna för hur man återkallar put är förstås enkla att ändra

Ingen aning, förmodligen. Det mesta utom grundlagen är väl relativt enkelt att ändra. Jag Tror (och hoppas) dock att det måste dras genom riksdagen men har inte kollat eller haft intresse i saken. För mig räcker det med, brottsling=ut, bara börja använda den möjligheten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingen aning, förmodligen. Det mesta utom grundlagen är väl relativt enkelt att ändra. Jag Tror (och hoppas) dock att det måste dras genom riksdagen men har inte kollat eller haft intresse i saken. För mig räcker det med, brottsling=ut, bara börja använda den möjligheten.
Är väl bara att KD, SD och M röstar igenom det vilken dag som helst.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sluta gnäll, ekonomin går som tåget
flyktingströmmen.jpg

• Branscher som stimuleras är transporter, handeln, säkerhetsbranschen, SFI-lärare, tolkar, utbildningsföretag, boende.
• Migrationsverket har reviderat upp sin kostnadsprognos till 29,2 miljarder 2016 och 41 miljarder 2017.
• Regeringen har lagt en tilläggsbudget på 11 miljarder kronor. Pengarna ska framför allt gå till kommunerna.
• Den är finansierad via ökad upplåning. Längre fram kan man tvingas till åtgärder som skattehöjningar och utgiftsneddragningar för att finansiera ökade kostnader.

http://www.dn.se/ekonomi/flyktingstrommen-ger-uppsving-for-tillvaxten/
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Snubblade över en dokumentär från förra året om Kurderna som slåss mot IS.

Dom intervjuar här några tillfångatagna terrorister, och det är skrämmande att dom inte är mer galna i sin framtoning.
Man förväntar sig ju ett speciellt utseende på terrorister, men dessa ser ut som vilken asylant som helst.

Det var också intressant att få veta att terroristerna inte kommer till sitt imaginära paradis om dom blir dödade av en kvinna. +10 till kvinnorna i Peshmerga som krossar deras högsta drömmar.

https://www.youtube.com/watch?v=9q-U5whh1sw
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såg en intervju med ansvarig för flyktingkrisen i jordanien, dom hade en väldigt nykter syn på problemet, de kunde inte tillåta att dom jobbade då dom själva hade det svårt med arbetslöshet och dåligt med pengar så att ta hand om alla var svårt. Mer pengar behövdes för att kunna hjälpa, och hans kommentar och avsikt var tydlig, "ge oss pengar till detta annars kommer dom försöka ta sig till europa för vi kan inte hjälpa och då kommer det kosta minst 5gånger så mycket" . Kände först ett litet "hugg" av utpressning men inser samtidigt att han troligen var helt ärlig. Inte ser man mycket om vikten av att hjälpa på plats i sverige. . .
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Bara plats #10 på listan, bättre kan vi! :)

o7AqRSV.jpg
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top