Nån form av bedrägeriförsök?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
Har ute en annons på blocket och fick följande sms:

Min syster är intresserad av att köpa ditt objekt, vänligen maila henne länken från blocket till henne E-postadress: xxxxxx@gmail.com


Vad är meningen med detta?
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Finns ingen mening :gnissla Varför kunde inte han skicka annonsen till sin syster? Finns t.o.m en "Tipsa en vän" knapp på blocket...

Sist jag hade en blocketannons ute så fick jag 5+ sådana mail i veckan... Allt ifrån Ivan från england till Ali som ville köpa nu men betala sen :confused:
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Är det bara jag som endast haft normala personer som visat intresse på Blocket? :va Inga konstiga mail öht.

Kanske beror på vad man säljer...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Trams, bara att ignorera. Fick själv ett sånt mail på en av mina annonser, googlade emailadressen och fick fram material angående paypalscam och fan och hans moster bland toppresultat. Tydligen en av adresserna som skickar ut såna där fejkade paypalkvitton till din email så att det ser ut som att du fått in pengarna fastän du inte fått något alls.
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Jag fick exakt samma sms igår. De enda som är mer dumma i huvudet än sådana här kretiner är de som faktiskt går på det.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Verkar finnas mycket löst folk.
Inte sålt nått på just blocket själv, men lade ut motorcyckeln på en finsk nätsida (går inte att sälja nått så gammalt och åländskreggat i sverige ändå) med engelsk text i fjol. Var tydligen en klockren inbjudan för en massa ryssar att mejla & be om mitt kontonummer...

Då skriver man i annonsen att man vill ha kontant betalning när köparen hämtar prylarna och skriver papper, som det skall vara, vad är det för fel på folk? :va
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är ett bedrägeriförsök. De fill få tag i din mail för att senare kunna skicka ett
mail från "Blocket" där de försöker fiska upp dina kontouppgifter.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top