Yamaha MT-09

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Fan va fett!
Ja, den rutan såg riktigt bra ut på måste jag säga!
Blir nog en sån iallafall..
Mailade precis min handlare och kollade vad han kunde hitta på för pris för komfortsadeln också.
Återkommer när han har svarat.

Kul ju!
Jag tänkte plocka min i slutet på April. Tror du det är åkväder redan i Mars alltså?

ja du får återkomma med pris!

nej åkväder är det absolut inte i mars här uppe iaf men tänkte innan få ordning på den så som jag vill ha den innan man kan börja åka :D Spelar ju igentligen ingen roll när man plockar ut den om man inte gör det i mitten eller senare på sommaren du går ju ändå miste om sista året med garanti :/
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Vcyclenut i amerikat flashar för 200 dollars. Väldigt bra rykte, men tull tillkommer sannolikt, och sen är det hur trygg man känner sig att skicka iväg sin ecu halvvägs runt jorden

Skickat från min D6503 via Tapatalk

dem har inte tc på sina 16 modeller och annan ecu så risk finns att det kan bli strul


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
dem har inte tc på sina 16 modeller och annan ecu så risk finns att det kan bli strul


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men ta och kolla med honom. Han svarar väldigt snabbt och utförligt. Snackade med honom om flash till min fz1, men slutade till slut i att jag inte kände mig trygg med att skicka iväg min ecu så långt, och valde ecunleashed. Fast med dagens postsystem i Sverige så är det nog större risk att paketet försvinner på hemmaplan ...
Han har riktigt bra priser och lika bra "rykte" som Ivan

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Men ta och kolla med honom. Han svarar väldigt snabbt och utförligt. Snackade med honom om flash till min fz1, men slutade till slut i att jag inte kände mig trygg med att skicka iväg min ecu så långt, och valde ecunleashed. Fast med dagens postsystem i Sverige så är det nog större risk att paketet försvinner på hemmaplan ...
Han har riktigt bra priser och lika bra "rykte" som Ivan

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Du gjorde din ecuUnleashed i helsingborg? det funkar finfint fortfarande, inget strul efteråt?
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Du gjorde din ecuUnleashed i helsingborg? det funkar finfint fortfarande, inget strul efteråt?
Jajamen. Jag fick lite småstrul med en ojämn tomgång som dyker upp när hojen är varm. Detta behöver dock inte vara relaterat till just flashen då jag gjorde en mängd andra saker samtidigt (förstorad luftbox, bortplockad cat etc..)
Har identifierat några saker som jag fixat som potentiellt kan ha löst detta, men kan ju inte prova än med detta skitväder ????

Bortsett från detta så går hojen som en dröm nu. Gjorde detta i juli förra året och framförallt mellanregistret blev brutalt mycket starkare och hojen fick en mycket finare och jämnare gång. Gasresponsen blev mycket bättre

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jajamen. Jag fick lite småstrul med en ojämn tomgång som dyker upp när hojen är varm. Detta behöver dock inte vara relaterat till just flashen då jag gjorde en mängd andra saker samtidigt (förstorad luftbox, bortplockad cat etc..)
Har identifierat några saker som jag fixat som potentiellt kan ha löst detta, men kan ju inte prova än med detta skitväder ????

Bortsett från detta så går hojen som en dröm nu. Gjorde detta i juli förra året och framförallt mellanregistret blev brutalt mycket starkare och hojen fick en mycket finare och jämnare gång. Gasresponsen blev mycket bättre

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Behövde de ha din hoj länge eller kunde de göra det under dagen?
 

swip

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 09 -2017
ja du får återkomma med pris! :/

Blev erbjuden 2865kr för komfortsadeln, så jag klipper en sån tänkte jag..
Sen vet jag inte riktigt hur jag känner för den där regplåtshållaren.. kanske lyfter en tailtidy också.. eller så kör jag en e-bay variant på allt det där vanliga..
Handtag, skylarskydd, vindruta, osv...
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Blev erbjuden 2865kr för komfortsadeln, så jag klipper en sån tänkte jag..
Sen vet jag inte riktigt hur jag känner för den där regplåtshållaren.. kanske lyfter en tailtidy också.. eller så kör jag en e-bay variant på allt det där vanliga..
Handtag, skylarskydd, vindruta, osv...

