Innovativa säkerhetslösningar

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Jag är i processen med att kapprusta lite i garaget. Sätta lite personlig prägel på det hela. :tummenupp

Kan börja med att säga att det bästa stöldskyddet är en försäkring och en lättsam inställning till det hela. Med det sagt är det kul att spåna på sätt att försvåra.

http://www.tacticalstore.se/se/art/landmina-m80tr.php

Den här verkar kul, har sett andra kanske mer ändamålsenliga varianter som inte är tryckutlösta men tog den här för min lilla skiss:

garage (kopia).jpg

Det här hade varit ett intressant tillskott till garaget, kanske passande om man inte ska springa där på ett tag. Jag personligen hade tagit mig en funderare om jag öppnat upp och sett något liknande.

Den här är också läcker:
crank.jpg

Snubbeltråd som briserar en 12g blank laddning, bra signal att något är i görningen samt bör sätta eventuell bandit ur fas ett slag.

http://www.henrykrank.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_44_47&products_id=2964


På en enklare nivå gillar jag att ta kopplingshandtaget och en säkring med mig. En snabbvariant jag också fann intressant var att trä en trefas-kabel genom ramen som man inte kommer åt från samma utrymme, men med tanke på intelligenskvoten överlag, trots att det bär emot, så får man väl försöka hålla liv i marodörerna. (Alternativt om man har nära till en transformatorstation eller liknande där man kan lämna vederbörande med en kabelstrippare) :tungan

Försöker tänka ut ett bra sätt att få folk att inte vilja lyfta i hojen med....
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
HD V-ROD Muscle

Med rörelsedetektering. Kulor ingår.

OT: Jag har satt upp en Webkamera som jag kommer åt från ex. min mobil osv. Det finns bättre kameror (googla) som även erbjuder inspelning till ex. en FTP. Inspelningen aktiveras via rörelsedetektering och samtidigt kan då en e-post sändas ut till ex. din telefon.
 

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
:yoparty Klassiker!

Min hillbilly-variant blir en taser med ett snöre till dörrhandtaget :hihi

Tror det blir till att beställa en sån butiksingångs-klocka och se vad man kan koppla den till som utlösare XD


Ps: Då det är stor chans att jag lär utlösa systemet själv vill jag behålla muskedundret manuellt haha
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är dom lagliga? :va

Annars brukar en BFG räcka. :brynad
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:yoparty Klassiker!

Min hillbilly-variant blir en taser med ett snöre till dörrhandtaget :hihi

Tror det blir till att beställa en sån butiksingångs-klocka och se vad man kan koppla den till som utlösare XD


Ps: Då det är stor chans att jag lär utlösa systemet själv vill jag behålla muskedundret manuellt haha

Hmm.. Ett gevär laddat med lösplugg monterat i en trackingarmatur, som har lasersikte. Och som är upplyst, så att det syns...
Rent psykologiskt. ;)
 

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Då jag jobbar med tryck är jag glad för att göra div skyltar:
Fratandeamnen_tcm3-13922.jpg

Hmm, kanske göra en fullsize Cenobit från Hellraiser, kan lumineras när lösskottet går av :rofl
hellraiser.jpg

Den här var ju lite trevlig:
griplock.jpg

Någon vill verkligen inte bli av med sin fälg:
bike.jpg
 
Last edited:

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11
Haha, ja, undrar hur bra det är att köra av vägen med det i ryggan XD

Ibland är ju gammal äldst:
barbwire.jpg

Jag tänker att man har en liknande konstruktion med lås på sidorna för att flytta den.
 

Macko96

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2011
Ort
Linköping
Hoj
Husqvarna Te 250 -10, KTM 660 SMC -04
Denna kan ju funka! Och så monterar man en liten laserpekare på en motor som snurrar runt och pekar mot sin Mc på natten ;) då är det nog inte många som kommer fram till den:tummenupp

Response-To-Alarm-Sign-S-7400.gif
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
monasalin.jpg

Jag har en sån på dörren till garaget...haft hojar i 8 år och ofta fina och dyra. Aldrig så mycket som försök ens en gång...
 

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11

El Caballo Loco

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Ort
Tält
Hoj
Tidigare: CROSS: Kawa 60cc, Honda 80cc, Yamaha YZ125cc. MOPED: Yamaha DT 50 R BIKES: Yamaha TW 125cc. Yamaha Dragstar 650, Kawasaki VN900, Harley Davidson Street Bob. NUVARANDE: KTM 990 SMR 11

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag fattar inte? :va


eller hur ? Inte jag heller, men jag har 3s supefina duccar där inne utan något lås alls..plus allehanda dykarprylar och ändå är det ingen som vågar sig in dit...go figure..men det funkar uppenbarligen !
 

Sälen

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX400F 83
Farsan som är gammal plåtslagare har konstruerat en rejäl bom att hänga innanför garagedörrarna som sitter fast i karmen och låset. Väger fläsk att lyfta undan varje gång man ska in men det är det värt för den dörren bryter ingen upp med en mesig kofot igen, ska man rucka på den behövs en murbräcka:huvet. Har planer på videoövervakning till våren. Samt fantasier om att göra handtaget strömförande:näsblod:rolleyes::brinnerup.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top