Night Of Fire

Lelle_olsson

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
VFR750
Hallå där!

Nu kör vi hårt. Vi välkomnar alla till Night Of Fire på Tierp Arena den 30/9 - 1/10 2011.
Nytt för denna gången är att vi kör klasser som inte varit inne på Tierp Arena tidigare.
Typ, Pro Street Bike, Pro Twin Bike och Funny Bike.
Sedan har vi även en klass för er som vill testa hojen (slicks-krav), den heter Test and Tune, enda kravet är att hojen inte är Nitro-laddad!

Inte nog med detta, efter lördagens finaler bjuder vi på en riktig show (på banan) som sedan avslutas med en kanonfest för alla DR-team och funkisar (gäller alla, alltså även funkisar som jobbar och sliter på andra banor).

För information, se Tierp Arena

Ni får jättegärna tycka till i denna tråd så vi vet vad vi skall göra.
Vi i RaceStar kommer att svar på frågor i denna tråd efter bästa förmåga :)

Jag själv börjar med en, hur många Funny Bike kommer? :banana
//Lelle
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Årstid+Temp i luften+Temp i banan så tror jag inte det blir många....Det är som att ställa upp i Svenska Vinter rallyt med sommardäck!
Det kommer att vara svårt även för Pro Street Bike att köra...!!!

Även för prostreetbike..?:va
 
Last edited:

Lelle_olsson

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
VFR750
Årstid+Temp i luften+Temp i banan så tror jag inte det blir många....Det är som att ställa upp i Svenska Vinter rallyt med sommardäck!
Det kommer att vara svårt även för Pro Street Bike att köra...!!!

Hallå

Hoppas på många, när vi nu får chansen att visa upp lite andra klasser på Tierp Arena.
Självklart kan årstiden ställa till probs. men den kan även hjälpa till med "bra luft" så att säga!
Man kan även tänka så här, nu visar vi vad headsupracingen går för och sedan jobbar vi i RaceStar på ett "bättre" datum till 2012 ;)

Glöm inte bort festen heller, kan nog bli riktigt kul!

//Lelle
 

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Ort
Upplands-väsby
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
sommardäck

Årstid+Temp i luften+Temp i banan så tror jag inte det blir många....Det är som att ställa upp i Svenska Vinter rallyt med sommardäck!
Det kommer att vara svårt även för Pro Street Bike att köra...!!!

Men det kan ju inte vara några problem för dig,du gör ju streetbike starter!:huvet du har ju för f n stödhjul och du måste ju träna på att spöa din koppling så anmäl dig o kör, för kan top dorslammer bilarna vara där o köra måste ju även en hoj med stödhjul kunna köra......


Sigge

Han med knät......
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
om man vill komma och fota, går det att komma ner på stripen för detta eller finns det dedikerad plats för fotografer ?
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Men det kan ju inte vara några problem för dig,du gör ju streetbike starter!:huvet du har ju för f n stödhjul och du måste ju träna på att spöa din koppling så anmäl dig o kör, för kan top dorslammer bilarna vara där o köra måste ju även en hoj med stödhjul kunna köra......


Sigge

Han med knät......

Hahaha..håller med dej där Sigge,har man 200 hästar och 10 tums slicks ska man ju i stort sett kunna åka på opreppad bana om man som sagt gör "streetbikestarter.".! Prostreetbike har stora krav på fästet då dessa hojar åker med 200-400hk + med 1500mm hjulbas och gatdäck.Jocke Wikström kör numer 1,30 tider på 60 fotarn, och gällande rekord har Blanken på 8,13 rätt duktigt för att vara i Sverige med våra förutsättningar tycker jag./wachen
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Ska bättra på dom starterna 1.25 i 60"/ 5.5 sek/201 och 8.66/ 402 det räcker för mig då jag kör SCB.......Behöver inte åka fortare!!!
Jag försöker i allafall och är då inte farträdd som du wachen!!!
Sigge! Har du någonsin suttit på en hoj? Betvivlar detta!!!

Hmmmm!!

Peter.
SCB har breakout på 8,80! Du kör för fort! :)
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Ska bättra på dom starterna 1.25 i 60"/ 5.5 sek/201 och 8.66/ 402 det räcker för mig då jag kör SCB.......Behöver inte åka fortare!!!
Jag försöker i allafall och är då inte farträdd som du wachen!!!
Sigge! Har du någonsin suttit på en hoj? Betvivlar detta!!!

Hmmmm!!

...:va..jasså nu är jag farträdd oxå..!!?? hahaha..!
 
Last edited:

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg "TrimTown"
Hoj
.Thunderace
Lelle!

Jag hoppas att det kommer mycket folk och många tävlande och att ni fyller depån med 250 team.....



Jag vet Patrik och så klagar dom på att jag kör för sakta....hmmm. Varför ska jag åka så fort som en Pro Stock när jag inte har den kubiken för isåfall hade jag köpt en 1640-1755 cc motor, men nu kör jag SCB!!!
Det är jag nöjd med!!:banana

Har du ändrat dig?

citerar dig.

Det är mycket kvar att justera med koppling mm och det ska skruvas mera för att få till en 7:a som jag har som mål innan säsongen är över!
 

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Ort
Upplands-väsby
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Ska bättra på dom starterna 1.25 i 60"/ 5.5 sek/201 och 8.66/ 402 det räcker för mig då jag kör SCB.......Behöver inte åka fortare!!!
Jag försöker i allafall och är då inte farträdd som du wachen!!!
Sigge! Har du någonsin suttit på en hoj? Betvivlar detta!!!

Hmmmm!!

Haha,jo då jag har suttit på flera hojar genom åren, sen har jag vart Crewchief åt min bror i 20 år i olika klasser senast i Funnybike som vi även vart SM vinnare i ett år,ja vi vart det även i Pro-stock. Så lite vassare hojar än det du har har man vart inblandad i,fan vet om jag inte skulle plocka dig med min gathoj??????????????

Sigge

Han med knät
 

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Ort
Upplands-väsby
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Härligt Nisse!
Vi får hoppas på bra väder så vi får se lite nya pers!:)

Men Nisse hur ska ni få ner all eran effekt i backen då??? Finns ju vissa som åker scb med stödhjul som inte kan åka då,för det är för dåligt fäste????

Sigge

Han med knät

FD vestin Funny-bike:yoparty
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
Men Nisse hur ska ni få ner all eran effekt i backen då??? Finns ju vissa som åker scb med stödhjul som inte kan åka då,för det är för dåligt fäste????

Sigge

Han med knät

FD vestin Funny-bike:yoparty

Hahahahahahaha......................................!!!!!!!!!!
 

Lelle_olsson

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Sthlm
Hoj
VFR750
Hej Lelle!
Rikard Gustavsson och jag kommer med våra Funny Bikes. Dom två snabbaste i Europa just nu och vi åker dit för att sätta nya rekord så preppa banan... Vi hörs!

/Nisse

http://www.youtube.com/user/TeamNCRacing

Kul! Ni är välkomna grabbar!

Idag blev det klart att vi får lite Nitroångor på oss åxå!
Alltså, ni som tankar och kör på Nitro (har hår på bröstet ;)) kan komma och köra i Test and Tune...
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top