Bitcoin

Har ni investerat i Bitcoin ännu?


  • Antal röstningar
    0

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jo det tror jag. Varlsdekonomin som den ar nu med budgetunderskott och skenande statslan ar val inget som tidigare skadats? Hus priser och priser pa ALLTING av varde har skenat i takt med stats skulder och personliga lan runt om i varlden. Det finng inget utrymme eller mojlighet till hojda rantor - utan hojda rantor ingen krasch.

Då tror du också på oändligt höga huspriser? Ytterligare 600% ökning i Stockholm så kostar en vanlig lägenhet 36 miljoner i en snar framtid.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Nej. Gransen ar nog nadd for tillfallet. Vi har ju legat med samma ranta nu ett tag och vi vet ju att folk alltid maxar sina lan mer eller mindre, sa vid denna loneniva och ranta okar dom knappast mer.

Alltsa far vi nog ingen vidare prisokning innan folks lon okar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag är verkligen ingen spelnörd, sparar normalt mer än 50% av min årsinkomst och lever rätt ekonomiskt i det långa loppet. Det vill säga, låg boendekostnad, odlar det mesta av maten själv och har egna jakträttigheter för stor och små vilt. Gör av med under 5000kr per månad, resten läggs på hög på en bankkonto med bra ränta. Jag investerade rätt nyligen i Bitcoin (efter 1000 dollar / Bitcoin) och har ingen tanke på att ta ut dom innan värdet har stigit betydligt. Har även tänk investera några tusen i Litecoin om några veckor. :)
Odlar "det mesta" själv? Wtf, syr du egna kläder också?
Ge mig din adress så skickar jag någon Adam Smith.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
och ett halvår senare säger ni vad om detta?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Stabilt som fan...

https://medium.com/@octskyward/the-resolution-of-the-bitcoin-experiment-dabb30201f7#.vr45q2kjh

Think about it. If you had never heard about Bitcoin before, would you care about a payments network that:
Couldn’t move your existing money
Had wildly unpredictable fees that were high and rising fast
Allowed buyers to take back payments they’d made after walking out of shops, by simply pressing a button (if you aren’t aware of this “feature” that’s because Bitcoin was only just changed to allow it)
Is suffering large backlogs and flaky payments
… which is controlled by China
… and in which the companies and people building it were in open civil war?
I’m going to hazard a guess that the answer is no.
[...]
Some customers contacted Chris earlier today asking why our bitcoin payouts didn’t execute …
The issue is that it’s now officially impossible to depend upon the bitcoin network anymore to know when or if your payment will be transacted, because the congestion is so bad that even minor spikes in volume create dramatic changes in network conditions. To whom is it acceptable that one could wait either 60 minutes or 14 hours, chosen at random?


Edit: Ja, det är en bitter utveklare som "gått ur" och därför kanske har som intresse att snacka ner det hela, undrar hur mycket som stämmer dock.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nån som kört på Onecoin?

jag satsade i mars och även om jag inte plockat ut en krona än så här det gått upp över 700% sen dess.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Nån som kört på Onecoin?

jag satsade i mars och även om jag inte plockat ut en krona än så här det gått upp över 700% sen dess.

Har du 700 % uppgång den dagen du säljer och får riktiga pengar i handen/på kontot så är du bara att gratulera :tummenupp

Men personligen skulle jag inte gå in i någon kryptovaluta just nu. Intresset är påväg ner och om nu Bitcoin skulle drabbas av än större problem kan det bli en lavineffekt av folk som vill göra Exit.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Att det går att få pengar i handen vet jag, frågan är mer i vilken takt det är möjligt.
I dagsläget kan man bara sälja en viss mängd/dygn, bla för att mildra säljpanik och mass-exit.
Det är dock sagt att när 80% av miningen är gjord skall detta ökas, grejen är just det, "sagt att det ska", man har inga garantier för hur det utvecklas eller utformas i framtiden.
Men det är ok för jag accepterar hög risk vid hög chans.



