Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror att det är just Detta dom väntar på, det enda sättet dom ser som möjlighet Utan att gå SDs väg.
Nu kan dom stänga gränsen och skicka folk tillbaka till det EU-land dom kom till först eller det dom kom senast ifrån utan problem då det inte går längre.

Det är Nu det kommer vara Extra viktigt att påminna Alla om Vem som orsakat detta och varför det tilläts gå så långt, annars kommer det falla i glömska hos de som behöver ha det i färskt minne, ända till 2018 om det tar så lång tid.

Ja, om det osannolika men absolut nödvändiga händer - at vi stänger gränserna och massdeporterar asylanterna så kommer det låta på S+M som att de minsann tog ansvar back in 2016.
SD har ju trumf på hand dock, de kan alltid kräva mer och snabbare, helt riskfritt och de andra kan bara svansa efter. :FU

En helt klart relaterad fråga är ju terrorismen, för övrigt har ju SD monopol på den kopplingen fram tills nu också så de andra partiernas trovärdighet är körd även där.

Så här föreslår SD att vi skall bemöta terrorismen, naturligtvis det bästa förslaget, det ser alla.

1. Förbjud propaganda för terrorism
2. Straffa varje form av deltagande i eller stöd till terroristorganisationer
3. Skärpta straff för terroristbrott
4. Frånta terrorister deras medborgarskap
5. Tillåt hemlig dataavläsning och signalspaning
6. Utvidgat samarbete
7. Kraftigt ökade anslag till rättsväsendet
8. Ge polisiära befogenheter till Tullverket
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, om det osannolika men absolut nödvändiga händer - at vi stänger gränserna och massdeporterar asylanterna så kommer det låta på S+M som att de minsann tog ansvar back in 2016.
SD har ju trumf på hand dock, de kan alltid kräva mer och snabbare, helt riskfritt och de andra kan bara svansa efter. :FU

En helt klart relaterad fråga är ju terrorismen, för övrigt har ju SD monopol på den kopplingen fram tills nu också så de andra partiernas trovärdighet är körd även där.

Så här föreslår SD att vi skall bemöta terrorismen, naturligtvis det bästa förslaget, det ser alla.

1. Förbjud propaganda för terrorism
2. Straffa varje form av deltagande i eller stöd till terroristorganisationer
3. Skärpta straff för terroristbrott
4. Frånta terrorister deras medborgarskap
5. Tillåt hemlig dataavläsning och signalspaning
6. Utvidgat samarbete
7. Kraftigt ökade anslag till rättsväsendet
8. Ge polisiära befogenheter till Tullverket
Du behöver ingen foliehatt ser jag :D
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ja, om det osannolika men absolut nödvändiga händer - at vi stänger gränserna och massdeporterar asylanterna så kommer det låta på S+M som att de minsann tog ansvar back in 2016.
SD har ju trumf på hand dock, de kan alltid kräva mer och snabbare, helt riskfritt och de andra kan bara svansa efter. :FU

En helt klart relaterad fråga är ju terrorismen, för övrigt har ju SD monopol på den kopplingen fram tills nu också så de andra partiernas trovärdighet är körd även där.

Så här föreslår SD att vi skall bemöta terrorismen, naturligtvis det bästa förslaget, det ser alla.

1. Förbjud propaganda för terrorism
2. Straffa varje form av deltagande i eller stöd till terroristorganisationer
3. Skärpta straff för terroristbrott
4. Frånta terrorister deras medborgarskap
5. Tillåt hemlig dataavläsning och signalspaning
6. Utvidgat samarbete
7. Kraftigt ökade anslag till rättsväsendet
8. Ge polisiära befogenheter till Tullverket

Mycket av detta trodde jag faktiskt inte var tillåtet eller redan skedde men med sedvanligt svenskt, dåligt resultat bara men där ser man..

Punkt 4 ser jag dock som problematisk, att ta ifrån någon ett uppehållstillstånd är en fullt befogad handling vid brottslig verksamhet vilket sker fånigt sällan i vårt land (sker det överhuvudtaget?) men ett medborgarskap är, och Skall vara, ens rättighet.
Däremot skall man straffas, hårt, för terrorbrott, Den kostnaden är jag faktiskt villig att betala för med höjd skatt om det är vad som skulle krävas.

