Välja familjebil, sjukt tråkigt!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Bmw 535d E61 med extra ost.

Frugan min kör en e60 530d alltså samma motor men med endast en turbo och 218hk 500nm

Vi köpte den när den gått 20k mil. nu har den gått 35k mil. Jag kan bara hålla med en mer välbyggd bil finns nog inte. Jag kör sjävl en audi a4 2,0tdi q 07 och det går inte jämföra för audin är rent ut sagt junk i jämförelse. så vad har pajjat då på 15 tusen mil. jo en sittsensor 7000kr en kupefläkt 6000kr och ett grenrör 3500kr. summa sumarum så är det den bästa bilen vi någonsin ägt. och tro mig jag har provat äga det mesta.
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Framför allt har jag med en mini-SUV insett värdet med en rejäl bil.
Men visst, runt min hemadress är den inte nödvändig, å andra sidan kanske du hört talas om vår snöröjning? Minns fortfarande när jag hämtat ut CRV:n och den stod och ångade med dieselvärmaren så den var 25 grader varm, han bakom stod med sin lilla A4 och skrapade rutor, samtidigt som jag med nöd och näppe forcerade en redig brun snövall och det gjorde inte han. :D

Fast jag brukar vända på det, varför vill någon ha en för liten bil?

Bodde vid Karlaplan i fem år, är mer än väl insatt i hur snöröjningen fungerar där omkring.
Jag har heller aldrig sett en sån tät population av Landcruiser's någon annan stans på jorden, möjligtvis en flyktingförläggning i Sudan undantaget.

Kände, tack och lov, aldrig något behov av att äga bil under tiden jag bodde där.

För att återknyta till ämnet så har jag två familjebilar. En av varje.
Pickis och A4. Ibland tar man den stora och ibland den lilla, beroende på uppdrag.

Sen tycker jag det spys lite väl mycket galla på Audi.
Jag har haft tre olika generationer A4 1,8T (S)(FSI) quattro manuell och har väl kört ca 15.000 mil totalt i dessa, inte ett verkstadsbesök utöver vanlig service.

Köper man bilar med dubbelturbosexor, multitronic-lådor osv så får man skylla sig själv.

Edit: OT: upptäckte förresten till min stora fasa att nån miljöpartist har gått berserk på Valhallavägen och gormat till det med massa bussfiler.
Jag håller dig som ansvarig att fixa till den där röran. Omg, tack.
 
Last edited:

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Bodde vid Karlaplan i fem år, är mer än väl insatt i hur snöröjningen fungerar där omkring.
Jag har heller aldrig sett en sån tät population av Landcruiser's någon annan stans på jorden, möjligtvis en flyktingförläggning i Sudan undantaget.

Kände, tack och lov, aldrig något behov av att äga bil under tiden jag bodde där.

För att återknyta till ämnet så har jag två familjebilar. En av varje.
Pickis och A4. Ibland tar man den stora och ibland den lilla, beroende på uppdrag.

Sen tycker jag det spys lite väl mycket galla på Audi.
Jag har haft tre olika generationer A4 1,8T (S)(FSI) quattro manuell och har väl kört ca 15.000 mil totalt i dessa, inte ett verkstadsbesök utöver vanlig service.

Köper man bilar med dubbelturbosexor, multitronic-lådor osv så får man skylla sig själv.

Edit: OT: upptäckte förresten till min stora fasa att nån miljöpartist har gått berserk på Valhallavägen och gormat till det med massa bussfiler.
Jag håller dig som ansvarig att fixa till den där röran. Omg, tack.

Att audi inte pajjar må så vara men känslan i en audi a4 är närmast att beskriva som katastrofal. knarrande inredningsdetaljer. surriga mycket vägljud och tragiskt tråkig inredning. Däremot gillar iaf jag min a4 pga dess 4 hjulsdrift och det faktum att den inte är törstig alls. Men några välbyggda premiumbilar är dom knappast.
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Äsch
Så roligt så jag funderar på att köpa en till då frun omgående fatta tycke för stor diesel och automat...

