Yamaha R6 letar efter det grymmaste ljudet!

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Hej!


Jag är på jakt efter riktigt högt och förbannat ljud från min R6:a. Jag kör med en sån här: http://www.youtube.com/watch?v=91vBODLAsfU och tycker det är fint ljud osv. Men vill som sagt ha högre och mer störande ljud.

Tog av Sliponet tidigare i veckan för att se hur det lät, det lät sjukt högt, nästan så att man mådde dåligt när man körde :)

Här är ljudet jag vill ha: http://www.youtube.com/watch?v=pB06WnsIqEY Har letat som en tok efter den dämparen i veckan men verkar vara omöjlig att hitta?


Någon som kör med den eller vet vart jag kan köpa den? Ska man testa att bygga en liknande själv? Vilka Slipon rekommenderar du till en Yamaha R6 2000?

Alla tips mottages tacksamt!


Jag är som sagt inte missnöjd med ljudet jag har nu, men vill ändå ha högre etc.


Mvh
 

Barris

Nordenpaketet!
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Landskrona
Hoj
Kvaddad S1000rr och en Brapp brapp
Vill du ha mer oväsen så är det bara att korta dämparen.
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
http://www.dan-moto.com/

Om du vill att hon ska skrika ohämat :tummenupp



Nån speciell du tänkte på där? Finns ju en del att välja på :)

Har ett Laser GP Xtreme "dubbelmegafon", om du nu vill vara absolut värst framför korvmojjen! Flong nytt i kartong till R6 :tummenupp

LASER_XTREME_07_b.jpg


Najs! Får kolla upp lite Soundcheck om den på Youtube.



Pris? Passar den en 00:a?
 
Last edited:

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Verkar som att sidan skummar sig lite, inlägg här i tråden visas ju efter att man svarat på det ena osv, och tvärtom, eller vad man ska säg :)?

Drar iväg ett PM till dig sen :)
 

relentless

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
checka racefit.co.uk körde med en growler pip till min gamla k7 o det lät så högt att polarna inte hörde sina hojar varva bakom

sålde det sen det gick inte att köra med
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Tackar för alla tipsen! Har nog dock sett de flesta såna här filmer på Youtube.


Denna är ju klart värst hittills, så här lät det när jag tog av Sliponet, fast ännu jävla högre, men samma typ av ljud. Den borde gå att få tag i tycker man?

http://www.youtube.com/watch?v=pB06WnsIqEY


Sen vet jag att http://www.leveloneracing.com/ låter helt sjukt. Brukar köra med en som har en sån på sin Gixxer 750. Finns till R6:a men inte till min årsmodell:

http://www.youtube.com/watch?v=77AjIwLYCfA



Jag har PM:at dig *BigRed* vet dock inte om det kom fram, sidan verkade strula en del. Sen har jag svarat på ett PM men det gick nog tydligen inte heller?


Eller så är det jag som är trög :)
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
jag har ett sådant avgas liggande i stan om du vill låna och prova,varför man vill att den ska låta mer förstår jag inte men jag antar att det närmaste motorbana du kör är lidl rondellen för ljudet är ett strort problem på banorna mvh daniel
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
jag har ett sådant avgas liggande i stan om du vill låna och prova,varför man vill att den ska låta mer förstår jag inte men jag antar att det närmaste motorbana du kör är lidl rondellen för ljudet är ett strort problem på banorna mvh daniel


Najs, det gör jag gärna! Hehe, sant, rondeller är grymma ju :)


Vilken dämpare är det du har liggandes förresten?
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hur gick det Orb? Båda trumhinnorna fortfarande intakta? :näsblod

Som sagt, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...:hihi

Edit: Det var till R6 -08 jag hade liggandes, då vet du!

LASER_XTREME_07_b.jpg
 
Last edited:

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Hur gick det Orb? Båda trumhinnorna fortfarande intakta? :näsblod

Som sagt, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...:hihi

Edit: Det var till R6 -08 jag hade liggandes, då vet du!

LASER_XTREME_07_b.jpg



Tjena!


Jodå, jag hör fortfarande :) Kör fortfarande med min Leo Vince.

Jag väntar på att igelhammar ska höra av sig ang att jag skulle få testa hans dämpare på min hoj. Därför jag inte har hört av mig mer om din dämpare ännu.

Misstänkte att den var till nyare årsmodeller, men att fixa med fästen osv till min kan ju inte vara så svårt :)


Jag återkommer när jag har testat!


Mvh
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Funktionen på din leovince är ett perforerat innerrör med dämpull runt om. Om du tar en tunn plåt och rullar den till ett rör med lite större diameter än innerdiametern på det perforerade innerrörer och sedan trycker ihop röret lite och in in din leovince kommer den täta hålen i det perforerade innerröret när den expanderar ut mot det perforerade innerröret. Och ljudet växer.
Du kan också borra ut nitarna i Leovincen ta sönder den. Ta ut dämpullen, linda en plåt runt det perforerade innerröret, håll plåten på plats med slangklämmor. Sätt ihop leovincen igen, nya nitar och allt klart.
(Jag har kört nån månad med hemgjorda megafoner av popnitad aluminiumplåt. Längd ca 60cm. Diameter ut ca 3 gånger avgasröret. Men efter en kompis lånat hojen och jag hört när han körde iväg satte jag in insatser. Onödigt väcka så mycket uppmärksamhet. Tyckte och tycker jag. )
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Med erfarenhet från en kompis cbr 600, ett kortat Vance & Hines låter.. Högt.. väldigt högt.... :näsblod
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top