Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Moderaterna varnar för att kostnaden för flyktingmottagandet ska gå ut över vården, skolan och omsorgen.
"Det här riskerar att bli gökungen som tränger ut allt annat ur välfärdsboet", sade partiets ekonomisk-politiske talesman Ulf Kristersson när han och Anna Kinberg Batra presenterade Moderaternas skuggbudget.
De senaste veckorna har tusen personer om dagen sökt asyl i Sverige. Inom kort skriver Migrationsverket upp prognosen för 2015 från 73 000 till uppåt 150 000 personer.

Har dom skrivit fel i denna nazistiska artikel? Enligt DN har vi ju gått plus 900 miljarder på invandringen. Hur kan nånting som vi tjänar pengar på tränga undan välfärden? Vansinne.

För övrigt så är det väl ändå rasism att jämföra flyktingar med gökungar. Ulf Kristersson borde uteslutas.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/m...den-kan-bli-gokungen-som-tranger-ut-valfarde/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har dom skrivit fel i denna nazistiska artikel? Enligt DN har vi ju gått plus 900 miljarder på invandringen. Hur kan nånting som vi tjänar pengar på tränga undan välfärden? Vansinne.

För övrigt så är det väl ändå rasism att jämföra flyktingar med gökungar. Ulf Kristersson borde uteslutas.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/m...den-kan-bli-gokungen-som-tranger-ut-valfarde/
Jag förstår verkligen inte heller, vad tycker Ullenhag, kan han inte rycka ut och räta upp det här?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Något som jag tycker är bra är alla dessa araber som kommer till Sverige, är läkare och som snart kan komma i jobb.

:tv4

:lol
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vi hade fel - Hans Rosling är inte vår kung

Och där kom det, i sann vänster-anda så är fakta bara intressant när det stämmer överens med vänsterns känslor, men när faktan inte gör det, även om man med faktan kan fördela t.ex. pengar för att rädda miljoner människor istället för några "få" hundra tusen, så är det ändå känslorna som styr och bestämmer i första läget. Faktan är prio 2. Känslorna prio 1.

Det ser och känns bättre att möta upp "några få" flyktingar vid centralstation med nallebjörnar och filtar än att se till att UNHCR har pengar till skola, tält, mat och sjukvård nere i Jordanien åt miljontals flyktingar...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi hade fel - Hans Rosling är inte vår kung

Och där kom det, i sann vänster-anda så är fakta bara intressant när det stämmer överens med vänsterns känslor, men när faktan inte gör det, även om man med faktan kan fördela t.ex. pengar för att rädda miljoner människor istället för några "få" hundra tusen, så är det ändå känslorna som styr och bestämmer i första läget. Faktan är prio 2. Känslorna prio 1.

Det ser och känns bättre att möta upp "några få" flyktingar vid centralstation med nallebjörnar och filtar än att se till att UNHCR har pengar till skola, tält, mat och sjukvård nere i Jordanien åt miljontals flyktingar...
Det här är alldeles fantastiskt.

Jag har sett en annons för "inspirationsdagarna" eller något sådant, (konceptet är en massa pseudokändisar typ Sundhage som får babbla medan mellanchefer i A-listenoterade bolag och högstadielärare samsas om den kalla buffén). Hans har varit ensamt dragplåster.

Undrar vad den hukande eventfirman skall göra nu då. :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såg kalla fakta. Äckliga jävla läkarjävlar som inte anmäler bortgiftet, utan istället skriver ut oskuldsintyg.

Jajjemänn, vi behöver "läkare" med den sortens sympati. Eller hur, Bonny.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg kalla fakta. Äckliga jävla läkarjävlar som inte anmäler bortgiftet, utan istället skriver ut oskuldsintyg.

Jajjemänn, vi behöver "läkare" med den sortens sympati. Eller hur, Bonny.

Framför allt är det som sagt bra att det kommer hit högutbildade människor. :lol
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det pågår heller ingen Islamisering av Sverige

Absolut inte, att muslimer i religiös uniform utför "oskuldskontroller" på våra kommunens vårdcentraler är endast exotiskt, spännande och berikande.

För var dag som går blir jag mer och mer sugen på att få se Mig29 patrullera svenskt luftrum, Putin - fräls oss från ondo.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Shpongle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2015
Ort
I husvagn
Hoj
Zundapp
Nu förmedlar ju bara DN Kultur hela experimentet. Namnen på de som utförde det, platserna (bla Yale) och all annan info står ju klart och tydligt. Det är alltså inte DN som har utfört experimentet, ej heller är de oklara med någon sorts info (i stil med "någon har en granne som sade...").

Jag menar inte att vara dryg på något sätt men ditt svar bevisar ju snarare tesen i artikeln då du inte besvarar den på något sätt utan istället bara försöker förlöjliga DN som förmedlar den? Eller mig för den delen...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Är man bara källkritisk tror jag det nya mediaklimatet med politikbloggar, nyhetssidor vinklade åt olika håll osv är ett klart steg framåt jämfört med den vanliga skedmatningen av vänstervriden nyhetsrapportering som kvällspressen och SVT haft monopol på i decennier.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top