Galet mycket reklam

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Idag slår det alla rekord...

När jag öppnar en tråd så ser jag inte ens första inlägget, utan måste först skrolla ned förbi all reklam, häpnadsväckande! :mad:

...Och idag är det likadant, men nu på förstasidan. :huvet
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Klagandet är framfört sen tidigare. Men ska framföra det igen.

Hade varit intressant att ta del av hur disskutionen gick förra gången du la fram det till egmont! Vad sa dom då?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hade varit intressant att ta del av hur disskutionen gick förra gången du la fram det till egmont! Vad sa dom då?

Kontentan i svaren är ju att om SH ska finnas till, behöver vissa säljmål och vinster genereras. Någonstans där får man sen bråka om Hur man tar sig till detta vinstmål. Jag kan ju inte själv mer än klaga (vilket jag gör oavsett om det finns en tråd på SH om det eller ej).

Jag hoppas själv på att fler klagomål = någon tänker till innan man säljer in nya annonser.

Det här med både ktm, greven och en till under menyn. Det sa jag till om direkt, samme minut nästan, men grejen är ju att det då redan var insålt...! Det är totalt puckat att man måste skrolla en hel skärm innan man ser innehåll. Tror någon gjort en miss helt enkelt och glömt tänka på sajten och dess läsare.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Kontentan i svaren är ju att om SH ska finnas till, behöver vissa säljmål och vinster genereras. Någonstans där får man sen bråka om Hur man tar sig till detta vinstmål. Jag kan ju inte själv mer än klaga (vilket jag gör oavsett om det finns en tråd på SH om det eller ej).

Jag hoppas själv på att fler klagomål = någon tänker till innan man säljer in nya annonser.

Det här med både ktm, greven och en till under menyn. Det sa jag till om direkt, samme minut nästan, men grejen är ju att det då redan var insålt...! Det är totalt puckat att man måste skrolla en hel skärm innan man ser innehåll. Tror någon gjort en miss helt enkelt och glömt tänka på sajten och dess läsare.

och vad säger ägarna och dom som bestämmer om att fler och fler kommer använda sig av ad-block och liknande???
det borde ju innebära uteblivna intäkter ändå......
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kontentan i svaren är ju att om SH ska finnas till, behöver vissa säljmål och vinster genereras. Någonstans där får man sen bråka om Hur man tar sig till detta vinstmål. Jag kan ju inte själv mer än klaga (vilket jag gör oavsett om det finns en tråd på SH om det eller ej).

Jag hoppas själv på att fler klagomål = någon tänker till innan man säljer in nya annonser.

Det här med både ktm, greven och en till under menyn. Det sa jag till om direkt, samme minut nästan, men grejen är ju att det då redan var insålt...! Det är totalt puckat att man måste skrolla en hel skärm innan man ser innehåll. Tror någon gjort en miss helt enkelt och glömt tänka på sajten och dess läsare.

Absolut, det är ingen lätt balansgång, men vem vill Annonsera på en sida som inte har några besökare längre? Hade varit intressant att höra de som jobbar med sporthoj.com, hur dom tänker! köpte dom bara sporthoj för att sälja reklam eller för att utveckla sidan och ha en bra mix mellan reklam samt innehåll?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Absolut, det är ingen lätt balansgång, men vem vill Annonsera på en sida som inte har några besökare längre? Hade varit intressant att höra de som jobbar med sporthoj.com, hur dom tänker! köpte dom bara sporthoj för att sälja reklam eller för att utveckla sidan och ha en bra mix mellan reklam samt innehåll?

Ja, det är ju det jag påminner om oxå. Mer reklam = färre besökare. Man måste hitta rätt nivå.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
När det gått så långt att reklam hindrar en av Sporthojs bästa och mest lästa trådar "Jörgens Sportster", som skrivs av en av sidans mest omtyckta och respekterade personer, som dessutom hjälper till frivilligt som moderator. Då har det gått för långt......
 
Last edited:

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag har en ovana att klicka på sidan innan jag börjar scrolla då fokus ibland kan vara någon annanstans. Enormt irriterande då att det till höger finns en vit yta (normalt klicksäkra) när man är inne i en tråd som om man klickar på den leder till någon rackrans annonssida. Ingen aning om vart den leder då jag stänger den fliken fortare än fort. Men jävligt irriterande att en som synes tom yta att kunna klicka på drar iväg en till en reklamsida.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Är ju ganska enkelt, på ett eller annat sätt får man ju betala för det man vill ha, reklam är helt ok för mig då jag inte störs av den och klarar av att fokusera på det jag är intresserad av ändå.

