80-talshojar!!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hallå alla!

Härom året snackade jag med en kille på Lelles som kunde mycket om 80-talshojar, han var väldigt insatt. Jag skulle behöva snacka med honom igen, men har glömt vad han hette. Känns lite dumt att ringa och fråga efter "han som kan så mycket om gamla hojar..."

Nån som vet vem jag menar?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fast jag har ju så dåligt minne :hej

Vad vill du veta laidback?

Haha ja, det är inte lätt att bli gammal och virrig. Jag känner igen symtomen...

Jo, ljuddämparna på gamla 80-tals offroader brukar ju rosta upp i parti och minut och jag undrar var (eller ens om) de tillverkas? Har hitttat en firma på NZ nytillverkar kopior, men undrar om det finns fler?
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Haha ja, det är inte lätt att gammal och virrig. Jag känner igen symtomen...

Jo, ljuddämparna på gamla 80-tals offroader brukar ju rosta upp i parti och minut och jag undrar var (eller ens om) de tillverkas? Har hitttat en firma på NZ nytillverkar kopior, men undrar om det finns fler?
Sorry, offroad va inte min grej på 80-talet, då var det 1100 kubik och smala brudar som gällde :tuttar

Idag nöjer jag mig med 750 kubik.

Och smala brudar :)

Roffes kanske?
http://www.roffesmotor.se/
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
CBxxxF är fortfarande snygga hojjar. Men skall man ha en riktigt bra tidig åttiotalare (innan världen förändrades med FZ, FZR, GSXR, GPZ och annat nymodigt, så anser jag att man skall satsa på en GSX1100E eller FJ1100-1200.
Det var så långt man kom med gammla modellen.
GSX1100E med sådanadär extrakladdiga däck man kunde köpa (kommer inte ihåg var, Hole in the wall ?) till SMC rabatterat pris om man var medlem. Det var grejer det. Hde flera vänner och kolleger som körde på detta så man tetade ju en del. Själv var man inne i chopperbyggandets värld under den perioden.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det var mer surr om Trajjor/Norton och HD mot japshojjar, choppers mot caféracers etc.
"Jag äter hellre en burk mask än kör japansk mc" var en vanlig dekal på HD's.

En polare med Trajja vägrade stanna på Sveavägen.


"Kan du inte få in P3 kan du lika gärna stänga av" Hördes över nejden när någon stod och varvade ett bambustaket någonstans.
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
Skön tråd...många minnen som återkommer...
Min första hoj var en GSX 1100 -81..för mig att jag gav 22kkr för den -83. Grym bakhjulsmaskin fastän "bara" 100hkr och runt 240kg...
IMG_1748 (Mobile).JPG

Importerade sedan -86 en 750R i Röd/svart fr USA. Coolt då det bara fanns blå/vita här hemma. Köpte den ny för USD 4300 (halva priset mot sverige) i Denver. Satte på V&H och Mikuni 36:eek:r i USA (spotstyver på den tiden) och då skulle den ge 115hkr...Skaffade naturligtvis en Simpson...tyvärr var den legendariska RXM-1/model 30 ersatt m modell 32 så det fick bli en sådan (syns på tanken). Körde fr Denver till NY o skeppade hem...har varken tidigare eller efter haft så mkt träsmak i akterseglet...:näsblod
IMG_1747 (Mobile).JPG
 

mioh02

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Ort
Limhamn
Hoj
SD-08, VMAX-97
OK inte mer:tummenupp...well... lite tidigt än att kalla dom klassiker då antar jag??...eller rättare sagt MC världen/samlare/entusiaster har inte fått upp ögonen än mao...
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
På Blocket har jag sett en del skitfräscha för 50.000. Men då är de skitfräscha. Härom månaden var det en blå-vit 1100R -91 som låg ute för 60.000. Vad de sedan verkligen säljs för är en annan sak.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top