MotoGP och Viasat

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är ju trevligt när man, som jag, betalar för kanalen. Önskar bara att de kunde köpa rättigheterna till WSBK också så man slipper Eurosports världelösa rapportering av detta.
Tom kommentatorerna på Eurosport är ju nedstämda över kanalens "bedrifter"!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Det är ju trevligt när man, som jag, betalar för kanalen. Önskar bara att de kunde köpa rättigheterna till WSBK också så man slipper Eurosports världelösa rapportering av detta.
Tom kommentatorerna på Eurosport är ju nedstämda över kanalens "bedrifter"!

Fan, jag som höll tummarna för att Eurosport skulle återta MotoGP-sändningarna så jag slipper ha både (C)Anal Digital och Viaspratt. :brinnerup
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
kör med dreambox :) FAST, viasat suger hårt. Eurosport hade man hoppats på...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.

Amen.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.
Amen, igen.

Skulle mer än gärna betala för deras sändningar men får tanka dem i efterhand tills TV-bolagen börjar förstå hur världen fungerar utanför de stora TV-husen.

ViaSat ska ha 79:-/per pass (träning, kval, race) och då måste man dras med Janne Blomkål... No way!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Amen, igen.

Skulle mer än gärna betala för deras sändningar men får tanka dem i efterhand tills TV-bolagen börjar förstå hur världen fungerar utanför de stora TV-husen.

ViaSat ska ha 79:-/per pass (träning, kval, race) och då måste man dras med Janne Blomkål... No way!

Samma här, jag skulle ledigt abonnerat på en streamad variant från BBC, nu tankar jag.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.

då har du inte varit med om ungrarnas motogp bevakningar/sändningar! jag önskar att alla kunde fått uppleva deras kommentatorer, helt sinnes med vilken inlevelse kunnighet dom kommenterar särskilt när det börjar närma sig målgång (har ni hört brasilianska fotbollskommentatorer när det blir mål:D), jag får fan mer ståpäls av dem än av loppen ibland! långt försnack och analyser innan loppen och långa analyser efter loppen, ofta då med talmasci i studion som experthjälp!
 
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Amen, igen.

Skulle mer än gärna betala för deras sändningar men får tanka dem i efterhand tills TV-bolagen börjar förstå hur världen fungerar utanför de stora TV-husen.

ViaSat ska ha 79:-/per pass (träning, kval, race) och då måste man dras med Janne Blomkål... No way!

Är iofs imponerad av Janne Blomkål måste jag säga, särskilt med tanke på alla klasser som han kommenterar, allt från rally till 125cc. Inte sällan har han mer koll(kål?) än extrainkallade "experter" dessutom. :tummenupp

Men som sagt, Viasat lägger verkligen ett minimum av energi på motorsportsändningarna i övrigt. Trist.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fan, jag som höll tummarna för att Eurosport skulle återta MotoGP-sändningarna så jag slipper ha både (C)Anal Digital och Viaspratt. :brinnerup

Fast nu behöver du ju inte det mer, Yamaha har ju stängt ner sitt WSBK-team... ;)

Dagens sändning av BBC var inget undantag. Intervjuer före, under och efter racet :)

De är helt suveräna. Men jag fick samma intryck av One HD från Australien när jag bodde där (dock med annan dialekt) och jag tycker båda de slår även British Eurosport, trots att Moody och Ryder sitter där.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.

Jag kollade live på MotoGP idag med BBC´s sändning via appen Filmon.com på min Ipad, kopplat till TV´n med Apple TV så är nästa säsong räddad utan att jag behöver skaffa Viasat eller Dreambox :)

Tidigare har jag efter-tankat deras sändningar via "racing for me" då jag håller med om att de gör en bra täckning av hela MotoGP arrangemanget.

Fast nu behöver du ju inte det mer, Yamaha har ju stängt ner sitt WSBK-team... ;)



De är helt suveräna. Men jag fick samma intryck av One HD från Australien när jag bodde där (dock med annan dialekt) och jag tycker båda de slår även British Eurosport, trots att Moody och Ryder sitter där.

Förvisso är jag en utpräglad Yamaha själ, men tro det eller ej, motorcyklar & racing är mitt liv så jag är fortsatt intresserad av att följa både WSBK och MotoGP fortsättningsvis :tungan
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
2012års konsumentfrihet. Du vill ha Viasat Motor och ev. sport men måste samtidigt betala för 84 andra kanaler du bara kräks på. :tummenupp

Viaspratt må göra hyggliga sändningar men deras affärsmetoder för tankarna till Sovjet. Trodde i min enfald att ViaPlay var vändningen, men visade sig vara än värre. Jag visar min uppskattning :arsele
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.
Jag har svängt och tycker att de är bättre än Moodys överdrivna entusiasm och Ryders ständiga filosoferande.

Men intervjuerna på plattan och med förare som brutit samt direkt efter att de har kommit i mål är det som skiljer mest tycker jag.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har svängt och tycker att de är bättre än Moodys överdrivna entusiasm och Ryders ständiga filosoferande.

Men intervjuerna på plattan och med förare som brutit samt direkt efter att de har kommit i mål är det som skiljer mest tycker jag.
Det är ju det som gör BBC och även MotoGPs egna sändningar extra mycket värda - de är på plats och har information och intervjuer direkt.
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top