Har du 700 % uppgång den dagen du säljer och får riktiga pengar i handen/på kontot så är du bara att gratulera :tummenupp

Men personligen skulle jag inte gå in i någon kryptovaluta just nu. Intresset är påväg ner och om nu Bitcoin skulle drabbas av än större problem kan det bli en lavineffekt av folk som vill göra Exit.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Väldigt intressant artikel i DI.

Transaktions hastigheten skalar dåligt. Man måste lösa skalbarheten först. Teoretiskt kan det ju ta lång tid innan domarna bestämt "rätt väg" och godkänt transaktionen.

Idag är den väl på runt 10 min för att vara säker på att en transaktion gått igenom? Och majorteten av domarna är väl baserade i china ?

Jag skulle vilja se reaktionerna under julhandeln om vi sölade ner Sveriges kortsystem och banksystem till 1 transaktion var 10:e minut, till Bitcion standard.

Eller kanske Nasdaq och börshandel :p inte särskilt populärt.

Dock räcker hastigheten gott och väl för privat bruk och småföretag som inte är så beroende av betalningar som stora finansiella institut.


http://www.di.se/artiklar/2016/1/16/ledande-utvecklare-bitcoin-har-ingen-framtid/
"En av de ledande utvecklarna av bitcoin lämnar och skriver i ett blogginlägg att han anser att valutan har misslyckats.
Mike Hearn, som är en av fem ledande utvecklare och har jobbat mer än fem år med att utveckla kryptovalutan, säger att han inte längre ser sig själv som en del av projektet och har också sålt alla sina egna bitcoins då han inte längre ser positivt på kryptovalutan.


"Trots att man visste att valutan kunde misslyckats så har nu vetskapen om att den faktiskt gjort det sårat mig och gjort mig mycket ledsen", skriver Hearn i ett blogginlägg på plattformen Medium.

Tillsammans med Gavin Andresen valdes Mike Hearn ut av bitcoins skapare Satoshi Nakamato som dennes efterträdare när han tog ett steg tillbaks 2011.

Hearn har den senaste tiden varit involverad i en intern och infekterad strid med andra ledande utvecklare över hur den tekniska utvecklingen för säkerheten i valutan skulle utvecklats.

I augusti lanserade Hearn och Andresen en egen version av valutan som skulle öka antalet möjliga transaktioner per sekund för att skapa utrymme för snabbare tillväxt och därigenom högre säkerhet men deras förslag gillades inte av majoriteten bland de främst kinesiska "mining"-företag som står för säkerheten i valutan enligt Hearn.

Enligt Mike Hearn kommer nätverket för bitcoin att slå i taket kapacitetsmässigt i takt med att antalet transaktioner ökar och då kommer säkerheten minska och betalningar kan inte heller genomföras som planerat.

"Om ett it-system som vårt slår i taket kommer helvetet braka lös", berättade Hearn i en intervju med Reuters nyligen.

Hearn menar att valutan därigenom har misslyckats.

"Tanken var att detta skulle bli en decentraliserad form av valuta som saknade systemviktiga delar. Men nu har den blivit något mycket farligare, nämligen ett system som är beroende av ett fåtal människor."

"Det nuvarande värdet på bitcoin kommer av att marknaden spekulerar i framtiden, i att detta kan vara framtidens valuta. Om nätverket misslyckas så kommer givetvis den framtidspremien att försvinna då många kommer att tänka om", skriver utvecklaren på sin blogg.

Bitcoin handlas runt 390 dollar på plattformen iBit, en nedgång på 40 dollar jämfört med innan blogginlägget publicerades.
"
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Hitta en gammal artikel från VISA från 2008. Det har gått 8 år sedan och siffrorna 3 dubblats vid detta laget.

