Börja med banracing

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Tog licens på Sviesta i torsdags genom SMC Sport. Var lite orolig innan att det skulle bli för hetsigt tempo, men det visade sig vara helt obefogat, väldigt ren körning och det blev till slut min bästa bandag någonsin! :)
Håller dock med andra att det är bra att ha några "vanliga bandagar" i bagaget innan du ger dig på licens..
Jag tror säkert att din nuvarande hoj funkar i långsammare grupper. När det börjar gå fortare (och du tagit A-kort?) skulle jag se mig om efter en 600 kubikare, typ 600RR, R6 eller liknande, gärna med racekåpor..
Lycka till med planerna!

just my 5 cents...
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
licens är aldrig fel, öppnar upp långt mycke fler bandagar än för vanliga gatåkare, dessutom så är det ofta lite bättre tempo i licensgrupperna.

men du får åka ganska aktivt för att det ska vara värt det.. kör du bara 3-4 bandagar om året blir det dyrt med tanke på licenskostnaden på några tusen om året..

Först ett stort grattis:tummenupp

Jag kommer satsa på börja tävla till nästa sesong. om inte så kommer de i vilket fall bli en hel del bankörningar varge år. nu e ju visserligen kross körning inte ex samma sak men har ju lite fördelar ifrån de.Tävlat en hel del o även gått rätt bra för mig..
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Sjukt kul, och håller med. Men lite av charmen med racing är ju ändå känslan av att "fuck up is not an option".. Där kan man ju ladda 110%, krascha och bära hem den under armen. I RR så BÄRS man hem när man kracshar, om det är positivt eller negativt får stå för var och en..

Önskar att du hade rätt gällande krash/satsning. Vore ju såklart smidigt. Tyvärr har jag inte muskler för att bära 75kg hoj 2mil. Just nu ligger jag bandagerad efter en krash. Ödets ironi? ;)
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Önskar att du hade rätt gällande krash/satsning. Vore ju såklart smidigt. Tyvärr har jag inte muskler för att bära 75kg hoj 2mil. Just nu ligger jag bandagerad efter en krash. Ödets ironi? ;)

Allt kan gå åt helvete. Jag bröt knät på ett halt golv för 10 år sen ;)

Och det är knappast 2 mil hem till depån om du inte kör enduro med den!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Måste ju skaffa mig en ny bättre pojkvän först! (Pojkvän=mc)

Why??

På bana spelar det mindre roll. Jag lånade en junior-125a sist jag åkte och hade precis HUR kul som helst. Bara på långa rakorna man förlorar, resten av varvet är den lägre vikten bara positiv :)


Pojkvän..

Ti-hi.GIF
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag vill slå ett slag för GB-skydd så det inte går hål på motorn i onödan.
Nästa grej är ett kraschkåpset i glasfiber där du skurit ut för lampor o.dyl. om du ska ha samma maskin till både gata och bana.

Det har varit lite tyst men något som verkligen borde vara billigt är en 250cc tvåtaktare?
Själv hatar jag tvåtakt men de är onekligen lätta, billiga i drift och lättskruvade.
Då pratar vi troligen rena banräsers.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top