Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 14151617181920
Resultat 381 till 388 av 388

Ämne: Yamaha MT-07

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Nån som vet om man måste ha två backspeglar eller om det räcker med en?

:moppefucko Bentebents avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    MT-07 -16
    Citat Ursprungligen postat av CALLAHAN Visa inlägg
    Nån som vet om man måste ha två backspeglar eller om det räcker med en?

Rätt säker på att endast en ska räcka, men har inte besiktigat med bara en så inte 100% säker. Ser ut att vara en riktigt snygg spegel!
    huehue

Medlem
    Reg.datum
    nov 2015
    Hoj
    2015, Yamaha, MT-07
    Citat Ursprungligen postat av Blixten. Visa inlägg
    nånon som testat boosterplug till 07an?
    Jag har det på min.
    Enkelt som tusan att montera. Fungerar som tänkt faktiskt.
    Är inte lika "ryckigt" på låg växel i låg hastighet och motorbromsen har blivit "snällare".
    Soppaförbrukning har jag inte märkt skillnad på.
    Enda "problemet" är att yttertempmätaren visar för låg temp men det kan man ju leva med.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2017
    Hoj
    MT07

Hjälp!

Hej!
    Jag kör en Yamaha MT-07. Tycker min mc sedan jag köpt den för lite mindre en ett år sedan har någon form av högt rasslande/skramlande ljud som låter ofta/flertal gånger undertiden jag kör. Gör detta varje gång jag är ute och kör. Tror att det låter från främre drevet, men är ej säker. Kedjan har någon kollat och den är korrekt spänd, men oljudet låter ändå. Är det någon här som vet vad det kan vara?

Tack på förhand!
    /Cecilia

Medlem
    Reg.datum
    jun 2017
    Hoj
    Suzuki SV650
    Citat Ursprungligen postat av MCgirl Visa inlägg
    Hej!
    Jag kör en Yamaha MT-07. Tycker min mc sedan jag köpt den för lite mindre en ett år sedan har någon form av högt rasslande/skramlande ljud som låter ofta/flertal gånger undertiden jag kör. Gör detta varje gång jag är ute och kör. Tror att det låter från främre drevet, men är ej säker. Kedjan har någon kollat och den är korrekt spänd, men oljudet låter ändå. Är det någon här som vet vad det kan vara?

Tack på förhand!
    /Cecilia
    Hej!

En grov chansning då jag kan väldigt lite om sådant här. Men på min tidigare MT-09:a (2014) hade jag ett ljud från motorn som lät ungefär så som du beskriver det. I det fallet var det kamkedjesträckaren, vilket var relativt vanligt förekommande på första årsmodellerna av MT-09. Som jag förstod det inte något som innebar någon större fara, men det känns inte direkt förtroendeingivande. Har ingen aning om detta fenomen även uppstått på MT-07, vilket för övrigt är en modell med väldigt få problem så vitt jag vet.

Ett svar som antagligen inte bidrar så mycket, men tänkte blanda mig i ändå.

Medlem
    Reg.datum
    nov 2015
    Hoj
    2015, Yamaha, MT-07
    Citat Ursprungligen postat av MCgirl Visa inlägg
    Hej!

Tack på förhand!
    /Cecilia
    Jag har också haft nått liknande ljud på min. Märktes tydligare i lite lägre hastigheter (kan kanske bero på att det var lättare att höra då) och även när den stod på depåstöd bak och man snurrade på bakhjulet så lät det ganska mycket.
    Min kedja hade rätt spänningen och glappade inte men jag bytade framdrev, kedja och bakdrev och då försvann mitt "skrammel".

Medlem
    Reg.datum
    maj 2018
    Hoj
    Yamaha MT-07 -18
    Citat Ursprungligen postat av anders.666 Visa inlägg
    Jag beställde GPR Nero Furore igår, via hojstyling.se. Exakt 6058 SEK inkl frakt. Ca 2-3 leveranstid. Tror det kommer passa mig bra! Gillar faktiskt att ljuddämparen monteras på sidan ist för under. Även om båda alternativen hade funkat så klart... Inte så noga.

Tills dess ska jag fixa 100-milservicen, höja nummerplåten o sätta på fly screen samt handskydd. Sen ska jag nog hålla i pengarna ett tag framöver!
    Nu äntligen (eller ja för ett tag sen) har jag fått på alla grejor. Själv, wow Jag har kört ca 350 mil på hojen nu sedan slutet av april, älskar den Nya delar är:

GPR Furore helsystem (så jääävla gott ljud)
    R&G Tail Tidy (fan mkt jobbigare än jag kunnat tro )
    Ermax sportvindruta 26 cm
    Ermax seat cover (var rätt skruvar/delar med?! Helvete, jag slet...tack för järnaffärer och epoxilim!)

Köpte delar för att kunna ersätta passagerarfotpinnarna men inte satt på dem ännu... iaf hojen ser ut så här nu:

Klicka på bilden för en större version

Namn:	3b-2.jpg
Visningar:	33
Storlek:	1,80 MB
Id:	444180
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	1b-2.jpg
Visningar:	29
Storlek:	1,78 MB
Id:	444181

Medlem
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha XSR700 2018
    Snygg maskin du har där!

Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 14151617181920

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Tackar Micke. 52.... 52 och perfect för mig, ersätter mitt gamla som är lite buskigt..... 58? En dag dyker det upp, men tre färger är det ju. Några har du? Mvh [...]

Toyman
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här