Singeltråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ser inte smileysar på tapatalkskiten så jag ser bara ett kolon och hej. :(

Det är därför du ska ha en padda så du kan köra safari i HD. :tummenupp (jag gissar att det finns en sån, varför skulle det inte finnas? Måste hem och köpa den.)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du menar alltså att du ofta kör omkring i 300? :va

Fast 30 är ju inte maxspeed på en häst.. På en ardenner kanske. Fullblod springer i runt 60 km/h, ibland mer. Du kan ju testa att rida fullt ös på ett fullblod innan du uttalar dig, det är inte riktigt samma jämna, mjuka gång som på en hoj. ;)

Ofta du rider runt i 60km/h :va :)
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Gillar inte långsamt?
Varför rider du istället för kör mc då?

300kmh mot vadå. 30?
Tänkte inte på det?

Ni har ju precis snackat om hur dyrt det är med hoj, jag får betalt för att rida... ;)

Du menar alltså att du ofta kör omkring i 300? :va

Fast 30 är ju inte maxspeed på en häst.. På en ardenner kanske. Fullblod springer i runt 60 km/h, ibland mer. Du kan ju testa att rida fullt ös på ett fullblod innan du uttalar dig, det är inte riktigt samma jämna, mjuka gång som på en hoj. ;)

Fullblod lär väl kunna komma upp i betydligt högre hastigheter än så? En islandshäst i flygande pass kan ju komma upp i över 50.
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ni har ju precis snackat om hur dyrt det är med hoj, jag får betalt för att rida... ;)



Fullblod lär väl kunna komma upp i betydligt högre hastigheter än så? En islandshäst i flygande pass kan ju komma upp i över 50.

Greven är klockad till 68, men jag litar inte på såna apparater, lätt det blir fel... Googlar man står det överallt att fullblod "bara kan komma upp i 50", men det vet jag inte vad för hästar de syftar på. Troligtvis så räknar de på medelhastigheten under löp. och visst, maxhastigheten kan de ju inte hålla speciellt långt.

Halvblod är iaf långsamma.. :) En kompis har en KWPN, och när hon går för allt vad hon har att ge, och nog lite till, sitter jag och håller i Greven för fulla muggar för att han inte bara ska kuta iväg och lämna henne i ett dammoln bakom. ;) Skulle tippa på att hon tar sig upp i 35, kanske 40 :tungan
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Greven är klockad till 68, men jag litar inte på såna apparater, lätt det blir fel... Googlar man står det överallt att fullblod "bara kan komma upp i 50", men det vet jag inte vad för hästar de syftar på. Troligtvis så räknar de på medelhastigheten under löp. och visst, maxhastigheten kan de ju inte hålla speciellt långt.

Halvblod är iaf långsamma.. :) En kompis har en KWPN, och när hon går för allt vad hon har att ge, och nog lite till, sitter jag och håller i Greven för fulla muggar för att han inte bara ska kuta iväg och lämna henne i ett dammoln bakom. ;) Skulle tippa på att hon tar sig upp i 35, kanske 40 :tungan

Haha. Ja, quartern är väl snabbast på korta sträckor och såna kan komma upp i närmare 90! Efter lite googlande hittade jag att meddelhastigheten på galopplöp (eng. fullblod) kan ligga på 65, så de lär ju kunna gå snabbare på kortare spurter.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Jag sitter och funderar på vad jag ska äta idag och kan fan inte bestämma mig. Detta är mitt största problem så jag är rätt nöjd ändå. :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Greven är klockad till 68, men jag litar inte på såna apparater, lätt det blir fel... Googlar man står det överallt att fullblod "bara kan komma upp i 50", men det vet jag inte vad för hästar de syftar på. Troligtvis så räknar de på medelhastigheten under löp. och visst, maxhastigheten kan de ju inte hålla speciellt långt.

Halvblod är iaf långsamma.. :) En kompis har en KWPN, och när hon går för allt vad hon har att ge, och nog lite till, sitter jag och håller i Greven för fulla muggar för att han inte bara ska kuta iväg och lämna henne i ett dammoln bakom. ;) Skulle tippa på att hon tar sig upp i 35, kanske 40 :tungan

Wow, världsrekordet ligger på 69km/h vad jag vet. Impressed.... :)
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top