Yamaha MT-09

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Kollade med Bike idag. De håller på med ombyggnad samt att killen som mappar har slutat.....de kan inte lösa det förrän efter sommaren. :(
Yamahacenter Helsingborg kan lösa det v29 och framåt. :död
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Grattis. Vad tycker du om ljudet :tungan. Kör trots allt med DB ur för adrenalinet.
Dock är den väldigt genomträngande i varvtalet 3500-4000. Har sett folk stanna
på andra sidan tunnlar när dom hört mig komma av ren skräck:lol

Regnat hela dan. Blir körning imorrn, hoppas jag.
Men vid uppstart så lät det riktigt najs. :tummenupp
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Regnat hela dan. Blir körning imorrn, hoppas jag.
Men vid uppstart så lät det riktigt najs. :tummenupp

Intressant att höra om du märker någon skillnad på hur motorn går utan mappning.
Det som blev sämre efter mappningen var ju att den blev ryckigare. Om man kör mkt
i stan så får man ligga på B. Standard och A är ju lika ryckiga enda skillnaden är att A
så behöver man inte vrida lika mycket. Överhuvudtaget blev den mer rå i motorkaraktären
men den känns ju som man fått rejält med mer kräm.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Så din lokala Yamaha verkstad gör det inte eller den större närmaste vilket du kollat??

*helvete det går ju aldrig att redigera ngt från telefon *

Jag har ringt runt och pratat med alla jag kan komma på nu ang ecu flash. Det verkar vara Helsingborg som gäller tyvärr (har inte frågat Trollhättan).

Velar mellan Helsingborg och att köpa kit från ftecu nu.
Någon som har erfarenhet från ftecu?

*edit* funderar även på alternativet att posta min ECU till Ivan's Performance i USA *slutedit*
 
Last edited:

kalleteodor

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Källby
Hoj
-:-
En sak till, tänkte beställa en baklykta från tst industries med integrerade blinkers.
Dessa passar alltså den amerikanska modellen ”fz09 2017” men är det någon skillnad på infästning/lyktan/kablar mellan us och EU modellerna av cykeln?
De nämner klart och tydligt att alla deras delar passande fz09/mt09 är testade på us versioner av cykeln.
Vet att det inte är en laglig lösning så det behöver inte påpekas.
Här är lyktan: https://tstindustries.com/TST-LED-Integrated-Tail-Light-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017-.html
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
En sak till, tänkte beställa en baklykta från tst industries med integrerade blinkers.
Dessa passar alltså den amerikanska modellen ”fz09 2017” men är det någon skillnad på infästning/lyktan/kablar mellan us och EU modellerna av cykeln?
De nämner klart och tydligt att alla deras delar passande fz09/mt09 är testade på us versioner av cykeln.
Vet att det inte är en laglig lösning så det behöver inte påpekas.
Här är lyktan: https://tstindustries.com/TST-LED-Integrated-Tail-Light-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017-.html

Har en från custom led i usa till fz-09 och den passar fint så kör på :tummenupp
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
*helvete det går ju aldrig att redigera ngt från telefon *

Jag har ringt runt och pratat med alla jag kan komma på nu ang ecu flash. Det verkar vara Helsingborg som gäller tyvärr (har inte frågat Trollhättan).

Velar mellan Helsingborg och att köpa kit från ftecu nu.
Någon som har erfarenhet från ftecu?

*edit* funderar även på alternativet att posta min ECU till Ivan's Performance i USA *slutedit*

Jag hade varit väldigt orolig att skicka iväg min ecu till USA ifall den kommer bort i posten så är ju sommaren förstörd..
Jag kör woolich racing på min, men det är ju typ samma som ftecu.
Dock när jag köpte mitt så fungerade inte ftecu till -16 eller nyare.
 

holm44

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2006
Ort
järna
Hoj
MT09 -17
- - - Updated - - -


Har kikat på den med men tror jag gillar tst mer.
Vad landade den på efter tull/moms?

Hälsningar från holm44
8c3b5243c29dd0b8267d9b60f8959f3d.png



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

kalleteodor

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Ort
Källby
Hoj
-:-
Okej menade mer om den passade så borde tst passa :D
kommer inte ihåg men runt 1400-1500kr tror jag

Gjorde en beställning nu på baklampan från tst men har en liten fundering.
Dom rekommenderar att man köper "undertail closeouts" som man sätter där blinkersen är monterade i undertailen original för att man ska slippa stora "hål/gap".
Är det något du monterade också eller bör det funka utan dessa?
Jag har förståelse för att det kanske blir snyggare kosmetiskt med dessa men känner mig inte så sugen på att betala 50$ för två små plastpluggar.
Om du har möjlighet att posta en bild på hur din baklampa ser ut, antingen här eller via pm så vore jag evigt tacksam.
Det är förövrigt dessa jag pratar om: https://tstindustries.com/TST-Undertail-Closeout-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017.html
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
Gjorde en beställning nu på baklampan från tst men har en liten fundering.
Dom rekommenderar att man köper "undertail closeouts" som man sätter där blinkersen är monterade i undertailen original för att man ska slippa stora "hål/gap".
Är det något du monterade också eller bör det funka utan dessa?
Jag har förståelse för att det kanske blir snyggare kosmetiskt med dessa men känner mig inte så sugen på att betala 50$ för två små plastpluggar.
Om du har möjlighet att posta en bild på hur din baklampa ser ut, antingen här eller via pm så vore jag evigt tacksam.
Det är förövrigt dessa jag pratar om: https://tstindustries.com/TST-Undertail-Closeout-for-Yamaha-FZ-09-MT-09-2017.html

Har dom där tst undertail closeout på min hoj det är ju inte några plastpluggar utan utfrästa aluminumbitar, körde med hål förra året men tycker det är mycket snyggare utan storhålen där under.
Har ingen bild men ska försöka komma ihåg att ta en när jag kör nästa gång :)
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Jag körde hojen ca 100 mil innan mappningen så jag är lite osäker på en sak.
Har en känsla av att den går betydligt varmare än förut så jag tänkte kolla vad ni
andra får för temp. Landsvägskörning ligger väl den normalt runt 70 grader men är det varmt
(runt 25) i stan så åker den upp ca 90 och längre krypkörningar så har den passerat 100.
Fläkten går in vid 105 har jag konstaterat. Är detta normalt för er andra?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag körde hojen ca 100 mil innan mappningen så jag är lite osäker på en sak.
Har en känsla av att den går betydligt varmare än förut så jag tänkte kolla vad ni
andra får för temp. Landsvägskörning ligger väl den normalt runt 70 grader men är det varmt
(runt 25) i stan så åker den upp ca 90 och längre krypkörningar så har den passerat 100.
Fläkten går in vid 105 har jag konstaterat. Är detta normalt för er andra?

Det verkar stämma ganska bra med vad jag kommer ihåg från min.
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Jag körde hojen ca 100 mil innan mappningen så jag är lite osäker på en sak.
Har en känsla av att den går betydligt varmare än förut så jag tänkte kolla vad ni
andra får för temp. Landsvägskörning ligger väl den normalt runt 70 grader men är det varmt
(runt 25) i stan så åker den upp ca 90 och längre krypkörningar så har den passerat 100.
Fläkten går in vid 105 har jag konstaterat. Är detta normalt för er andra?

Tycker jag låter helt normalt
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top