Bandag på Gelleråsen 4 Juli 2013 med SevaRacing

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Nu får man skämmas här ju :(

Du som körde svart R6a och delade depå med mig henrik,linda,per och Martin en stund i torsdags som jag köpte puckar av, Du fick aldrig betalt kom jag på nu. Hör av dig på P.M eller i tråden så löser vi det :) Sry glömde helt bort det tyvärr.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Hur snabb ska man vara för att delta på en bandag, gissar på att runt 1,30 klarar jag nog.

Vad är snabbt på en bandag, under 1,20 ?
 

racermasen

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
För långt från banan..
Hoj
MV Agusta F3 racehoj
Nu får man skämmas här ju :(

Du som körde svart R6a och delade depå med mig henrik,linda,per och Martin en stund i torsdags som jag köpte puckar av, Du fick aldrig betalt kom jag på nu. Hör av dig på P.M eller i tråden så löser vi det :) Sry glömde helt bort det tyvärr.

Peter heter han och jag ska eventuellt handla lite prylar av honom imorgon. Kan lägga ut sålänge.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Anmäl dig till Fruktstundsgruppen och kör några pass, antingen är du rätt där eller så blir du uppflyttad. Så gör jag och jag blir aldrig uppflyttad.
Alla platsar om du frågar mig, SMC-kurser är ett skitbra sätt att avdramatisera det hela.

Hur snabb ska man vara för att delta på en bandag, gissar på att runt 1,30 klarar jag nog.

Vad är snabbt på en bandag, under 1,20 ?

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
västerås
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Tusen tack för roligaste dagen på bra länge!! Speciellt tack till Erik och Jerry som gav mig alla möjliga tips, allt ifrån att jag satt tokfel på hojen till spårval! Tusen toasters av fem till er! :tummenupp

Nu är man (förutom paj i kroppen) helt såld på bana och spanar redan in nästa lucka i den icke-existenade semesterkalendern, samt nytt bakdäck...

// tr3ge
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tusen tack för roligaste dagen på bra länge!! Speciellt tack till Erik och Jerry som gav mig alla möjliga tips, allt ifrån att jag satt tokfel på hojen till spårval! Tusen toasters av fem till er! :tummenupp

Nu är man (förutom paj i kroppen) helt såld på bana och spanar redan in nästa lucka i den icke-existenade semesterkalendern, samt nytt bakdäck...

// tr3ge

Du kan få tacka genom att haka på våran dag på Sviestad nu den 22:a. :hihi
(Lite av det vi tog upp kommer dyka upp, men mycket mera intensivt med direkt feedback).

https://www2.svmc.se/school/anmalan/460 Vi har lite tunt med föranmälda, så vi jobbar hårt med att få fart på kursen så vi kan genomföra den. :) Så känn ingen press. ;)

/J

P.S. Sviestad är mycket, mycket roligare än Gelleråsen.. :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Åhå?
Rudskogen lär skita sig men det här kan funka.
Hur sent behöver ni ha anmälan?
Ok med gatmotard med hemmaskurna slicks?
Exc450, bullrar som en sådan gör.


Du kan få tacka genom att haka på våran dag på Sviestad nu den 22:a. :hihi
(Lite av det vi tog upp kommer dyka upp, men mycket mera intensivt med direkt feedback).

https://www2.svmc.se/school/anmalan/460 Vi har lite tunt med föranmälda, så vi jobbar hårt med att få fart på kursen så vi kan genomföra den. :) Så känn ingen press. ;)

/J

P.S. Sviestad är mycket, mycket roligare än Gelleråsen.. :fakta

Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Åhå?
Rudskogen lär skita sig men det här kan funka.
Hur sent behöver ni ha anmälan?
Ok med gatmotard med hemmaskurna slicks?
Exc450, bullrar som en sådan gör.



Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Så länge det är ordning på bitarna, så har vi inget att säga, vi tillåter slicks, däckvärmare likväl som touringgummi. :crash Normal ljudnivå (är lite osäker om det är 92 eller 95 dB på Sviestad, kan kolla upp det).
Men klart det lirar med en EXC.

Anmälan - ASAP, det är prio att få upp föranmälda i dagarna för att vi skall köra det som en kursdag. :)
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Anmäl dig till Fruktstundsgruppen och kör några pass, antingen är du rätt där eller så blir du uppflyttad. Så gör jag och jag blir aldrig uppflyttad.
Alla platsar om du frågar mig, SMC-kurser är ett skitbra sätt att avdramatisera det hela.


Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Hahaha fruktstundsgruppen :hihi, jag har nog kört hoj innan vissa föddes här.

Faktiskt så tävlade jag aktivt i slutet av 70 talet bla på gelleråsen som då hade en velodrom efter ejes och tröskurvan hade en helt annan utformning.

Tror jag då kunde köra strax under 1.30 tider med en Z1000.
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Hur snabb ska man vara för att delta på en bandag, gissar på att runt 1,30 klarar jag nog.

Vad är snabbt på en bandag, under 1,20 ?

Finns inga krav på någon speciell tid man ska klara av. Det är ingen tävling. Upplever man att man har problem med farten speciellt på rakorna pga liten motoreffekt får man köra med väst så att medåkarna ser att det skiljer mycket i hastighet. I övrigt inga problem,
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Finns inga krav på någon speciell tid man ska klara av. Det är ingen tävling. Upplever man att man har problem med farten speciellt på rakorna pga liten motoreffekt får man köra med väst så att medåkarna ser att det skiljer mycket i hastighet. I övrigt inga problem,

OK tack för vettigt svar :)
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Lite mer film från snabb gatgrupp.

Första passet efter lunch


Andra passet efter lunch


Tredje passet efter lunch

 

Fillow

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2012
Ort
Kungsängen
Hoj
yamaha r6 05 gathojen///yamaha R1 03 banhojen
Tack för en grym dag. Tänkte kolla om någon fick en bild på en vit gsxr 600 98 som det står 750 på i bak.
Körde lugn/medel grupp och skulle va kul att se om någon fick någon bild
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
Tack för en grym dag. Tänkte kolla om någon fick en bild på en vit gsxr 600 98 som det står 750 på i bak.
Körde lugn/medel grupp och skulle va kul att se om någon fick någon bild

Kika in på FB sidan sök på sevaracing så kommer den upp. De är de bilder som jag tog under dagen. tror att jag fick med de flesta...
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Tusen tack för roligaste dagen på bra länge!! Speciellt tack till Erik och Jerry som gav mig alla möjliga tips, allt ifrån att jag satt tokfel på hojen till spårval! Tusen toasters av fem till er! :tummenupp

Nu är man (förutom paj i kroppen) helt såld på bana och spanar redan in nästa lucka i den icke-existenade semesterkalendern, samt nytt bakdäck...

// tr3ge

ingen fara! vi syns i sommar!


tack micke med pålägg för en grym dag :) (i vanlig ordning)
:Bugar
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top