Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Lova att inte börja gråta bara när jag kör om dig på yttern på torpet trots att jag är närmare 40 än 30..... ;)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jag tror dig men vänta du bara tills jag har bromsat mig förbi dig på rakan :hihi
Haha nedå nu får jag sluta vara så kaxig. Knappt så jag kommer runt ju :tungan
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vädret var grymmt idag, dock blir man alltid lite nedslagen när man kommer hem då pansar isen ligger kvar fläckvis som isflak på Vättern. Får vänta lite till innan man kan ta ut och testa K5:an. :huvet

Edit: Alla vet ju att en r1-00 med förgasarhästar går jämt med de senaste med insprut då förgasarhästar är som fullblodshingstar och insprut som åsneston. (detta är tvärtom för KTM)

Har för mig vi konstaterade annat förra sommaren när de vara Blå/Vit K2 mot Röd/vit R1-00 in Top Speed. :tungan
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag tror dig men vänta du bara tills jag har bromsat mig förbi dig på rakan :hihi
Haha nedå nu får jag sluta vara så kaxig. Knappt så jag kommer runt ju :tungan

Vet känslan, man är glad bara man kommer runt utan att stoppa all trafik. Har man fått till ett knäskrap så är det av rädsla för att ramla..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har ju inget med cykeln att göra, är ju snarare föraren och de är två vitt skilda saker. :7peta
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Har ju inget med cykeln att göra, är ju snarare föraren och de är två vitt skilda saker. :7peta

Nej.

Jag har av empiriska studier konstaterat att en r1-00 är direkt att jämföra med cbr1000 08-11 zx10r s1000rr. Ett bländande chassi kombinerat med den mest djävulska motor en japan någonsin konstruerat utsmyckat med ett aerodynamiskt sett fulländat mästerverk till kåpor.

Dessutom tror jag på allt jag läser på sporthoj.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Haha goffe är det så? ;)

Ni som har körr min hoj. Hur snabbt går den? Jag har nog fått upp den i 277 eller vad det var tror jag. Men då var det med fladdrande allväderställ. Måste kunna jaga några km/h till med skinnställ och 10kg lättare
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vi får väl hoppas att den svarta k5:an är snabbare än en touringtraktor runt banorna i sommar. :tomten
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Vi får väl hoppas att den svarta k5:an är snabbare än en touringtraktor runt banorna i sommar. :tomten

Ja nu var det ju så att det INTE berodde på hojen :fakta
Ni kommer säkert få fortsätta köra om Rej4en fast på en snyggare hoj.. :krama

Själv kommer det brappa i böjarna men på rakan låter det nog mer som ba ba ba ba ba ba ba ba ba ba... :crash
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Allt beror på materialet. Det är ju helt klart bevisat! Har ni ingen korvmoj att hänga vid i Vaggeryd?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Finns bara pizzerior och thaimat i vaggeryd vad jag känner till.... Undrar om det är ett vårtecken att det gnabbas... =)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Jag tror dig men vänta du bara tills jag har bromsat mig förbi dig på rakan :hihi
Haha nedå nu får jag sluta vara så kaxig. Knappt så jag kommer runt ju :tungan

Haha heja Biddarn!

På tal om bromsar och Torpet. Får se om mina Galfer biter bättre än slutkörda/snedslitna Yamaha original-belägg?!?

Lärdom 1! Torpet käkar mycket belägg. Sjuk känsla att låsa upp framhjulet i 200+ km/h :crash. När man tröttnat kan jag rekommendera parkeringsmöjligheterna efter långa rakan, gott om plats och dessutom ett bra stället att fynda delar som broms- och kopplingshantag, blinkers, fotpinnar m.m.

Lärdom 2! Leca-kulor funkar bra för grovpolering av lackerade kåpor och alu-ram :hihi
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja då får man hoppas ens bromsar håller måttet nu d när man ska premiära på bana, körde på K-man tips om EBC bromsbelägg samt HEL slangar. Längtan är stor för att ge sig ut och smiska lite asfalt... :hihi
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Mycket ironi och ingen energi.. seriös start på operation "inte töja skinnställ på mitten" påbörjad.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Jävla sugen jag är på att köra nu när det snackas om det. Och jag har lärt mig av jocke med att kika bromsarna innan det blir körning. Vore synd om jag skulle fortsätta rätt ut när jag ska bromsa mig förbi goffen :banana
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja sålänge du bromsar FÖRBI mig och inte i mig så är det lugt för fäller du mig likt goffe så är det bäst du springer sen för jag är INTE storsint som han är !
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Kom på att jag glömt låskräm för skruvarna till oket :D genast fixa. Men satan vad det nyper bra med större kolvar och pump, zomg!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top