Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Första bandagen i år .

Smc/ducceklubben Gelleråsen och det gick fint :yoparty
 

Bifogat

  • 20120428_122715.jpg
    20120428_122715.jpg
    242.7 KB · Visningar: 193
  • 20120428_162529.jpg
    20120428_162529.jpg
    241 KB · Visningar: 197

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Mjää hörde dem bara i bakgrunden :D

Lite otippat att den enda hojen som blev svartflaggad pga av för högt ljud var Kompisens ducati Panigale med Orginal pipor :va

Tjusigt :tummenupp


Du körde med db-killer i antar jag, jag stoppar nog i min igen, fan vad den låter utan!! :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjusigt :tummenupp


Du körde med db-killer i antar jag, jag stoppar nog i min igen, fan vad den låter utan!! :)

Jo , med min lite moddade db-killer så klara den fullgas under 95db vid förbifart :banana Drog lite spår i den med kapen , lite väl tyst med killern i hehe

Är dock lite sugen på Powercommander så jag kan köra med raka rör när lusten faller på .. sen så skadar det inte heller med 158 bakhjulshästar :D Som om det skulle behövas :tungan .

Tror det blir bättre respons , mer vrid och bättre lågvarvsegenskaper .. austin har Pc5 med map ..

Få se om man kan lura gumman här hemma på någe sätt :näsblod såsmåningom hehe


Fasen måste få hojen mer lättslangad .. Helt jäkla ovant med denna typen av motor/chassie på ett hjul :va
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tjipp!
Tänkte beställa denna från austin.
GP CANS LOW LEVEL RSV4/TUONO V4 (will work with rear pegs) * * GP Ultimate can With Stainless Link Pipe

Har inte handlat från UK förut men antar att deras webshop fixar allt.
Gick bara att välja std frakt och då antar jag att det e nån form av förs?
Men ingen som haft trubbel med dom här va?
Frågade även om handtag och puckar men det hade dom inget bra så det får väl bli af1 på dom delarna sen..
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjipp!
Tänkte beställa denna från austin.
GP CANS LOW LEVEL RSV4/TUONO V4 (will work with rear pegs) * * GP Ultimate can With Stainless Link Pipe

Har inte handlat från UK förut men antar att deras webshop fixar allt.
Gick bara att välja std frakt och då antar jag att det e nån form av förs?
Men ingen som haft trubbel med dom här va?
Frågade även om handtag och puckar men det hade dom inget bra så det får väl bli af1 på dom delarna sen..

Satsa på den med Db-killer till om du ska åka bana :tummenupp

Kolla R&G efter puckar kanske ..
 

Hudik

Guest
Uppställning!!

Kul att se dom brevid varandra så man kan jämföra utseendet :D
tv4r.jpg
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Aha , inte min .. men kanske LaFreppos , den är helt orginal .
I see, Ja det kändes lite weird o se en kopia på min faktiskt. Funderar på o sälja nu när det framkommit att man har köpt en jevla dussinhojj :p
Men jag känner igen min på dom snygga svarta gummiplupparna som sitter på koppling- och bromsgreppen.

Jag trodde att mina polare redan hunnit till rosen i tisdags så jag brassade satan halvvägs från vårsta bara för att göra en liten soundcheck med dom, o så kommer jag fram så sitter inte en enda polare där.. Lagom walk of shame in till kassan. :D
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Receptet för det grymaste ljudet från TV4 utan att spräcka grannarnas trummhinnor :D

För mig är det Slipon "leovince" med modifierad Db-killer kanske går lika bra utan moddad och avgasventilen/spjället bortkopplat fifan va gött ljudet blev , som en fet trimmad v8 :banana:banana

Koppla bort Avgasspjället va lätt bara att öppna servomotorn en 8mm sen ser man hjulet med 2 wirar .. jag tog bort hjulet och lät allt vara kvar :yoparty

Db-killern Drog jag lite spår i med vinkelkapen .. ett gäng :) vet inte hur mkt det spelar in på ljudet .. men testa utan att kapa först ..

Obs koppla inte bort någon strömkontakt då får man felmeddelande !!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Mitt batteri har gett upp :gråta

Förmodligen p.ga jag köpte en fjolårshoj som stått hos handlaren utan underhållsladdning hela tiden och lite uppstart nån gång då och då..
Typsikt med japanska delar att de skall paja. Det vägrar ta laddning av både hojen och batteriladdaren indikerade sulfaterat batteri. Det skall väl gå på garanti tycker man, åker in imorrn till handlaren med batteriet och :7petapå dem.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Mitt batteri har gett upp :gråta

Förmodligen p.ga jag köpte en fjolårshoj som stått hos handlaren utan underhållsladdning hela tiden och lite uppstart nån gång då och då..
Typsikt med japanska delar att de skall paja. Det vägrar ta laddning av både hojen och batteriladdaren indikerade sulfaterat batteri. Det skall väl gå på garanti tycker man, åker in imorrn till handlaren med batteriet och :7petapå dem.

Absolut garanti, vore rackarns konstigt annars
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Nybliven Tuono ägare. Har tyvärr inte hunnit köra med den, bara startat upp. Nog det bästa ljud jag hört på en original hoj. Dock lite nyfiken på hur Akra låter till den.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top