Är också sugen på en 530d eller 535d. Har kört Mondeo i 3 år och tyckte den har varit bra. Mycket bekväm och stooora utrymme. Den får dock respass snart då jag nu blivit tvungen att lämna in för rostlagning. På en 3 år gammal bil och 8500 mil!!! Skitdåligt!

320d som jag hade innan var roligare.
Även funderat på en Cayenne. Är ju snuskigt billiga med tanke på vad man får. Driftsekonomin lär väl inte vara den bästa bara...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bodde vid Karlaplan i fem år, är mer än väl insatt i hur snöröjningen fungerar där omkring.
Jag har heller aldrig sett en sån tät population av Landcruiser's någon annan stans på jorden, möjligtvis en flyktingförläggning i Sudan undantaget.

Kände, tack och lov, aldrig något behov av att äga bil under tiden jag bodde där.

För att återknyta till ämnet så har jag två familjebilar. En av varje.
Pickis och A4. Ibland tar man den stora och ibland den lilla, beroende på uppdrag.

Sen tycker jag det spys lite väl mycket galla på Audi.
Jag har haft tre olika generationer A4 1,8T (S)(FSI) quattro manuell och har väl kört ca 15.000 mil totalt i dessa, inte ett verkstadsbesök utöver vanlig service.

Köper man bilar med dubbelturbosexor, multitronic-lådor osv så får man skylla sig själv.

Edit: OT: upptäckte förresten till min stora fasa att nån miljöpartist har gått berserk på Valhallavägen och gormat till det med massa bussfiler.
Jag håller dig som ansvarig att fixa till den där röran. Omg, tack.
Bussfilerna på Valhallavägen bryr sig ingen om, bussarna möjligen. Strunta i dem.

Problemet med Audi är image, bra bilar förstås, men måste varje Unionen-ansluten kopiatorsäljare verkligen ha en?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jahopp, då är det dags igen. :smasha

Vad ska man ha nuuurå ? 535an har hittat ny ägare.


Civic tourer 1.6d
V60 T4
328i
Alfa 159
Legacy
Accord


Roligt att leta bil :fakta
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja? 2liter turbo är väl kul? F31 alltså

Vi missförstod varandra. Av de bilarna du nämner finns de väl bara en rolig bil!? Och att gå från en 535 i/D? Till de andra... nee de är inte ens alt..

Tydligare?:)

En polare säljer sin, han är även medlem här på sh! Hans sambo ville ha en mini och han behöver en pickis för enduron. Annars kanon nöjd!

Tips: "BMW 328i Touring, Sport Line, Automat (245hk)"

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_328i_Touring__Sport_Line__Automat__245hk__60905866.htm?ca=16&w=1
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vi missförstod varandra. Av de bilarna du nämner finns de väl bara en rolig bil!? Och att gå från en 535 i/D? Till de andra... nee de är inte ens alt..

Tydligare?:)

En polare säljer sin, han är även medlem här på sh! Hans sambo ville ha en mini och han behöver en pickis för enduron. Annars kanon nöjd!

Tips: "BMW 328i Touring, Sport Line, Automat (245hk)"

http://www.blocket.se/alvsborg/BMW_328i_Touring__Sport_Line__Automat__245hk__60905866.htm?ca=16&w=1

Jag är fullt medveten om att de andra är "rätt olika" 535d jag hade nyss. Men en nyare 535d innebär att en ny hoj inte är lika sannolikt. Och hoj går först .

Nu är jag själv måttligt imponerad,av bilar så jag bryr mig inte om de har 120 eller 220hk. Att de inte är som geléhallon på vägen är däremot snäppet viktigare. 90% av milen görs på måttligt till glest trafikerad motorväg.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag har rem på min diesel-citron, den ska bytas efter 24000 mil eller tio år, de e fan modigt.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top