Gsxr 1000 Turbo, sammanfattning av året

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har som snabbast klippt ihop en liten filmsnutt vad jag hunnit göra med min turbo båge senaste året.

Och mer ska det komma framöver, jakten på effekt lär väll aldrig sluta :yoparty

[YOUTUBE-ID]2Ege--7cVhM[/YOUTUBE-ID]
 

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Bra jobbat.

Men rejset med BMW'n med 500hk är en gåta. Bilen ser knappt ut att ha 82hk under huven. Den bjuder inte på något motstånd alls :lol

Nissan bilen var lika slö den, tråkigt för bilägaren.

Mötet med Lambon var det som var roligast, men vem är det som pratar i bilen, låter som en riktig bilnörd som inte alls vet vad han pratar om.

En fråga har jag ändå, 7:23 in i filmen vrålar det bara till. Är det Flash Gordon eller är det en turbo hoj ?
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Skön film! Kul och underhållande rakt igenom =)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Bra jobbat.

Men rejset med BMW'n med 500hk är en gåta. Bilen ser knappt ut att ha 82hk under huven. Den bjuder inte på något motstånd alls :lol

Nissan bilen var lika slö den, tråkigt för bilägaren.

Mötet med Lambon var det som var roligast, men vem är det som pratar i bilen, låter som en riktig bilnörd som inte alls vet vad han pratar om.

En fråga har jag ändå, 7:23 in i filmen vrålar det bara till. Är det Flash Gordon eller är det en turbo hoj ?

nej, jag håller inte med om att 500hk bmw och 800hk gtr är slöa, bara hojen som är så fruktansvärt brutal:tummenupp
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Bra jobbat.

Men rejset med BMW'n med 500hk är en gåta. Bilen ser knappt ut att ha 82hk under huven. Den bjuder inte på något motstånd alls :lol

Nissan bilen var lika slö den, tråkigt för bilägaren.

Mötet med Lambon var det som var roligast, men vem är det som pratar i bilen, låter som en riktig bilnörd som inte alls vet vad han pratar om.

En fråga har jag ändå, 7:23 in i filmen vrålar det bara till. Är det Flash Gordon eller är det en turbo hoj ?
Jo jag var inte riktigt med när de drog iväg med visiret öppet och helt fel växel, men sen kom jag igång :D

Skön film! Kul och underhållande rakt igenom =)
Riktigt roligt att höra, första filmsnutten jag klipper ihop. Märks att man hellre är ute i garaget än att klippa film, finns massor med material men tänkte att tar man några minuter av varje sak kanske folk inte lessnar allt för mycket :D
 
Last edited:

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Skön film! Gillar racet med UGR Lambon :D

"We will kick his butt! Yeah!"
...
"We lost boost"

Inte förvånad över att bilfolket alltid ska ha någonting att klaga på efter de förlorat ett race. Samma sak med han som körde den vita Hayabusan. Då skyllde de på att AWD inte funkade, men hade de vunnit så hade de inte nämnt det..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fränt att sätta lite bilfolk på plats, racet med Lambon såg jämnt ut dock, om de inte fumlat och släppt av...men det är baksidan med hårt vässade bilar, det är inte många gånger man får åka hem med hel bil.

Som banhoj sätter vi dock ett stort fail på turbohojar, såg lite trist ut om man får vara lite fyrkantig...mest avslag å trotteljoddel. :hihi Men det är nog inte en lek att hantera turbohojar när det är böjar inblandat heller. :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Fränt att sätta lite bilfolk på plats, racet med Lambon såg jämnt ut dock, om de inte fumlat och släppt av...men det är baksidan med hårt vässade bilar, det är inte många gånger man får åka hem med hel bil.

Som banhoj sätter vi dock ett stort fail på turbohojar, såg lite trist ut om man får vara lite fyrkantig...mest avslag å trotteljoddel. :hihi Men det är nog inte en lek att hantera turbohojar när det är böjar inblandat heller. :)
Jag skyller på att det var länge sen jag var och snurrade på bana, samt grymt tokig drevning för den banan... 19-39 är kanske inte optimalt... :D

Ska försöka ta mig ner och prova på anderstorp till nästa sommar, midlanda är lite liten för turbo..

Edit: För visst måste man skylla på något, det kan väll inte vara fel på chauffören? :rolleyes:
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
[Zatzy]
Äh, man såg ju att BMW:n slog av på gasen direCkt!!
AnNArs hade hojen inte haft en cHans. Säkert något fel på BMW också, typ kunde bara varVa upp till 1200 rpm. Hade den varit kry så hade den vunnit rakt av oCH hojeN skulle iNte haft en suck.
[/Zatzy]
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Är det inte fri trimning i dom där sprint-tävlingarna eller vad dom heter?? :) vore väl en bra ide tills nästa år?
Skulle iaf vara kul att se vad du skulle göra på gelleråsen med turbo-monstret och hur körbar den är på bana jämfört med tiderna du körde i rookie 1000 där förut:tummenupp

Grymt bygge, grym video och grymt kört! Klippet med gallardon har jag kollat på några gånger och andra klipp från eventet och från Gustavs youtubekanal, bra kört att ni stekte alla bilarna, måste kännas fint att spöa en gallardo med dubbla turbos å runt 1500hk med en hoj som du svarvat ihop själv i garaget!:tummenupp
Men dom är ju fina å kolla och lyssna på ändå dom där bilarna, gallardon när den spinner å dumpar å letar grepp.. Grrrr porr!:drool:kär

Fortsätt kör på å filma och så kanske vi syns på nån bana i framtiden förhoppningsvis!
 
Last edited:

Rosborg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Skarpnäck
Hoj
Suzuki K7 1000
Riktigt mycket mysfaktor över den här filmen dessutom är det alltid roligt att se ryssar som får stryk :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top