Kraftig ökning av antal transaktioner på 6,7 miljoner svenska Visakort
Visa Europe redovisar idag resultatet för det finansiella året 2008 och släpper samtidigt aktuell kortstatistik. På den svenska
marknaden finns det numera 6,7 miljoner Visakort och den genomsnittliga inköpssumman i butik är 38,6 euro. De svenska Visakorten
genererade transaktioner i butik för cirka 34,7 miljarder euro, en ökning om 14,5% från föregående år.
Fredrik Westerman, Visa Europes chef för Norden och Baltikum, ser med glädje att antalet transaktioner har ökat och att Visakort i
större utsträckning används för mindre inköp.
- Vi ser en trend att handlare och kunder tycker att det är bekvämt och enkelt med kortbetalningar även vid mindre inköp, säger Fredrik
Westerman.
- Tittar man på julhandeln 2008 och december månad, ser vi att antalet transaktioner med svenska Visakort ökade så mycket som 20%
jämfört med december 2007. Detta tyder på högt förtroende och tycke för Visa, mitt i dessa ekonomiskt svåra tider, tillägger Fredrik
Westerman.
900 miljoner transaktioner i Sverige Antalet transaktioner i svenska butiker för det finansiella året 2008 är cirka 900 miljoner, vilket
innebär cirka 2,5 miljoner transaktioner varje dag och en ökning från föregående år med 18,5%.
Europas mest intensiva shoppingdag – 23 december Visas databehandlingssystem, det snabbaste och billigaste i Europa, kunde
bevisa sin stora kapacitet den 23 december – årets mest köpintensiva dag med Visakort i Europa. 24,5 miljoner transaktioner
genomfördes och 1,4 miljarder euro spenderades.
Totalt för det finansiella året 2008 hanterades 6,4 miljarder transaktioner av Visa Europe, vilket är en ökning om 13%.
Med 15,7 miljarder europeiska transaktioner i butik det finansiella året 2008, är Peter Ayliffe, Visa Europe Chief Executive, nöjd med
resultatet:
- Användningen av Visas betalkort i butik har ökat närapå 11% i Europa och över 70% av konsumtionen sker nu med betalkort.
Konsumenterna har upptäckt att det är mer säkert och lätthanterligt med betalkort än kontanter, säger Peter Ayliffe.
För mer information, vänligen kontakta: Ellen Hellstadius, MS&L, PR-kontakt för Visa Europe i Sverige ellen.hellstadius@mslpr.se, 070-
555 3136
For more information, visit www.visaeurope.com
© Copyright Visa Europe 2014

Siffror dom avslöjar för 2015

Visa Europe är också den största aktören som processar transaktioner och ansvarar för att bearbeta mer än 16 miljarder transaktioner årligen – med en hastighet på upp till 1 627 transaktioner per sekund.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Är det någon här som känner till Octacoin?

En vän har investerat där och det är en sjukt avkastning. 10% i VECKAN :crash
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Är det någon här som känner till Octacoin?

En vän har investerat där och det är en sjukt avkastning. 10% i VECKAN :crash

https://crypto888clubblog.wordpress...-club-review-octacoin-cryptocurrency-success/

Du måste göra motköp för att få 10% tillbaka...

Eller rekrytera andra medlemmar som också köper prylar.

Det kallas "MLM" multi leveling market / Network Marketing

Det är en ryss Aleksander Romanov.

it is a members club where you pay a certain amount as investment (starting from just 150€) this money gets converted to chips, and with these chips you enter into a massive betting pool. There´s over 150.000 members and it is growing every week with more than 1000 members each day, so you can imagine the potential. You can also request more information at Crypto888.asia.

Vet inte om det var Crypto888 klubben du menade ?
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
The Crypto888 compensation plan.

When joining the crypto888 program you can invest up to 5000€ and collect your weekly participation profit, but you can also use your existing network to grow your network within crypto888 and make sure your winnings get higher each week.

You can find out how to do that in this article.

The joining packages offered are as follows:

Starter – 150€
Trainee – 550€
Basic – 1050€
Premium – €3050
Pro – 5050€

Fan du kan ju tjäna mycket pengar :hihi du måste bara punga ut 50 lax i veckan sen kan du tjäna skitmycket.

200 pap i månaden är skitsumma :p som ger dig 10% i kickback :banana

Det är ju en superbra deal om man vill bli fattig snabbt:crash
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top