BMW S1000R (inte RR) - tråden!

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tja! Fick äntligen på helsystemet med ett GP slipon från akrapovic. Men de låter något jävulskt högt. Måste verkligen köra med öronproppar alternativt försöka "köra ifrån ljudet" Finns de något som heter för "högt" system, eller är jag bara gnällig?

Är de någon som har erfarenhet av systemet? Eller har jag gjort något fel?

Tacksam för svar / Robin

Sätt tillbaka katalysatorn så får du ner ljudet till en mer behaglig nivå.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Det är inte ett alternativ tyvärr, finns de DB killer för slipon:et?

Hur tyst vill du ha den?
Du behöver en mellandämpare istället för ett decat rör.mellandämpare.jpg

Mellandämpare finns i ett flertal fabrikat.
DB killer lär du annars hitta ganska lätt hos Akra
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Då har det hänt! Har börjat tappa suget för hoj åkandet. För första gången någonsin kör jag en hoj som varit i mina ägor längre än 3 år dvs 5 år. Det var steget från R1 till FZ1 och den har varit jättebra.
Idag gick jag dessvärre in hos mc-handlare för att titta lite och när jag lämnade affären så hade jag köpt en S1000R Röd -15 och hade ett leende på läpparna fast plånkan är lättare.
Känns som att lusten att åka hoj plötsligt kom tillbaka och allt det handlade om var att bli lite så där nykär igen.:banana
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Betalade precis strax över 3k. Detta då på en s1000rr, men svårt att tro at enkel-r skulle vara så mycket dyrare - det är inte mycket de gör.
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
De vill förmodligen byta bromsvätska och luftfilter, men det låter lite dyrt.
 

AxelSa

Medlem
Gick med
7 Jun 2013
Ort
Norrlänning
Hoj
2017 Ktm 1290 Super Adventure R
Sökt som en galning men kan inte hitta var man kan köpa den lilla värmeskölden eller vad man ska kalla det vid avgassystemet. Någon som vet?

01111.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
Sökt som en galning men kan inte hitta var man kan köpa den lilla värmeskölden eller vad man ska kalla det vid avgassystemet. Någon som vet?

View attachment 450400

En bra början är alltid att kolla realoem.com och sen googla på artikelnumret du får fram.
Gjorde en snabb sökning och hittade bl.a. följande:

https://www.leebmann24.de/blende-mit-schelle-18127718418.html
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/bmw-spare-parts?itemid=18127718418

Leebmann har jag beställt från tidigare och det har funkat, men i princip bör du kunna gå till valfri BMW-återförsäljare och be dem ta hem delen.
 

Halvblod

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
s1000r
Hej!

Är det någon som har ett helsystem till salu? Kan även vara begagnat. Ni som har erfarenhet av helsystem hur har ni fått igenom besiktningen? Då menar jag inte ljudet (borde funka med db killer) utan de uppmätta värdena utan katalysator. Jag vill ju inte montera på du fula katten igen.
 

Bjerke

Medlem
Gick med
7 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
BMW
Hej!

Är det någon som har ett helsystem till salu? Kan även vara begagnat. Ni som har erfarenhet av helsystem hur har ni fått igenom besiktningen? Då menar jag inte ljudet (borde funka med db killer) utan de uppmätta värdena utan katalysator. Jag vill ju inte montera på du fula katten igen.

Kör akra helsystem och den gick igenom besiktning i somras, med DB-killer i. Ingen mätning gjordes
 

sNaling

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2019
Ort
Strömstad
Hoj
BMW S1000R -15
Hej!

Har precis köpt en s1000r, letar nu försäkring (mindre kul..) och undrar vad ni här har? Är det bilsport som gäller? Tycker de flesta verkar dyra. If har ju motorrad försäkring, 14k helårs för mig. Bilsport ~12k, hade ju gärna kommit undan billigare än så men det kanske är omöjligt..

Så om ni har några tips, svara gärna. Tack! :Bugar
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Kör av och på ställning Via IF.Då jag mest kör helger så blir det inte så feta månads räkningar,,Men åker man varje dag så skulle den gå lös på 1250:- per månad.Annars så går det att ställa av och på hur många gånger man vill.
Avställd så kostar den 80:- per månad
 

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Ort
Kungsör
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Kör av och på ställning Via IF.Då jag mest kör helger så blir det inte så feta månads räkningar,,Men åker man varje dag så skulle den gå lös på 1250:- per månad.Annars så går det att ställa av och på hur många gånger man vill.
Avställd så kostar den 80:- per månad
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top