Att inte uppehållstillståndet ryker redan vid brott som har fängelse i straffskalan är dock för mig ett mysterium, jag skulle inte förvänta mig att få var kvar på min arbetsplats om jag åkte dit för att stjäla där, inte heller räkna med att vara välkommen hos en vän jag stulit från så jag förstår, på allvar, Inte varför någon med uppehållstillstånd tillåts stanna kvar när dom begått ett brott.....
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Undrar om de är nöjda med flyktingförläggningen i Djursan. :D


En kvinna utsattes för ett väpnat rån på fredagskvällen i Danderyd i norra Stockholm. Hon tvingades lämna ifrån sig sin bil, en Audi Q7, till en man med vapen.

I bilen befann sig kvinnans bebis, som hon lyckades få ut innan rånaren körde iväg med bilen mot E18, skriver Expressen.



http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvinna-med-barn-ranad-pa-sin-bil/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mycket av detta trodde jag faktiskt inte var tillåtet eller redan skedde men med sedvanligt svenskt, dåligt resultat bara men där ser man..

Punkt 4 ser jag dock som problematisk, att ta ifrån någon ett uppehållstillstånd är en fullt befogad handling vid brottslig verksamhet vilket sker fånigt sällan i vårt land (sker det överhuvudtaget?) men ett medborgarskap är, och Skall vara, ens rättighet.
Däremot skall man straffas, hårt, för terrorbrott, Den kostnaden är jag faktiskt villig att betala för med höjd skatt om det är vad som skulle krävas.

Att inte uppehållstillståndet ryker redan vid brott som har fängelse i straffskalan är dock för mig ett mysterium, jag skulle inte förvänta mig att få var kvar på min arbetsplats om jag åkte dit för att stjäla där, inte heller räkna med att vara välkommen hos en vän jag stulit från så jag förstår, på allvar, Inte varför någon med uppehållstillstånd tillåts stanna kvar när dom begått ett brott.....
Kan hålla med om att det är knepigt och egentligen överflödigt men jag gillar det. Mer repressivt, tack. Sedan att inga nya medborgarskap över huvud taget borde delas ut är en annan femma.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det räckte inte en med en knivmördad minister för att man skulle göra något meningsfullt åt psykvården. :fakta
Så varför tro att 300 "svenskar" som åker till Långtbortistan för att först och främst plåga och döda andra muslimer skall få någon att verkligen vilja ta krafttag?

Det som verkligen skulle behöva göras, vill och vågar ingen göra. :fakta
Vi kommer alla sannolikt att offras på den missriktade välviljans altare av några som verkligen känner att godheten uppfyller dem under ritualen. :död

Vi får nog vänta tills någon gör någon attack mot almedalsveckan eller rosenbad.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Idag kom kylan.
Helgen bjuder på mellan +2 och -5 grader i södra och mellersta Sverige, en liten försmak för alla flyktingar som tagit sig hit och som politiker, journalister, svenska komiker och allmänt många kändisar tjänat så många godhetspoängs de bara kunnat på...

*EDIT*

http://www.dn.se/nyheter/sverige/flyktingar-tvingades-sova-utomhus/

Alldeles lagom att boenden VERKLIGEN är slut för de människor vi tar emot. Men fortfarande finns det väl godhetspoäng att tjäna?

Tänk vilka nazist-fascist-svin vi hade varit om vi tvingat människor till hemska ställen som Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Frankrike, Polen, Italien, Spanien... Vi skulle likaväl kunna öppna upp och skicka dem till Auschwitz :rolleyes:

Jag är ju rädd för att politikerna inte låter sig nöjas och bromsas så lätt, det är nog bara en kort tidsfråga innan de hittar på någon drastisk och vansinnig lösning. Kanske expropriering av sommarstugor och när inte det räcker så kanske man kan tvinga folk med stora bostäder att hyra ut rum. Men naturligtvis inga politikers hem...

