Toru Bouve aka Toru "suzuki" Bouve

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja tack..
Hej

Tänkte starta en tråd om ovanstående kille som jag anser sig vara en stor jävla bluff.

Han utger sig för att vara en wsbk förare och fjädringsexpert.

Går rundor på bandagar och erbjuder fjädringinställningar för 500kr.
Jag och många av mina vänner har ju rent ut sagt blivit blåsta.
Kommer fram till hojen gungar framgafflen lite sen så skruvar han lite friskt bara.
Han gjorde det på min hoj banhoj på Mantorp, blev helt jävla svampig efter det.

Tydligen har han fått någon styrning från Danmark nu och ligger med sponsorer och en flång ny 2013 cbr1000. Om han nu skulle vara en sk ex wsbk förare så tycker jag det är jävligt konstigt att han låg och körde Pb på Knudan igår på 1.09???

Nä en stor jävla bluff är vad han är. Så låt han inte pilla på er hoj!!!!

Hade varit kul om han sj vll kommentera ovanstående. eller iaf betala tillbaka dom pengar han lurat folk på......

//Holmgren
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Denna tråd har ju potential att bli hur bra som helst.. Någon som känner och kan bjuda in herr Toru till diskussion?
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Han kvalade in på 1,05,1 i Danska Mästerskapen nu precis. På 13 plats av 16.
De 4 första kör 5-6 sekunder snabbare.
WSBK.. Nja...
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Är det inte Viktor "The Viktor" Osberg som har en racingskola tillsammans med Toru Bove på rrnews? De har väl något samarbete av något slag.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vad ni än har för problem på era bandagar så är denna avdelningen faktiskt fortfarande ett Racingforum!! :gnissla

Det finns en egen avdelning om bandagar http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?60-Bandagar-Kurser-forum och där behandlas vad som händer om bandagar.

Om din hoj nu inte blev som du velat skulle du väll tagit upp det med honnom direkt? När det gäller fjädring så är det ofta det är 9 fel innan man hittar det 10:de som är perfekt. Därför man inte ska va rädd att testa sig fram.
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Bandagar, på Mantorp kördes det DMR och 70% av Svenska superbikefältet startade då,, så mer racing blir det väl inte.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Vad ni än har för problem på era bandagar så är denna avdelningen faktiskt fortfarande ett Racingforum!! :gnissla

Det finns en egen avdelning om bandagar http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?60-Bandagar-Kurser-forum och där behandlas vad som händer om bandagar.

Om din hoj nu inte blev som du velat skulle du väll tagit upp det med honnom direkt? När det gäller fjädring så är det ofta det är 9 fel innan man hittar det 10:de som är perfekt. Därför man inte ska va rädd att testa sig fram.



Så man ska betala 10x500 för att någon som påstår sig veta vad han sysslar med ska hjälpa en med fjädringen?

Låter som en underbar affärsidé om inte annat
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Eller så kan man se det som om man fått perfekt inställning för fem tusen.


Vad är en perfekt inställning?
Är en perfekt inställning något som både du och jag skulle vara nöjda med?

Vem bestämmer vad som är rätt och fel?
Att bara gunga lite på en framgaffel, skruva lite på comp,retur och förspänning och sedan debitera en röding låter i min värld som rent bluff o båg.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bandagar, på Mantorp kördes det DMR och 70% av Svenska superbikefältet startade då,, så mer racing blir det väl inte.

Om så Valentino Rossi skulle köra på en bandag så är det fortfarande en bandag? Eller blev det helt plötsligt ett MotoGP då? :va

Om bandagsfolk ska få tillåtelse att skriva om alla sina delikata problem på racingforumet så ska racerfolk isf få lov att skriva om alla delikata problem på erat bandagsforum! :glömdet

Jag vet att det var 221st som körde Mantorp samtidigt som det var SM/SO på Falkenberg som hade 119st. Att bandagar håller på att ta död på Svensk racing vet vi sen innan. :död

Så gissa varför man blir pissed of av att bandagarna nu även tar över racingforum!! Hälften av trådarna hanldar om tejpa lampor, konstiga slitage på Michelindäck som ingen någonsin kommer tävla på i ett Mästerskap osv osv..
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad är en perfekt inställning?
Är en perfekt inställning något som både du och jag skulle vara nöjda med?

Vem bestämmer vad som är rätt och fel?
Att bara gunga lite på en framgaffel, skruva lite på comp,retur och förspänning och sedan debitera en röding låter i min värld som rent bluff o båg.
Ja, inte låter det realistiskt.

