Frågor man vågar ställa

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Hur fan får man en bil (Volvo V70) att ständigt sluta tjata om att servicen inte är gjort i tid, att jag bör fylla på spolarvätska och att parkeringssensorn bak har slutat fungera? :4skrika

"If a man said he’ll fix it, he will. There is no need to remind him every 6 months about it." //Bill Murray

Än mindre varje gång man startar bilen...

Du vänjer dig så småningom, precis som småbarnsföräldrar som efter ett tag inte lägre hör barnens skrik.

Själv har jag åkt ett halvår med varning för att höger blinkers inte funkar och ett par veckor med varning för förlust av lufttryck i däcken. Jag tänker att det kanske lagar sig själv med tiden.

-----
F.ö. kör jag rätt ofta med just det citatet. Visste dock inte att det var Bill som myntade det.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Medstyrning i låg fart och motstyrning i hög fart.....men finns det då en hastighet exakt där mitt mellan som ingen styrning fungerar för att dom tar ut varandra :va
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Varför är alla cyklister så arga?

För att när du träffar på cyklist är dom på fel ställe.

Medstyrning i låg fart och motstyrning i hög fart.....men finns det då en hastighet exakt där mitt mellan som ingen styrning fungerar för att dom tar ut varandra :va

Japp testa en original VFR800 med fiffiga ventiler i en rondell så har du svaret, Knix-bana kan plocka fram fenomenet också.
 

Gauze

Hummer i dövet
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Här, inte där..
Hoj
FXDWG
Ska byta in min hoj på torsdag, om allt går som det ska. Har fått ett pris som jag är ganska nöjd med, men säljaren har inte ens sett min motorcykel. Skrivet på ett kontrakt och kommit överens om mellanpris.

Kan säljaren tacka nej när han ser min hoj, trots kontrakt?
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
På de flesta kontrakt är det så.
De har den möjligheten garanterat. Något annat vore dumt.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Men helvete.. hur stor bit ska man skära bort?

20180615-112015.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hur mycket - mellan lillfingret och ringtån - brukar banken vilja att man skjuter till själv vid lån mot säkerhet idag?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tydligen ska café Rosenhill öppna klockan 9 på söndagar från och med nu.
En kamrat frågade varför och fick svaret: "jag behöver sovmorgon"

Bra eller dålig affärsidé?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
När man flyger in över större kuststäder med viktiga hamnar ser man ofta massor av fartyg som är ankrade en bit ut i havet. Ibland ganska långt ut.

Vad väntar de på? Är det inte oekonomiskt att ha ett stort skepp som bara ligger och degar?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tydligen ska café Rosenhill öppna klockan 9 på söndagar från och med nu.
En kamrat frågade varför och fick svaret: "jag behöver sovmorgon"

Bra eller dålig affärsidé?

Man får väl utgå ifrån att dom vet vad dom gör och vet hur mycket dom kommer förlora på det.
Det tär nog hårt att stiga upp i ottan för att baka, bre smörgåsar och vad dom nu kan tänka behöva göra som förberedelse.

Bageri och cafeägare kan nog passa bra in i tråden om de värsta jobben om någon frågar mig som ogillar tidiga mornar.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
När man flyger in över större kuststäder med viktiga hamnar ser man ofta massor av fartyg som är ankrade en bit ut i havet. Ibland ganska långt ut.

Vad väntar de på? Är det inte oekonomiskt att ha ett stort skepp som bara ligger och degar?

Dom ligger för ankar utanför och vänta på sin tur i hamnarna.Detta är även en möjlighet för ledighet för besättningen medans dom väntar.Finns alltid ankringszoner runt större hamnar ofta nån mil från hamnen längs farlederna.Ibland måste dom invänta lots och kan inte få det direkt på grund av förseningar.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Man får väl utgå ifrån att dom vet vad dom gör och vet hur mycket dom kommer förlora på det.
Det tär nog hårt att stiga upp i ottan för att baka, bre smörgåsar och vad dom nu kan tänka behöva göra som förberedelse.

Bageri och cafeägare kan nog passa bra in i tråden om de värsta jobben om någon frågar mig som ogillar tidiga mornar.
Det är olika. Jag tycker att det är kanon att börja vid sisådär 4-5 på morgonen, göra mina timmar, vara ledig när vädret är som bäst. Trivs man inte med det så bör man välja ett jobb där man slipper!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top