Aprilia Tuono V4

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Lite bilder till er/oss Aprilia Factory ägare.
Har själv haft ett helvete att hitta Små smidiga pack väskor till den lilla baken. (provat massor av väskor)..

Och att fästa någon sorts väskmodell som inte väller över eller inte sitter fast ordentligt är ju näst intill omöjligt:gnissla
Dom som jag har är US 10 samt US 5, i 10an har jag alla kläder (reser lätt:D) och i 5an har jag tandborste och små prylar det är typ det man får plats med..
Jag har även alltid en lite ryggsäck med vätske slang.

Visst vill man packa med halva hemmet så glöm dom här..Har åkt Europa 9 år och för varje resa blir min packning mindre o mindre (bor ju alltid på Hotell) och vill åka Hoj inte släpa på ett höghus :hihi

Jo föresten! håll inte på som jag,Att försöka fästa remmarna under sätet i bakkant! provat och blir Inte bra skiten sitter inte tight.. Sätt remmarna i reg skylten blir kanon, Se bilder.
Men va Fa# bilderna hamna ju på sidan, sorry ni får vända på burken:)

View attachment 448158View attachment 448159View attachment 448160View attachment 448161

Har planer på att köra med US20 och US10 men det kanske blir för stort, klumpigt?
Hur upplever du 10+5?
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Har planer på att köra med US20 och US10 men det kanske blir för stort, klumpigt?
Hur upplever du 10+5?

Jag tror inte det blir så klumpigt,en 20+10 blir säkert perfekt, man får plats med mer än man tror.
Jag gillar dom väskorna skarpt :tummenupp

Jag själv valde 10+5an bara för att hålla ner vikten i bak. tycker inte om en orolig bak när man vill köra efektivt:D
`heltsonika`har helt rätt. Men som sagt (jag) gillar att åka smidigt och med en Liten rygga så klarar jag mig gott.
 

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Ort
Oslo
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Kär ofta med en us10 och eller us20 på min RR och för mer packning har jag Hepco Becker C-Bow i tillägg.

misspelling with autocorrect
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Bästa alternativet till Tuono V4 factory jag sett. Hoppas de är så bra som de verkar. Jag ska definitivt skaffa Kriega.
Frågan är vilken/vilka storlekar man ska gå på. US30 eller US20+US10.
Dom verkar ha vettiga priser på https://www.fc-moto.de/ men tyvärr verkar dom inte ha det där spännbands-KIT:et för Tuono V4 Factory. Var har ni köpt ifrån? Är det någon som har de där speciella spännbanden för V4 factory som kan berätta om de funkar bra eller ej?
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Bästa alternativet till Tuono V4 factory jag sett. Hoppas de är så bra som de verkar. Jag ska definitivt skaffa Kriega.
Frågan är vilken/vilka storlekar man ska gå på. US30 eller US20+US10.
Dom verkar ha vettiga priser på https://www.fc-moto.de/ men tyvärr verkar dom inte ha det där spännbands-KIT:et för Tuono V4 Factory. Var har ni köpt ifrån? Är det någon som har de där speciella spännbanden för V4 factory som kan berätta om de funkar bra eller ej?

Jag kör utan den där plattan. Visst, inte lika lyxigt men du behöver bara montera remmarna en gång. Kör för övrigt med Evotech tail tidy som de bakre remmarna fästs i.
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Jag kör utan den där plattan. Visst, inte lika lyxigt men du behöver bara montera remmarna en gång. Kör för övrigt med Evotech tail tidy som de bakre remmarna fästs i.

Det är ingen platta jag menar. Kreiga har speciella rennar för några ducati och aprilia modeller. 250kr kostar de ungefär. Skulle vilja ha dom.
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Ah, ok! Nymodigheter ;) Det funkar med de remmar man får med också utan problem.

Ok. Jag har evotech tail tidy för övrigt så jag kanske ska testa det. Sen är det väl inte rocket science att tillverka egna custom remmar för tuono om man känner att man skulle vilja det.
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Bästa alternativet till Tuono V4 factory jag sett. Hoppas de är så bra som de verkar. Jag ska definitivt skaffa Kriega.
Frågan är vilken/vilka storlekar man ska gå på. US30 eller US20+US10.
Dom verkar ha vettiga priser på https://www.fc-moto.de/ men tyvärr verkar dom inte ha det där spännbands-KIT:et för Tuono V4 Factory. Var har ni köpt ifrån? Är det någon som har de där speciella spännbanden för V4 factory som kan berätta om de funkar bra eller ej?

Kolla med vartex.se , tror de är generalagent för Kriega i Sverige. Vartex har lagt upp alla sina återförsäljare i sverige på sin hemsida.....
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Jag kör med US20+10+10. Funkar perfekt. Väldigt gott om plats om man så önskar. Oftast räcker det med US20.

Kanon, kör nog på det :tummenupp

Jag tror inte det blir så klumpigt,en 20+10 blir säkert perfekt, man får plats med mer än man tror.
Jag gillar dom väskorna skarpt :tummenupp

Jag själv valde 10+5an bara för att hålla ner vikten i bak. tycker inte om en orolig bak när man vill köra efektivt:D
`heltsonika`har helt rätt. Men som sagt (jag) gillar att åka smidigt och med en Liten rygga så klarar jag mig gott.

Lastar bara när jag ska till landet eller vid en eventuell resa så då stryker jag aktiv körning Lite.....
Till vardags kör jag med ryggsäck.:jisses
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Bästa alternativet till Tuono V4 factory jag sett. Hoppas de är så bra som de verkar. Jag ska definitivt skaffa Kriega.
Frågan är vilken/vilka storlekar man ska gå på. US30 eller US20+US10.
Dom verkar ha vettiga priser på https://www.fc-moto.de/ men tyvärr verkar dom inte ha det där spännbands-KIT:et för Tuono V4 Factory. Var har ni köpt ifrån? Är det någon som har de där speciella spännbanden för V4 factory som kan berätta om de funkar bra eller ej?

Jag beställde direkt när `noll8:an` la ut länken.. Tror bara att det är Kriega själva som säljer dessa?..
blev 410:- med frakt..:):tummenupp
 

kemppe

Medlem
Gick med
25 Aug 2017
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory - 2018
Jag beställde direkt när `noll8:an` la ut länken.. Tror bara att det är Kriega själva som säljer dessa?..
blev 410:- med frakt..:):tummenupp

Fc-moto säljer ju kit till panigale bl.a. Jag skrev till dom och frågade om de kunde ta hem aprilia tuono kit. Väntar på svar (mailade dom nyss).
 

rallerus

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2014
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia tuono 1100rr
Hejsan!

Om det är någon som funderar på att sälja sin tuono factory, kontakta gärna mig. Budget runt 110k :)
 

Aprilia 1100 RR

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Stockholm
Hoj
2016 Aprilia tuono
Hej undrar lite om bränsleförbrukning för tuono 1100. Någon som vet om man spar bränsle om man kör i s mode istället för r mode? :tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top