Reklamen är i vägen!!!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag är rätt tålmodig när det gäller reklam. Vet ju vad det är som finansierar sidor som denna..
Men det finns faktiskt en gräns!
Och den har överskridits idag - TVÅ ggr..
Dels nu på SH med nån j-a Hondareklam som man inte kan få undan och som täcker texten samt på SvD som använder samma princip, fast värre, där ligger annonsblocket kvar och kan överhuvudtaget inte tas bort!
Dumt tips till Egmont kanske?:dummer
Ska blåsa om hela datorn i en nära framtid och undrar om inte nån adblock hittar sin plats i den...
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Som de flesta andra använder jag oxå numera adblock.
Men vi får väl se om det är värt att plocka bort den senare.
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Jag har tagit upp det med Egmont och det är under diskussion just nu..., så får vi får se vad slutresultatet blir.

Hur vore det med en modell där man som betalande (premium)medlem kan få slippa reklamen? RAT-forumet, http://www.triumphrat.net/, tillämpar till exempel det; antingen betalar man en liten summa varje år eller en lite större engångssumma (som fortfarande är förhållandevis liten).

Jag kör med en hel arsenal av skyddande add-ons, bland annat NoScript och Adblock Edge, helt enkelt på grund av att dagens web är nerlusad av skit (och då inte bara annonser).

Det betyder dock inte att jag inte vill stödja forum, tjänster och annat som jag använder, men det krävs andra affärsmodeller än att trakassera min redan stressade och informationsöverbelastade hjärna.
 

moddlaren

Guest
Laddade med Ghostery för Android, klockrent!
Inte en reklam så långt ögat når och alla trackers spärrade automatiskt.

fungerar till o med bättre än ADblocker sporthoj laddas 300 procent:fakta:fakta:fakta snabbare än med ADblocker som visserligen gör jobbet bra:tummenupp.
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Absolut, det har ju faktiskt hänt att man haft nytta av annonserna!
Men just nu är det för mycket, det blir antingen Tapatalk eller Ghostery tills sidan blir normal igen.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Funkar fortfarande inte å gå vidare om man inte har Adblock, helt jävla otroligt, snacka om å skita i å lyssna på folk.......
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det som stör mest med hondareklamen är att den växer när musen förs över, det gör den dock inte på t.ex. bike.se.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Det som stör mest med hondareklamen är att den växer när musen förs över, det gör den dock inte på t.ex. bike.se.

Det finns annat som också växer när musen förs över, men då är det bara trevligt... :brynad





(Förlåt... Det blir 100 Ave Maria och tagelskjortan...)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan ju säga att annonserna från ADTECH verkar vara fullkomligt sansade och faktiskt vettiga annonser. Låter dem vara på för att de inte stör mig alls. I övrigt har jag strypt av andra reklamleverantörer undan för undan pga störande skit.
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
BMW-reklamen i bakgrunden är rätt irriterande också, jag är van att aktivera fönstret för att tex använda piltangenterna till att scrolla med genom att klicka i sidofälten, nu öppnar det reklam i ett nytt fönster istället.
Samma om man öppnar en "stor" bild i en tråd, förut kunde man stänga den genom att klicka på sidorna av tråden, nu måste man trycka på esc när man vill stänga ner den annars får man upp... BMW-reklam :p
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag har kört ad-block rätt länge vid det här laget. Fullkomligt omöjligt att använda forumet annars. Jag förstår att man måste finansiera sidan på något sätt. Hade nog hellre betalt in en medlemsavgift/bidrag för att ha ett reklamfritt forum. Nu är det kanske försent för det i och med att forumet ägs av ett företag med vinstintresse.
 

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Ort
Kalmar-Öland området
Hoj
DR 650-99
Förvånad nej ...snart lika mycket reklam och popup fönster som när man ligger i vinter koma och slö surfa på mindre rumsrena sidor för att få vintern att gå fortare....
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
det måste kännas hårt och tråkigt för swedie som skapade detta forum från början att se sitt verk bli så misshandlat av nya ägarna bara för att få in mer och mer pengar.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
BMW-reklamen i bakgrunden är rätt irriterande också, jag är van att aktivera fönstret för att tex använda piltangenterna till att scrolla med genom att klicka i sidofälten, nu öppnar det reklam i ett nytt fönster istället.
Samma om man öppnar en "stor" bild i en tråd, förut kunde man stänga den genom att klicka på sidorna av tråden, nu måste man trycka på esc när man vill stänga ner den annars får man upp... BMW-reklam :p

Skitjobbigt, håller med!
Jag har ett program som gör att det klickar så fort jag stannar med muspilen på nåt klickbart. Tidigare ställde jag alltid pilen just där BMW ockuperat utrymmet, eftersom det var "säker mark". Tills nu.
Gissar att jag hamnar på denna jäkla BMW-sida femtio gånger om dan, och varje gång bygger på mitt BMW-hat lite till. :mad:
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Brukar lägga en timme i veckan på aggressivt intensivklickande på reklamen - snart har de inte råd att ligga kvar!

Resten av tiden kör jag tapatalk.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top