Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Har inte läst diskussionerna här alls sen jag köpte min tuono factory 16 i vintras, så sorry om sliponet redan avhandlats. Jag var iaf på jakt efter ett slipon som inte var monterat i skjutspinnars, inte lät sjukt mkt och som såg helt ok ut. Hittade och beställde ett slipon som heter Fresco carbon GP Style. Drygt två månader tog leveransen då dom görs på beställning. Har kört drygt 200 mil med sliponet monterat och det låter magiskt. Inte för mkt, bara något mer än orginal som redan låter mäktigt. I mitt tycke ganska så porrigt!
View attachment 433993
View attachment 433994
View attachment 433995
Älskar frescos link pipe!
Skulle vilja veta för/nackdelar med sådan utformning?
Ökat mellanregister men kanske lite tapp på topp?
 

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4
Inhandlade mig en ny V4RR 2016 idag,känns så förjävla bra! Känns dock inte lika bra att man måste vänta ett halvår innan man får köra den...
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Inhandlade mig en ny V4RR 2016 idag,känns så förjävla bra! Känns dock inte lika bra att man måste vänta ett halvår innan man får köra den...

Sitter lite i samma sits, dock med en 2013. Hann köra den en gång i torrt väder innan det var dags att stoppa in den i idét. Känns jävligt bra, men samtidigt känns det som att det här har potentialen att bli den längsta vintern någonsin! Fy fan vad jag längtar att få plocka ut den på banan! Ska bli riktigt kul att testa den och jämföra den mot min Street Triple R som jag hade innan, även det en riktigt bra hoj.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Sitter lite i samma sits, dock med en 2013. Hann köra den en gång i torrt väder innan det var dags att stoppa in den i idét. Känns jävligt bra, men samtidigt känns det som att det här har potentialen att bli den längsta vintern någonsin! Fy fan vad jag längtar att få plocka ut den på banan! Ska bli riktigt kul att testa den och jämföra den mot min Street Triple R som jag hade innan, även det en riktigt bra hoj.

Knip med knäna ta stöd för röven och håll i dig. Rock n roll Baby!!!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Sitter lite i samma sits, dock med en 2013. Hann köra den en gång i torrt väder innan det var dags att stoppa in den i idét. Känns jävligt bra, men samtidigt känns det som att det här har potentialen att bli den längsta vintern någonsin! Fy fan vad jag längtar att få plocka ut den på banan! Ska bli riktigt kul att testa den och jämföra den mot min Street Triple R som jag hade innan, även det en riktigt bra hoj.
Då har du en åktur att vänta. Glöm inte hålla i dig! STR är en bra hoj, men är inte riktigt lika arg. Och har inte varit på samma gym...

Skickat från min Pipo P4 via Tapatalk
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top