Helt vansinnigt javisst men jag tror tyvärr det värsta med de politiker vi har.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såg jag rätt att regeringen nu tycker danskarna måste "hålla sin gräns"?
Det är alltså deras fel att vi håller på att bli knäckta.

Allt, precis Allt för att slippa stänga själv.......
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Å dansken kunde sko sig.
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Har de vverkligen gjort det!?
Vi blir matade via media och politiker lögner allt för att agenda 2030 ska införas.
98% av befolkningen vet inte vad det är och
Vad det kommer innebära på sikt!
Det här har pågått länge för att komma hit där vi är nu.
Inte lätt att besluta rätt när man inte får veta sanningen!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har de vverkligen gjort det!?
Vi blir matade via media och politiker lögner allt för att agenda 2030 ska införas.
98% av befolkningen vet inte vad det är och
Vad det kommer innebära på sikt!
Det här har pågått länge för att komma hit där vi är nu.
Inte lätt att besluta rätt när man inte får veta sanningen!

Om du har rätt så sprack detta med internet, alla länder utom sverige har nu stängt sina gränser och säger "fuck U" till oss när vi försöker föra upp vad som gäller. När detta började var målet att ingen skulle vara vetande men internet förändrade saken. . . . .dock inte här då vi har lite svårare att tro något annat än vad etablissemanget säger. Om du har rätt med agenda2030 så har den dött och lämnat svarte petter i sveriges knä.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Vad är din teori? Jag tror jag vet, men jag har också hört en del resonera i termer om att det är en stor risk att ha pensionskapital i framtiden därför då kommer regimen kunna frysa inne ens allmänna pension "eftersom han/hon ändå har så mycket".
Bra att strypa skatteintäkten förstås, frågan är varför de inte förbjuder löneväxlingen helt, de tog ju bort möjligheten till IPS för vanligt folk nyligen, viktigare att ge pengarna till terrorister, förstås.

Räknar kallt med att allmän pension är obefintlig/obetydlig när vår generation når den åldern. Detsamma gäller social security. Skulle dessa mot förmodan finnas kvar har regelverket ändrats så många gånger att det är omöjligt att idag planera hur man bäst placerar för att maximera sitt uttag - allt baserat på den utveckling som skett de senaste årtiondena.

Personligen placerar jag hårt i sparformer där jag har full kontroll över hur medlen styrs - detta inkluderar vanliga aktier, fonder, 401k, ROTH IRA's, fastigheter, och valutor. Som vanligt tillåter diversifiering globalt att man kan hantera smällar i lokala marknader/valutor utan större påverkan på den totala investeringen - tvärtom har man istället större möjligheter att utnyttja dessa till sin fördel.

Den största utmaningen är egentligen de skatteavtal som finns etablerade mellan länder, enskilda länders skatteregler, och att utnyttja dessa och flytande skattekrediter till 100%.

Lycka till
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Om du har rätt så sprack detta med internet, alla länder utom sverige har nu stängt sina gränser och säger "fuck U" till oss när vi försöker föra upp vad som gäller. När detta började var målet att ingen skulle vara vetande men internet förändrade saken. . . . .dock inte här då vi har lite svårare att tro något annat än vad etablissemanget säger. Om du har rätt med agenda2030 så har den dött och lämnat svarte petter i sveriges knä.
Nej nej
Hollande sa tydligt igår att Frankrikes gränser fortsatt ska vara öppna!
Merkel säger de stängt men ändå så minskar inte flödet?!
Allt är ett spel teater för att vi lugnt ska sova vidare! Det sovande Folket!

Putin är emot agenda 2030. Hur mycket jag än avskyr Putin så håller jag med om att fn agenda 2030 är fel!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Begränsad invandring, deras egna ord.

Då är jag med.
Ganska vänster att vägra "begränsa invandringen" och istället "Stänga gränsen och skicka folk tillbaka till det EU-land dom kom till först eller det dom kom senast ifrån utan problem då det inte går längre." (citerat från dig).
Genom att släppa in bluffmakare, välfärdsturister och jihadkrigare tills landet är fullt för att sedan vägra hjälp till behövande, så har man ju värnat om "allas lika värde".
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top