Men jag är rätt nyfiken på hur allt började, kom där bara någon och sa att han kunde fixa en perfekt inställning?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Om så Valentino Rossi skulle köra på en bandag så är det fortfarande en bandag? Eller blev det helt plötsligt ett MotoGP då? :va

Om bandagsfolk ska få tillåtelse att skriva om alla sina delikata problem på racingforumet så ska racerfolk isf få lov att skriva om alla delikata problem på erat bandagsforum! :glömdet

Jag vet att det var 221st som körde Mantorp samtidigt som det var SM/SO på Falkenberg som hade 119st. Att bandagar håller på att ta död på Svensk racing vet vi sen innan. :död

Så gissa varför man blir pissed of av att bandagarna nu även tar över racingforum!! Hälften av trådarna hanldar om tejpa lampor, konstiga slitage på Michelindäck som ingen någonsin kommer tävla på i ett Mästerskap osv osv..

Helt OT men...

Hur är din plan för att rekrytera nytt folk till racingen om inte via bandagar? :va

Om jag tävlar i R1000 och kör en bandag för träning, måste jag skriva på bandagsforumet då?

Herregud, inse att tiderna förändras. Det är inte 2003 längre då bandagar knappt existerade och om man ville köra bana så var det licens och tävling som gällde.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Helt OT men...

Hur är din plan för att rekrytera nytt folk till racingen om inte via bandagar? :va

Om jag tävlar i R1000 och kör en bandag för träning, måste jag skriva på bandagsforumet då?

Herregud, inse att tiderna förändras. Det är inte 2003 längre då bandagar knappt existerade och om man ville köra bana så var det licens och tävling som gällde.

Ja, det är kanske smart att 70% av Superbikeförarna kör på bandagar och kanske rekryterar nya förare istället för att tävla samma helg som det är SM/SOrace? Dom 7st som råkade tävla i Superbike i år var nog dumma och tänkte inte på racingens överlevnad.. :huvet

Men förutom det så ja bandagar är perfekt första steg in till racing och inget jag sagt emot på.
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Ja, det är kanske smart att 70% av Superbikeförarna kör på bandagar och kanske rekryterar nya förare istället för att tävla samma helg som det är SM/SOrace? Dom 7st som råkade tävla i Superbike i år var nog dumma och tänkte inte på racingens överlevnad.. :huvet

Men förutom det så ja bandagar är perfekt första steg in till racing och inget jag sagt emot på.

Eller så är du ute och cyklar,, veckan innan det kördes Superbike på Mantorp 2012 så körde Bikepromotion där, och då kom Superbike förarna och tränade och tävlade i deras serie, för att dagarna efter köra SM på Mantorp.
Och det är ju enbart förarnas fel att det i år knappt finns någon superbike serie här i Sverige att tala om.
:va
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att bandagar håller på att ta död på Svensk racing vet vi sen innan. :död
Tvärtom, om det inte vore för bandagsarrangörerna skulle svensk racing varit ännu magrare. Jag kan räkna upp hur många som helst som börjat med bandagar för att sedan gå vidare till ren racing.

Är det några som tar död på svensk roadracing så är det trångsynta arrangörer/banägare och Svemo!
 

Anderzz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Landskrona
Hoj
Gsx1000R K9 Hayabusa 09 BMW s1000rr banhoj
Om så Valentino Rossi skulle köra på en bandag så är det fortfarande en bandag? Eller blev det helt plötsligt ett MotoGP då? :va

Om bandagsfolk ska få tillåtelse att skriva om alla sina delikata problem på racingforumet så ska racerfolk isf få lov att skriva om alla delikata problem på erat bandagsforum! :glömdet

Jag vet att det var 221st som körde Mantorp samtidigt som det var SM/SO på Falkenberg som hade 119st. Att bandagar håller på att ta död på Svensk racing vet vi sen innan. :död

Så gissa varför man blir pissed of av att bandagarna nu även tar över racingforum!! Hälften av trådarna hanldar om tejpa lampor, konstiga slitage på Michelindäck som ingen någonsin kommer tävla på i ett Mästerskap osv osv..
Eller så ta dig ut från lilla Sverige och se hur det funkar på Bandagarna,, det körs Schweiziska mästerskapen Tyska och Tjeckiska endurance cupen, Bmw Cup, deras egna internationella serie körs, och där ligger och kör IDM förare på dessa tävlingar/dagar.
För 3 veckor sen i Tyskland var vi 220 tävlande förare, så nåt bra verkar dessa arrangörer ha lyckats med, alltmedans de riktiga racerförarna surar om att där inte är deltagare på SM.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top