Bikinichock!... Bilder!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Känner jag mig kränkt? Nej, varför skulle jag det? Det är väl företagets och hennes val. Sen att jag tycker att det är fånigt är en annan sak. Jag menar, om inte produkten/eventet du säljer är intressant pga den upplevelse eller teknik den har i sig själv så lär ingen köpa den för att det står en bikinibrud bredvid? Eller är folk så dumma? :va

Nja, förutom att man normalt kan utgå från att folk generellt är hur dumma som helst, så var det väl egentligen fråga om ett helt annat event, vilket annordnas i samband med skoterrejs för att båda evenemang skall få tillgång till större publik än de annars skulle. Mutuell gynnsamhet helt enkelt?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag trodde först att det var den korthåriga tjejen som skulle bikinichocka alla och fann det ganska intressant och roande. Sen när jag läste mer ingående och insåg att det handlade om en människa med alldeles för mycket tid över till skitsaker så blev det genast ointressant.
Att folk orkar bry sig om något som inte spelar någon som helst roll :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Oj, var det näthat?
Hänger inte med i utvecklingen av förtryckandet och kränkandet av allt och alla längre. Får man alltså inte tycka att nån är ful längre?
Nähäpp.
Nope, man får inte tycka att någon är ful: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19744037.ab
För tydligen så definierar man då automatiskt hela den personens värde efter dess utseende och bryr sig absolut inte alls om eventuella inre kvalitéer. Särskilt om det är en kvinna.
:va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nope, man får inte tycka att någon är ful: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19744037.ab
För tydligen så definierar man då automatiskt hela den personens värde efter dess utseende och bryr sig absolut inte alls om eventuella inre kvalitéer. Särskilt om det är en kvinna.
:va
Fan, då får jag ju snabbt som attan ringa upp personen ifråga och personligen be om ursäkt för att jag tycker hen är skitful, man vill ju inte få en ilsken Aschberg på sig och bli uthängd i tv.
Jävla idiooooootland! :D
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Nope, man får inte tycka att någon är ful: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19744037.ab
För tydligen så definierar man då automatiskt hela den personens värde efter dess utseende och bryr sig absolut inte alls om eventuella inre kvalitéer. Särskilt om det är en kvinna.
:va

I vissa kretsar verkar ytliga attribut vara det stora samtalsämnet. Jag lyssnade själv på en sådan konversation på ett kafé så sent som igår mellan en man och två av hans två väninnor. Det kändes bara som om dessa personerna sökte bekräftelse sinsemellan. Skulle jag skriva mer om dem hade jag antagligen betraktats som en homofob så jag låter bli att göra det. Med det har jag redan sagt för mycket tror jag bestämt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Fan, då får jag ju snabbt som attan ringa upp personen ifråga och personligen be om ursäkt för att jag tycker hen är skitful, man vill ju inte få en ilsken Aschberg på sig och bli uthängd i tv.
Jävla idiooooootland! :D

Eller så är det ett utslag av anständighet att inte kommentera individers tillkortakommande inom områden de inte själva har valt nivå på.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Absolut, har iaf nålat värre....

Men nu var det inte jag som kände mig tvungen att kommentera hennes utseende, tydligen väcktes något hos dig, lite som när smygisar blir bögknackare?:D
Hur menaru? Jag är ju skitsnygg?
Ska jag vara lite halvseriös (vilket jag har skitsvårt för när det pratas svensk feminism då det gått bortom alla rimliga proportioner och blivit rent trams)
så kan jag tycka att det är lite motsägelsefullt och svårt att ta på allvar när fula, allmänt inkompetenta och odugliga brudar som denna ifråga ska förbjuda snygga vältränade flickor att ställa upp i en (om än kanske sexistisk)
tävling.
Ska inte tjejer få göra precis vad fan dom vill?
Här är det ju bara fråga om en annan form av förtryck. Feministerna kan inte acceptera vissa sidor av kvinnlighet och då är dom inte bättre än oss förtryckande feta skalliga män.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur menaru? Jag är ju skitsnygg?
Ska jag vara lite halvseriös (vilket jag har skitsvårt för när det pratas svensk feminism då det gått bortom alla rimliga proportioner och blivit rent trams)
så kan jag tycka att det är lite motsägelsefullt och svårt att ta på allvar när fula, allmänt inkompetenta och odugliga brudar som denna ifråga ska förbjuda snygga vältränade flickor att ställa upp i en (om än kanske sexistisk)
tävling.
Ska inte tjejer få göra precis vad fan dom vill?
Här är det ju bara fråga om en annan form av förtryck. Feministerna kan inte acceptera vissa sidor av kvinnlighet och då är dom inte bättre än oss förtryckande feta skalliga män.

Självklart är feminism ett förtryck, det baseras ju på att kvinnor skall göra eller se ut på ett visst sätt, "rätt" sätt.

Feminister är sällan attraktiva av den enkla anledningen att det är deras tillkortakommanden utseendemässigt som får dem att vilja få samma fördelar som attraktiva, fast då genom att utöva makt på män/kvinnor.

Det är bara det att deras tankesätt baseras på falsariet att män förtrycker kvinnor, eller förväntar sig x av kvinnor.

Det är kvinnor som förtrycker kvinnor, män skiter oftast fullständigt i det bara de får sätta på dom, ibland...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Självklart är feminism ett förtryck, det baseras ju på att kvinnor skall göra eller se ut på ett visst sätt, "rätt" sätt.

Feminister är sällan attraktiva av den enkla anledningen att det är deras tillkortakommanden utseendemässigt som får dem att vilja få samma fördelar som attraktiva, fast då genom att utöva makt på män/kvinnor.

Det är bara det att deras tankesätt baseras på falsariet att män förtrycker kvinnor, eller förväntar sig x av kvinnor.

Det är kvinnor som förtrycker kvinnor, män skiter oftast fullständigt i det bara de får sätta på dom, ibland...

Visst finns det tyvärr _vissa_ "män" som förtrycker kvinnor också, dessa mindre värda varelser som slår kvinnan i hemmet pga deras egna tillkortakommanden tex. :(
I övrigt ser det ut som en rätt korrekt analys av attackfeminism. :nicka
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Visst finns det tyvärr _vissa_ "män" som förtrycker kvinnor också, dessa mindre värda varelser som slår kvinnan i hemmet pga deras egna tillkortakommanden tex. :(
I övrigt ser det ut som en rätt korrekt analys av attackfeminism. :nicka

Självfallet finns det vissa, men det är undantagshandlingar som inte stöds av andra män.

Då jag har riktigt svårt att fokusera när jag sitter vid datorn hittade jag denna idag, börja kolla vid 4:55, där har du en ganska typisk företeelse. Sen är jag av den personliga åsikten att det är ett större problem än den påstådda patriarkala makten vi män enligt sägen besitter.

 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Då jag har riktigt svårt att fokusera när jag sitter vid datorn hittade jag denna idag, börja kolla vid 4:55, där har du en ganska typisk företeelse. Sen är jag av den personliga åsikten att det är ett större problem än den påstådda patriarkala makten vi män enligt sägen besitter.
Ursäkta vilken då? :va
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top