Med det sagt, det senaste tillskottet (ktm-reklamen?) har dock fått mig att kolla in mer sällan.

Hänger sig och segt att rulla sidan, brukar klicka vid sidan av tråden i det vita och rulla med piltangenterna men nu öppnar jag ktm-reklamen istället, i mobilen med opera så får jag ofta upp filnedladdningsmenyn istället för sidan, bara backa och klicka om på länken då.

Detta börjar bli som aftonbladet när dom började fylla upp med reklam på allvar, jag slutade helt enkelt att gå dit, tråkigt om denna sida skulle bli likadan då......
Inte pga. reklamen i sig då det är helt ok för mig som sagt, utan enbart för vad reklamen gör med min burk och dess möjligheter att ens komma in på sidan i vettig tid.

Totally agree.
Min Windowsmobils browser bombar ur spontant, irriterande när man letar eller skriver.
Min Ubuntulaptop med FF drar igång fläktarna så jag nästan får skruva fast den i bordet.
Min Win8.1-burk hänger browsern emellanåt, både FF och IE.

Lite to much asså.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Totally agree.
Min Windowsmobils browser bombar ur spontant, irriterande när man letar eller skriver.
Min Ubuntulaptop med FF drar igång fläktarna så jag nästan får skruva fast den i bordet.
Min Win8.1-burk hänger browsern emellanåt, både FF och IE.
Lite to much asså.
Att surfa med en 5" mobilskärm är för mig sämre än att vara inbokad som barnvakt till en 5-åring.
Som inte vill somna.
Så jag kör med min gamla dator med 4-kärnig 2,4GHz CPU, 4 GB RAM, Windows XP SP2, och Firefox 3.28 med Ghostery installerat. Och 27" skärm. Och har inga problem med reklamen på SH. :)
Och jag tänker inte uppgradera.
Det verkar bara ge problem.
 

moddlaren

Guest
Har precis som denåterfödde en fiiiiin hembryggd dator med asus milspec moderkort 16gig ram 2100 mhrz en blackedition raptor hybrid disk och en 8kärnig blackedition amd på 6000 mhrz o kör denna på win xp sp3 pro. Den e snabb o skiter i reklam på sporthoj.


Men min 8,1 som e lika dan i spec hänger sig satan med FF.

compaq precarion bärbar 8,1 tuffar på bra med FF på sporthoj.

hp pavillon 8,1 därimot med FF som läsare gillar inte sporthoj alls.

bägge bärbara är nya och har identiska uppsättningar prog men reagerar jävligt olika på sporthoj.:va

bäst på sporthoj är dock denna samsung galaxy 3 med AD blocker:tummenupp
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag kör ingen adblock för att kunna se bilder i forumet och det funkar rätt ok ändå, men då surfar jag inte på mobil eller pad. Ett tag var det rätt illa dock med en fet äklig pop-up rätt i nyllet hela tiden. Angående att reklamen ska generera nån typ av förtjänst så är väl de flesta allergiska mot reklam och köper av princip inte skiten som görs reklam för så det är ett rätt dött argument. Reklam är bara ett jävla otyg som kostar samhället en sjuhelsikes massa pengar och gör noll nytta.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag kör ingen adblock för att kunna se bilder i forumet och det funkar rätt ok ändå, men då surfar jag inte på mobil eller pad. Ett tag var det rätt illa dock med en fet äklig pop-up rätt i nyllet hela tiden. Angående att reklamen ska generera nån typ av förtjänst så är väl de flesta allergiska mot reklam och köper av princip inte skiten som görs reklam för så det är ett rätt dött argument. Reklam är bara ett jävla otyg som kostar samhället en sjuhelsikes massa pengar och gör noll nytta.

Noll vet jag inte. Jag har handlat av tre företag som haft banners och minst ett av dem hade jag nog inte ens kommit på att fråga ens utan reklamen men samtliga har haft diskreta banners.

Den fläskiga bakgrunden som är nu gör mig avogt inställd.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Just nu är det nästan komiskt. Om man har en standardinställd ipad utan annonsblockering så ser man knappt forummenyn då hela startsidan tas upp av tre gigantiska annonser från KTM, Greven och Bactor.

