Nordgren Racing har wildcard till VM finalen på Valencia med Emil Meyer Petersen

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Det gick tyvärr inte den här gången. 2009 på Sachsenring hade vi vädret med oss men denna helgen var det verkligen emot oss.

På kvalet var det blött med lite regn. Emil körde hela passet med endast ett depåstopp och hans snabbaste tid var endast ca 1 sekund ifrån vad de 2 snabbaste förarna åkte på regndäck. Men Danny Webb och Louis Rossi gick in och bytte till slicks och förbättrade sig mycket de två sista varven när det nästan helt hade slutat att regna. För Emil var det inte heller ett alternativ att lägga på slick för han tyckte det var svårt att se var det var mycket blött och lite torrare. Dessutom regnade det mer när det var knappt 20min kvar. De stora teamen jag pratat med satsade på att byta till nya regndäck efter ca 20 min.

Vi har trots att vi inte kvalade in haft en roligt helg så här långt.
Teamet hoppas att vara tillbaka i GP cirkusen igen nästa år.

Tack alla er som hejade på oss.
Och kan någon mejla mig Emils krasch skulle jag bli glad
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Det gick tyvärr inte den här gången. 2009 på Sachsenring hade vi vädret med oss men denna helgen var det verkligen emot oss.

På kvalet var det blött med lite regn. Emil körde hela passet med endast ett depåstopp och hans snabbaste tid var endast ca 1 sekund ifrån vad de 2 snabbaste förarna åkte på regndäck. Men Danny Webb och Louis Rossi gick in och bytte till slicks och förbättrade sig mycket de två sista varven när det nästan helt hade slutat att regna. För Emil var det inte heller ett alternativ att lägga på slick för han tyckte det var svårt att se var det var mycket blött och lite torrare. Dessutom regnade det mer när det var knappt 20min kvar. De stora teamen jag pratat med satsade på att byta till nya regndäck efter ca 20 min.

Vi har trots att vi inte kvalade in haft en roligt helg så här långt.
Teamet hoppas att vara tillbaka i GP cirkusen igen nästa år.

Tack alla er som hejade på oss.
Och kan någon mejla mig Emils krasch skulle jag bli glad

Är 107%-regeln skriven i sten, oavsett ev "konstiga" väderförhållanden ?
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Jag applåderar eran insats, Henrik och alla ni andra! Minns 2009 hur spännande det var att följa det GP:t jämfört med alla andra, bara för att ni var där och gav järnet på banan, samtidigt som vi här på SH fick följa er hela helgen med rejäla och bildrika rapporter. Bästa tråden nånsin på SH om nån frågar mig! Attans att det inte blev race denna gång, men stort lycka till framöver!

Jag är nog inte ensam om att vilja ha lite mer info om Luyten-motorn...alla detaljer, tack!

MVH/Lasse
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vi är några SH-are som är nere på plats i Valencia..

Är det ni som kör den gula hojen med oranga fälgar?

Finns det möjlighet att komma in i depån och hälsa på?
isåfall ring/sms till 0733-632511
 

mcdekalen

mcdekalen
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kullavik
Hoj
08 fiddy 150cc
:krama
Absolut sist i regn på Valencia trots snabb motor! Hur är det möjligt?

:huvet!Kanske beror på att det går betyyyydligt fortare i Vm och att grabben inte har kört där tidigare!Tänk först och skriv sen!:)

Det gick tyvärr inte den här gången. 2009 på Sachsenring hade vi vädret med oss men denna helgen var det verkligen emot oss.

På kvalet var det blött med lite regn. Emil körde hela passet med endast ett depåstopp och hans snabbaste tid var endast ca 1 sekund ifrån vad de 2 snabbaste förarna åkte på regndäck. Men Danny Webb och Louis Rossi gick in och bytte till slicks och förbättrade sig mycket de två sista varven när det nästan helt hade slutat att regna. För Emil var det inte heller ett alternativ att lägga på slick för han tyckte det var svårt att se var det var mycket blött och lite torrare. Dessutom regnade det mer när det var knappt 20min kvar. De stora teamen jag pratat med satsade på att byta till nya regndäck efter ca 20 min.

Vi har trots att vi inte kvalade in haft en roligt helg så här långt.
Teamet hoppas att vara tillbaka i GP cirkusen igen nästa år.

Tack alla er som hejade på oss.
Och kan någon mejla mig Emils krasch skulle jag bli glad

Bra jobbat!Ses hemma i svedala!
 
Last edited:

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
--------
Minns 2009 hur spännande det var att följa det GP:t jämfört med alla andra, bara för att ni var där och gav järnet på banan, samtidigt som vi här på SH fick följa er hela helgen med rejäla och bildrika rapporter. Bästa tråden nånsin på SH om nån frågar mig!
-------
MVH/Lasse

Lätt OT men som jag brukar tjata om angående publikfrånvaron på våra SM:
Det handlar inte så mycket om arrangemanget utan istället känslan av relation med de som kör.

Annars: kul att ni var där, hoppas det blir mer.
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Vi är några SH-are som är nere på plats i Valencia..

Är det ni som kör den gula hojen med oranga fälgar?

Finns det möjlighet att komma in i depån och hälsa på?
isåfall ring/sms till 0733-632511

Ja det stämmer att vi hade oranga regnfälgar (Dunlop hade ingen orange tejp att sätta på däcksvikterna så de satte röd... Men där gick min gräns, så jag bytte till svart)

Eftersom jag läser detta först nu så är det för sent. Det är inte lätt med biljetter in i depån. Som team fick vi 6st (inkl förare) till teampersonal och 3 st gästbiljetter. Det är väldigt viktigt att kunna sälja in biljetterna i sponsorpaket för att kunna få in en liten del av kostnaden. Det lyckades vi med och hade väldigt trevligt tillsammans med våra sponsorer.

Ja, upp med specen o dynobänkskurvorna!
Btw. körde ni den på Aspen-soppa?

Det var 53hk enligt Johans bänk
Allt utom cylinder,växellåda och tändning har han gjort själv. Men tändingen har han spec:at

Bränslet som ska användas ska först skickas på analys och sen är den batchen godkänd. Detta är dyrt och tar tid.
De som är stört på bränsle i 125 är ELF och Jack (vet inte hur han stavar det) var jätte glad för sin nya trailer men förstås mindre glad över att det var hans sista GP då det blir enhetsbränsle även i Moto3

Imorgon är det lite test för Moto2 och Moto3. TSR håller just nu på att sätta ihop en Honda NSF 250 och VD:en Masakazu Fujii jobbar själv med en mekaniker på hojen och en hantlangare för att få hojen klar tills imorgon åt sin son.
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top