SMC BKK - Arlanda Test Track 130511

mysman

Ny medlem
Gick med
12 May 2013
Ort
Ekerö
Hoj
KTM 690 Duke -09
Tack Roten till det onda! Hittade filmerna på tuben också!
/Red team :tummenupp
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
skulle ha kommit med denna till TT banan..

2wfr2hj.jpg
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Grymt Peter! Till och med jag fastnade ju på bild :)

Det såg rätt varmt ut vid din postering när solen gassade så jag förstår att du fick dig en liten bränna.

Är det ok att använda dina bilder? Tänkte kasta upp en som ny avatar :Bugar

Här har du videon du efterfrågade
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Tack Ludde! Riktigt bra bild med kameran. Blir nog till att införskaffa en sån. Vill ju se "broms" videon också :rolleyes:
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Inga problem, var lite långt bak bara för att filmen skulle vara tydlig. Men men nästa gång vet jag det iaf. Klart du ska fixa en likadan så kör vi i sommar och filmar varandra!

Haha, lite svårt att höra men jag säger inte direkt FUCK en gång i klippet. Fattade ju inte varför jag fick ont i handen men kollar man så slår jag ju i handen i backspegeln. Men våran gissning på 150km/h var ju inte helt fel.

Någon som vet vad en hyffsad tid är på denna bana? Mina 2.08 känns ju inte direkt jättesnabbt :gnissla
 

99Micke99

Gubbe på 2 hjul
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Uttran
Hoj
2012 Honda CB1000RA *såld, 2005 Yamaha R1, 2011 BMW S1000RR
Ser helt galet ut. Jag såg ju det hela från första parkett och var helt säker på att du skulle gå omkull men du grejade ju biffen :tummenupp
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Hade varit roligt att se det i tredjeperson också. Något intressant var att enligt g-krafterna (iof fejkade utifrån gps datan) så var det inte ens min hårdaste inbromsning, låg bara på 0.4g. Låg på 0.7g när jag bromsade i första filmen :confused:
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
AH är det du Ludde som var i samma grupp som jag? Kul :)

Har några filmer där en av våra instruktörer jagade mig, våra egna filmer blev helt fuckade eftersom vi amatörsmässigt inte dubbelkollade vinkeln på kameran osv :D

Kul och se!
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Inga problem, var lite långt bak bara för att filmen skulle vara tydlig. Men men nästa gång vet jag det iaf. Klart du ska fixa en likadan så kör vi i sommar och filmar varandra!

Haha, lite svårt att höra men jag säger inte direkt FUCK en gång i klippet. Fattade ju inte varför jag fick ont i handen men kollar man så slår jag ju i handen i backspegeln. Men våran gissning på 150km/h var ju inte helt fel.

Någon som vet vad en hyffsad tid är på denna bana? Mina 2.08 känns ju inte direkt jättesnabbt :gnissla

Aha, då vet jag vem du är. Hoppas vattnet och vilan gjorde susen. ;)

Tycker du skall strunta i tiderna, finns annat att jobba på i första hand.
Och eftersom kon-chikanen byggs varje gång så är banan aldrig lika samma så jämförelse med tid är ändå oväsentligt.
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Jadå vattnet och vilan gjorde mycket, tack igen! Jo men det är ju kul att se hur dålig man e
Finns något klipp med någon som har bra spårval som har någon film? Vore intressant att kunna se skillnaden och förhoppningsvis lära sig lite
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jadå vattnet och vilan gjorde mycket, tack igen! Jo men det är ju kul att se hur dålig man e
Finns något klipp med någon som har bra spårval som har någon film? Vore intressant att kunna se skillnaden och förhoppningsvis lära sig lite

Inte för att vara sån men strunta i andras spårval, välj ditt eget spår istället och se till att sätta det varv efter varv. När du kan det så kan du ändra och flytta broms och svängpunkter.
Kan du inte sätta konsekventa varv så kvittar det vilket spår du försöker köra.

Sen som man ser i videon du la upp, bromsa klart innan du börjar göra kursförändringar. ;)
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
Inte för att vara sån men strunta i andras spårval, välj ditt eget spår istället och se till att sätta det varv efter varv. När du kan det så kan du ändra och flytta broms och svängpunkter.
Kan du inte sätta konsekventa varv så kvittar det vilket spår du försöker köra.

Sen som man ser i videon du la upp, bromsa klart innan du börjar göra kursförändringar. ;)

Okej, tack för tipset!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top