Den mest intressanta frågan är väl hur man gör för att få del av reklamintäkterna...? Jag menar, det är ju vi forummedlemmar, våra trådar och våra inlägg som gör forumet till vad det är. Folk besöker ju forumet för att läsa vad andra har skrivit och eventuellt besvara vad andra har skrivit. Knappast någon besöker väl forumet för att läsa reklamen...?

Så jag hänger ut frågan i luften - hur får jag del av dessa intäkter...? Jag har inte sett några överföringar till mitt konto och jag kan definitivt inte påstå att jag har fått valuta i form av ett väl underhållet forum. Jag är ingen reklamguru, men intäkterna från all reklam på detta forum borde vida överstiga det inte så värst imponerande underhållet...?

Men skärp dig. Sidan ägs av Egmont och de håller inte på med välgörande ändamål precis.
Menar du att du vill ha betalt varenda gång du blir exponerad för reklam? Lycka till :glömdet
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men skärp dig. Sidan ägs av Egmont och de håller inte på med välgörande ändamål precis.
Menar du att du vill ha betalt varenda gång du blir exponerad för reklam? Lycka till :glömdet

Nej, jag tänker inte skärpa mig för jag tror inte att du har förstått mitt inlägg. Läs en gång till. Jag menar inte att jag vill ha betalt för att bli exponerad för reklam. Jag menar att jag vill ha betalt för att jag exponerar andra för reklam.

Varje inlägg som jag, du och andra skriver är ju de inlägg som skapar detta forum. Om vi skriver bra och intressanta inlägg vill fler läsa våra inlägg. Om vi skriver bra och intressanta inlägg drar vi fler besökare till detta forum.

Således är det vi medlemmar själva, moderatorerna och möjligtvis reklamsäljaren på Egmont som utför arbetet bakom detta forum och därmed arbetet bakom att någon överhuvudtaget ser annonserna. Reklamsäljaren själv har säkert en hög lön, men vi andra då...? Vi som gör att någon överhuvudtaget ser den sunkiga Greven-annonsen...? Hur får vi del av intäkterna...?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Tips till Egmont.

Titta gärna på hur Kanadensiska VerticalScope hanterar sina sidor under namnet "Motorcycle.com" med en mängd stora och välkända forum.

Jag har varit medlem och moderator på Ducati.MS i över 10-år och där ger man medlemmarna optionen att "köpa sig fri" från reklamen som ligger i marginal och i banner för 10-20$ USD per år. Detta ger även medlemmen access till email funktion, kunna lägga in köpes/säljes annonser och man får ha mer information och länkar i sin signatur. Majoriteten av seniora medlemmarna väljer att köpa detta, men väljer också att gå in på din sida som heter "Sponsors" när de skall ha grejer till sin hoj.

Som det är nu på sporthoj är det otroligt mycket reklam.
Detta är ett problem för många, som jag, som då och då tittar på sidan under arbetstid. Det är omedelbart synligt för alla som sneglar på min skärm att se att jag inte är på en "arbetssite, vilket minskar mina besök på Sporthoj under arbetstid och således exponeringen av reklam.

Så kort och gott så motverkar "Site ownership", "Brand the site" eller vad fagerund man nu kallar det reklampaket som tidigare KTM och nu Honda har köpt, att man kommer och besöker sidet på pc under normal kontorstid. Och kvällstid så blir det ju oftast på platta eller mobil man tittar.
Skulle vara intressant att se på statistiken över besökare per browser dagtid kontra kvällstid.

EDIT: Det massiva reklamen har precis gjort att jag i skrivande stund installerat Adblock plus, vilket gör att jag kan surfa utan att utsättas för Egmonts massiva reklamer.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har tagit upp detta med att köpa sig fri från reklam så sent som i veckan, eller om det var förra. Men hur som helst, om jag får som jag vill, så ska det installeras en sådan feature. Enda egentligen problemet är väl pengahanteringen av massa småtransaktioner. Men det bör ju inte vara några problem. Ska gräva i det igen.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Såhär ser det iallafall ut på insidan på Ducati.ms
Hade lite fel på prserna. Betalning via Paypal eller kreditkort. Man borde ju kunna lösa detta enkelt med payson eller annan elektronisk lösning på Egmont.

membership.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top