UFC till Globen 14 april

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Den allmänbildade individen har ju knappas missat att UFC kommer till Sverige för första gången den 14 april. Matcherna är kanske inte dom allra mest upphetsande, men vem bryr sig om det? Matcherna är iaf dom som följer;

Alexander Gustafsson vs. Antônio Rogério ”Minotouro” Nogueira
Brian Stann vs. Alessio Sakara
Brad Pickett vs. Damacio Page
Ross Pearson vs Dennis Siver
Paulo Thiago vs. Siyar Bahadurzada
Hamid ”Akira” Corassani vs Jason Yuong
Papy Abedi vs. James Head
DaMarques Johnson vs. John Maguire
Jörgen Kruth vs. Cyrille Diabate
Magnus ”Jycken” Cedenblad vs. Francis Carmont
Besam Yousef vs. Simeon Thoresen

Givetvis ser man ju mest fram emot Gustafsson vs Nogueira, men flera av matcherna ser ut att ha viss potential.

Nu till diskussionen, är det några kamsportare/kamsportsintresserade här som kommer att kila ner och kolla? Övriga tankar om galan i sig och matcherna. Framåt mina tappra mannar!

Ps. Jag har redan ordnat biljetter! :rock
 

jetson

Guest
Blir kul att se Kruth i UFC, har dock ingen koll på hans motståndare. Inte kollat så mycket ufc senaste åren, men dom kan ju sätta ihop en show så det blir garanterat grymt.

Vilka biljetter är mest prisvärda? Parkett var väl 1900:- och sen ner mot 495:- för dom billigaste
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Blir kul att se Kruth i UFC, har dock ingen koll på hans motståndare. Inte kollat så mycket ufc senaste åren, men dom kan ju sätta ihop en show så det blir garanterat grymt.

Vilka biljetter är mest prisvärda? Parkett var väl 1900:- och sen ner mot 495:- för dom billigaste

Jag gick på mellannivå. 885 smackarillos kostade det. Sitter i hörnet på läktare B, inte optimalt men tror ändå det funkar helt ok! Hoppas jag iaf...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Skulle vara kul att se Arbogasonen få stryk men jag vettefan om jag skulle betala så mycket för det bara för att det är UFC.
Det får bli grabbkväll framför tv'n istället, jag har bara blivit uttråkad på dessa fightinggalor då det är så mycket dötid mellan matcherna. Ok, har aldrig varit på UFC, så klart, men jag kan tänka mig att det är ungefär samma lika med andra flaggor bara :gnissla
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Så talar en som inte vet något om sporten men det finns iof en hel del dumskallar inom MMA men även här på forumet :) ..syftar dock inte på dig och din kommentar Biltmore.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
hade varit kul, men är det värt att åka 50 mil och betala så dyra pengar för bara en intressant match ? :/ visst hade varit kul att se little Nog, Ross, damarques och dom svenska krigarna också. får se har inte riktigt bestämt mig än.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Inte för bara en match väl. Man är där hela kvällen ;)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Låter dyrt. Får kanske bli ett besök. Det tråkiga på galorna i Sverige är dock de ändra besökarna. Iofs mindre färdigt de senare åren.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag ska dit. Vi kör en grabbkväll och självklart vill vi se lite bra fighting.
1100 något kosta våra plåtar. Klart vart det för en kanon kväll med grabbarna.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Så talar en som inte vet något om sporten men det finns iof en hel del dumskallar inom MMA men även här på forumet :) ..syftar dock inte på dig och din kommentar Biltmore.

Själv tycker jag MMA har fått alldelles för mycket regler för att kännas riktigt spännande. Jag vet inte hur det ligger till med UFC? Tränat MMA och det var fysiskt jobbigt och lärorikt men nästan lite messigt.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det är sporten, tekniken, att du följer och ser dina favoriter förbereda sig inför fight för att sedan tävla som är spännande. Vissa regler kan kännas onödiga men det påverkar inte spänningen så mycket för min del, och spänningen sitter ändå inte i våldet eller brutaliteten. Iof ger sporten mycket adrenalin för alla som precis börjat se på MMA men det är ett sömnpiller precis som alla andra sporter om utövarna är tråkiga. Man bör iaf sätta sig in i MMA innan man fördömer den som rent våld.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Själv tycker jag MMA har fått alldelles för mycket regler för att kännas riktigt spännande. Jag vet inte hur det ligger till med UFC? Tränat MMA och det var fysiskt jobbigt och lärorikt men nästan lite messigt.

Vilka regler tänkte du på mer exakt? Armbågar?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag har inte tittat tillräckligt mycket för att få mig en uppfattning om UFC. Det jag kräks på är väll att många MMA-killar tror att de tränar den ultimata kampsporten och det inte skulle finnas nåt liknande. En sån sak som att man låter bakhuvudet vara vidöppet för slag i visa tekniker för att man inte får slå där känns si sådär i min smak.

MMA ska endå vara Mixed Mortal Art. Vadå dödligt om man inte ens försvarar sig ordentligt?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag har inte tittat tillräckligt mycket för att få mig en uppfattning om UFC. Det jag kräks på är väll att många MMA-killar tror att de tränar den ultimata kampsporten och det inte skulle finnas nåt liknande. En sån sak som att man låter bakhuvudet vara vidöppet för slag i visa tekniker för att man inte får slå där känns si sådär i min smak.

MMA ska endå vara Mixed Mortal Art. Vadå dödligt om man inte ens försvarar sig ordentligt?

Är det inte Mixed Martial Arts?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top