DNS-Mattias behöver inte värre saker, han behöver mental träningVill ni ha hjälp med lika avancerade system gällande kamaxlar fjädrar osv. som fabriksåkarna har så hör av er till mig, man e ju blyg![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DNS-Mattias behöver inte värre saker, han behöver mental träningVill ni ha hjälp med lika avancerade system gällande kamaxlar fjädrar osv. som fabriksåkarna har så hör av er till mig, man e ju blyg![]()
DNS-Mattias behöver inte värre saker, han behöver mental träning![]()
För att det går hyfsat fort i VM.
Men han kan behöva en kamaxel för det har han ingen.![]()
De e bara å pm:a
Mvh Pelle
Vi kör 125 GP vilket är klassen som diskuteras i tråden.
I 125GP så kör man med tvåtaktare, väldigt lite kamaxlar i den klassen således.
Sorry, ja då har jag presenterat mig ordentligt! 





Det är lugnt, din tid kommer. Moto3 heter detSorry, ja då har jag presenterat mig ordentligt!
Öööö lovar sluta spamma
Pelle
![]()
Det är lugnt, din tid kommer. Moto3 heter det![]()

Det gick tyvärr inte den här gången. 2009 på Sachsenring hade vi vädret med oss men denna helgen var det verkligen emot oss.
På kvalet var det blött med lite regn. Emil körde hela passet med endast ett depåstopp och hans snabbaste tid var endast ca 1 sekund ifrån vad de 2 snabbaste förarna åkte på regndäck. Men Danny Webb och Louis Rossi gick in och bytte till slicks och förbättrade sig mycket de två sista varven när det nästan helt hade slutat att regna. För Emil var det inte heller ett alternativ att lägga på slick för han tyckte det var svårt att se var det var mycket blött och lite torrare. Dessutom regnade det mer när det var knappt 20min kvar. De stora teamen jag pratat med satsade på att byta till nya regndäck efter ca 20 min.
Vi har trots att vi inte kvalade in haft en roligt helg så här långt.
Teamet hoppas att vara tillbaka i GP cirkusen igen nästa år.
Tack alla er som hejade på oss.
Och kan någon mejla mig Emils krasch skulle jag bli glad
Jo men det räcker med att du är inom 107% på något av passen för att kvala in.Är 107%-regeln skriven i sten, oavsett ev "konstiga" väderförhållanden ?
Jag är nog inte ensam om att vilja ha lite mer info om Luyten-motorn...alla detaljer, tack!
MVH/Lasse
Aspens bensin är inte klassa och godkänd för VM så antagligen ELFs bensin tex.Ja, upp med specen o dynobänkskurvorna!
Btw. körde ni den på Aspen-soppa?
Absolut sist i regn på Valencia trots snabb motor! Hur är det möjligt?
!Kanske beror på att det går betyyyydligt fortare i Vm och att grabben inte har kört där tidigare!Tänk först och skriv sen!Det gick tyvärr inte den här gången. 2009 på Sachsenring hade vi vädret med oss men denna helgen var det verkligen emot oss.
På kvalet var det blött med lite regn. Emil körde hela passet med endast ett depåstopp och hans snabbaste tid var endast ca 1 sekund ifrån vad de 2 snabbaste förarna åkte på regndäck. Men Danny Webb och Louis Rossi gick in och bytte till slicks och förbättrade sig mycket de två sista varven när det nästan helt hade slutat att regna. För Emil var det inte heller ett alternativ att lägga på slick för han tyckte det var svårt att se var det var mycket blött och lite torrare. Dessutom regnade det mer när det var knappt 20min kvar. De stora teamen jag pratat med satsade på att byta till nya regndäck efter ca 20 min.
Vi har trots att vi inte kvalade in haft en roligt helg så här långt.
Teamet hoppas att vara tillbaka i GP cirkusen igen nästa år.
Tack alla er som hejade på oss.
Och kan någon mejla mig Emils krasch skulle jag bli glad
--------
Minns 2009 hur spännande det var att följa det GP:t jämfört med alla andra, bara för att ni var där och gav järnet på banan, samtidigt som vi här på SH fick följa er hela helgen med rejäla och bildrika rapporter. Bästa tråden nånsin på SH om nån frågar mig!
-------
MVH/Lasse
Vi är några SH-are som är nere på plats i Valencia..
Är det ni som kör den gula hojen med oranga fälgar?
Finns det möjlighet att komma in i depån och hälsa på?
isåfall ring/sms till 0733-632511
Ja, upp med specen o dynobänkskurvorna!
Btw. körde ni den på Aspen-soppa?


För att du/ni försöker, kämpar, vågar!|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |