R1 Yamaha gasgas med turbo och autronic sprut

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
åker med orginal vevaxel givare och kamaxel givare har gjort om tigger skivan tagit bort några tänder så de är bara 2st kvar istället för 8st annars vill den misstända.sen får man ställa in de andra givarna man använder så att de stämmer med autronicen ex spridare tändspolar,sedan är de bara att skriva in vad man vill ha för tändning och bränsle i tabellen.sen har man ju en lamda i så att de går att se hur mycket soppa den får sen är de bara att åka å bromsa den.tändspolarna kommer från en polo och de är en per cylinder och sitter på orginalplats och laddtrycket sker från autronicen bara att ställa in vad man vill ha.




Gillar den yamaha orginalgivarna? Hayabusornas givare är helt kass och vill inte funka ( störningar )

Intresant om dessa skulle vara bättre
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
åker med orginal vevaxel givare och kamaxel givare har gjort om tigger skivan tagit bort några tänder så de är bara 2st kvar istället för 8st annars vill den misstända.sen får man ställa in de andra givarna man använder så att de stämmer med autronicen ex spridare tändspolar,sedan är de bara att skriva in vad man vill ha för tändning och bränsle i tabellen.sen har man ju en lamda i så att de går att se hur mycket soppa den får sen är de bara att åka å bromsa den.tändspolarna kommer från en polo och de är en per cylinder och sitter på orginalplats och laddtrycket sker från autronicen bara att ställa in vad man vill ha.

Ah, ok, är det PWM till magnetventil för laddtrycksstyrningen då eller?
 

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
tyvärr så blir de inge speed weekend för mig i år skulle bromsa i morgon var de tänkt,men den började ticka i topplocket nu ikväll nä vi skulle justera de sissta,:( kollade oljetrycket 3bar nere i motorn 0 bar i topplocket :arsele skit,så nu ger jag upp:confused:
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
tyvärr så blir de inge speed weekend för mig i år skulle bromsa i morgon var de tänkt,men den började ticka i topplocket nu ikväll nä vi skulle justera de sissta,:( kollade oljetrycket 3bar nere i motorn 0 bar i topplocket :arsele skit,så nu ger jag upp:confused:


Fan vad tråkigt :gråta :gråta :gråta
Tar den för mycket olja till turbon, skulle kanske prova redusera trycket till den?
Själv har jag givit upp hoppet med att få med mig Gasgas/Ducatin, ingen gnista....
Ge inte upp än, kolla om du får upp trycket med att redusera trycket först!
 

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
Fan vad tråkigt :gråta :gråta :gråta
Tar den för mycket olja till turbon, skulle kanske prova redusera trycket till den?
Själv har jag givit upp hoppet med att få med mig Gasgas/Ducatin, ingen gnista....
Ge inte upp än, kolla om du får upp trycket med att redusera trycket först!

nej jag har pluggat slangen till turbon ingen skillnad.har 3bar vid slangen till turbon
de enda som slog mig är om de inte är ett hål till oljekanalen i topplocksdistansen som jag köpte av dig.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Aj Aj, verkar konstigt i så fall, den ska ju vara en kopia av topp packningen, hinner du riva och kolla?
Hade jag haft en original packning hade jag kunnat kolla på den jag har kvar......
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har funderat lite, går inte oljan i ett eget rör utanför motorn till matningen av toppen?
Hoppas du får ordning på problemet, har verkligen sett fram imot att få motstånd i min klass!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har kollat lite fakta på OIL FLOW DIAGRAMS nu angående oljematningen till toppen, den går via en topplocks bult upp till toppenhar det hålet blivit för tunt på distansen?
Eller är det midja på topplocks bultarna för att oljan ska komma förbi?

Se i http://www.turbo-bike.net/Service%20manual/YZFR1-98.pdf och under spec 2 sidan 2-25
 
Last edited:

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
stefan så här ser topppackningen ut,där pilen pekar är oljekanalen den går inte genom någon topplocksbult men hålet är ca 3mm i de andra lagren på packningen men de är ej med på bild de är mellan packningen som är på bilden du kan ju jämföra mot den skurna du hade kvar om det är något hål i den.

packning.JPG
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Sorry missade ditt inlägg , pratat en massa i telefonen, åker ner direkt och kollar på distansen, återkommer snart......
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Du får nog kolla om du har stopp i oljekanalen på något annat ställe, så här såg distansen ut, hjälper tyvärr inte dig just nu, men då vet du att oljan kommer igenom distansen iallafall, kan inte ha fått in någon trasbit eller dyrligt?

packning[2].JPGIMAG0804.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
jätte tack då vet jag de iaf,då är de bara att riva motorn tack tack

Skynda skynda, bara ta ledigt i morgon och fixa, hur mätte du olje trycket i toppen?
Jag hoppas fortfarande på att du kommer till start på fredag :tummenupp
Ni som åker jävligt fort rakt fram brukar ju kunna trolla när det gäller snabb mek
Kan ju vara en sådan där jävla hamster som flyttat in, lika som i mitt intercooler inför bänkningen förra året, pappers tussar i hela plenumet mm.
(jag som glömt pappret som skyddade inloppet i intercoolern :dummer :rofl)
 

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
finns en liten m6 skruv på avgassidan ovanför 4cyl utblås som går in i oljekanalen sitter en kopparbricka på den.de skulle ha gått att rivit toppen och kollat men de hade bara tid att bromsa på ondag sedan var de fullt:( så de blir inge för mig då har man slitit dygnet runt i en månad helt i onödan :va
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
finns en liten m6 skruv på avgassidan ovanför 4cyl utblås som går in i oljekanalen sitter en kopparbricka på den.de skulle ha gått att rivit toppen och kollat men de hade bara tid att bromsa på ondag sedan var de fullt:( så de blir inge för mig då har man slitit dygnet runt i en månad helt i onödan :va

Ok!
Fan vad surt, hade det funnis lite mer tid så hade säkert Andreas på Finmekaniska Racing i Storvreta kunnat köra den i sin bänk, ligger ca 1mil utanför Uppsala och han har dubbla rullar i sin bänk!
Kommer du upp och tittar så du får upp suget igen till nästa år?
 

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
Ok!
Fan vad surt, hade det funnis lite mer tid så hade säkert Andreas på Finmekaniska Racing i Storvreta kunnat köra den i sin bänk, ligger ca 1mil utanför Uppsala och han har dubbla rullar i sin bänk!
Kommer du upp och tittar så du får upp suget igen till nästa år?

ja jag åker nog upp på lördag och hejar på :tummenupp kikar förbi och snackar lite skit
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top