Okej ja en komfortsadel hade inte suttit fel!
Jag gillar inte regskylts hållaren alls så den kommer försvinna väldigt snabbt efter att jag hämtat ut den iaf :)

Jo har också beställt broms- och kopplingshandtag från ebay dom kom i förrgår :)
 

swip

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 09 -2017
Okej ja en komfortsadel hade inte suttit fel!
Jag gillar inte regskylts hållaren alls så den kommer försvinna väldigt snabbt efter att jag hämtat ut den iaf :)

Jo har också beställt broms- och kopplingshandtag från ebay dom kom i förrgår :)

Nice!
Har också beställt broms- och kopplingshandtag från ebay, men det tar alltid sån jävla tid att få hem skiten..
Har du beställt tailtidy också eller?

Snackade med handlaren igår och la min beställning på sadeln och sa att jag ville hämta ut i April istället för Maj.. löjligt taggad på vår nu asså.

MC mässan nästa helg lär bli fett också.
Förhoppningsvis får man klämma lite på 09:an innan man plockar ut den.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Haha jo det tar ju lite tid men känns bättre än att betala 1500kr styck för varje handtag i Sverige.. lär nog tillverka nåt eget fäste då jag tänkte montera den lägre in vid dämparen :)
Min handlare sa att den skulle komma in i butik snart så då kan jag också få åka och klämma lite :)
 

swip

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 09 -2017
Haha jo det tar ju lite tid men känns bättre än att betala 1500kr styck för varje handtag i Sverige.. lär nog tillverka nåt eget fäste då jag tänkte montera den lägre in vid dämparen :)
Min handlare sa att den skulle komma in i butik snart så då kan jag också få åka och klämma lite :)

True that!
någon gång kommer jag väl lära mig att ha tålamod också..

Var på MC-mässan igår och klämde lite på den =)
Den lilla regplåtshållaren såg fan helt okej ut asså! så jag tänkte nog köra på en sån.
Däremot är jag inte helt kär i styret så jag funderar på ett woodcraft clipon.. kollade snabbt på eBay och Revzilla och de skiljer sig inte direkt kostnadsmässigt..

Sprang på min handlare där på mässgolvet och han nämnde något om att Yamaha ville ha en samlad pryl de närmsta veckorna för att informera alla om att bågen finns tillgänglig för prov och kläm osv.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
True that!
någon gång kommer jag väl lära mig att ha tålamod också..

Var på MC-mässan igår och klämde lite på den =)
Den lilla regplåtshållaren såg fan helt okej ut asså! så jag tänkte nog köra på en sån.
Däremot är jag inte helt kär i styret så jag funderar på ett woodcraft clipon.. kollade snabbt på eBay och Revzilla och de skiljer sig inte direkt kostnadsmässigt..

Sprang på min handlare där på mässgolvet och han nämnde något om att Yamaha ville ha en samlad pryl de närmsta veckorna för att informera alla om att bågen finns tillgänglig för prov och kläm osv.


okej fan vad kul vill också klämma och känna!
Ja clipon är snyggt men tror det blir att köra orginalstyre för min del.

okej så du menar att den kommer ut i butik snart då? :D
 

swip

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT 09 -2017
okej fan vad kul vill också klämma och känna!
Ja clipon är snyggt men tror det blir att köra orginalstyre för min del.

okej så du menar att den kommer ut i butik snart då? :D

Japp, nästa vecka eller veckan efter det skulle jag gissa.. Men det är ren spekulation utifrån vad jag fattade från mässan.

Fick mina shorty handtag på posten idag. E-bay är fan grymt ändå.
köpte för 8kr, 150kr frakt =)

Nu är det styrändsspeglar, mobilhållare/laddare och LED blinkers kvar som jag väntar på. :banana
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Japp, nästa vecka eller veckan efter det skulle jag gissa.. Men det är ren spekulation utifrån vad jag fattade från mässan.

Fick mina shorty handtag på posten idag. E-bay är fan grymt ändå.
köpte för 8kr, 150kr frakt =)

Nu är det styrändsspeglar, mobilhållare/laddare och LED blinkers kvar som jag väntar på. :banana

Jaså trevligt!

Okej haha ja det är billigt iaf :)

Jo ska också skaffa mig några led blinkers framtill :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top