Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Vill du öva gruskörning så är det bara att bege sig till Taberg. I stort sett hela sträckan Taberg till Bondstorp (förutom en bit runt Kråkebo) är numera grusväg... :( På vissa bitar är precis hela vägbanan "lagad" av snabelbilen. Halt som fan var det... Verkar som om de har gett sig den på att det inte ska gå att åka några goa vägar på hoj längre.

Nja helst ren grusväg inte snabellagade asfaltsvägar..kan nog vara lite väl slirigt för en nybörjare som mej :p
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
F-n va surt. Båda bästa vägarna grusade :( Får köra över Månsarp till Bondstorp ett tag nu då tills det satt sig. Vägen var ju inte speciellt dålig ens :gnissla

Lerre: Crossväxla på slangen eller när du behöver maximalt acc, annars koppla :tummenupp

QS är najs :tungan
Det tog 8 timmar att få igång FTP-servern, upp med lite filmer nu så det känns värt :)
Som sagt. Uppladdning av mitt material är uteslutet. Vill du ha det får du komma med nåt portabelt lagringsmedia. SD-korten raderas inför Anderstorp imon
 
Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Det tog 8 timmar att få igång FTP-servern, upp med lite filmer nu så det känns värt :)

Jag har filmer hemma samt filmer från Jensen som skall tankas upp.
Har dock inte gjort det än :confused:

Tar mig tid till detta under kvällen om allt vill sig väl.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag är borta en del på jobb, men annars kan jag köra med.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Vi får köra en SH samåkning fast med så många bilar som möjligt. Fram och tillbaka tills gruset är borta :banana
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jaha då var första vurpan ett faktum. Kändes som bromsarna gav upp för mig när jag skulle bromsa in från 200+ efter lång rakan på a-torp. Hände inte mycket när jag tryckte in handtaget, sen nöp det till efter 2-3sekunder, låste framhjulet och en tiodels sekund senare låg jag på backen. Höger nyckelben av igen och stel i nacken men hoppas att det bara är musklerna som fått en sträckning. Hojen lite skrapad men kunde varit mkt värre.

Grymt stort tack till Goffe som såg till att både fick upp mig på akuten och körde hem hojen. :tummenupp Jag bjuder på öl när ölsvingararmen är rehabiliterad :fyllisar
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Gick det så snabbt på akuten?

Kvar där ännu :3freak. Nacken såg som tur är ok ut på CT, men nyckelbenet blir det nog operation på eftersom det är ganska rejält snedställt. Nu är det bara morfin och vila som gäller tills ortopedläkarna är på plats imorgon. :smasha

Fick några goa varv iallafall. Kul att du fick ut och känna på banan :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fasen va Gixxergodis det kommit ut på annons på SH nu. Öhlinare, Marchesinifälgar mm och bara två rätt på V75-systemet i helgen :huvet Vill ha! :4skrika
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Så ingen motard nu då utan sporthoj igen ? :hihi
antar de var sjuk kul att testa bana ?
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
super-svamp bromsen på Anderstorp igår kändes ju sådär, går det muta någon med öl för att hjälpa mig byta till stålomspunna slangar? Köper efter jag varit i vegas, så önskemål om mekar-vän är i slutet av Sept.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Så ingen motard nu då utan sporthoj igen ? :hihi
antar de var sjuk kul att testa bana ?

Jupp, de var de roligaste jag har gjort :) förstår att folk säger att de e tråkigt att köra gata efter man testat bana. Skulle lätt kunna klara mig med att bara köra bana. Men man har ju mycket att lära ;)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top