Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Ett bra dåligt exempel på spänning i tillvaron som man gärna är utan. Tur det gick bra, kunde ju inträffat på betydligt sämre platser än hemma.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det borde stå på innehållsdeklarationen att påsen innehåller:

Extrem action, adrenaline rush, wild fire turbo 2000+ and possible death:död
 

Crackpipe

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2012
Ort
Laholm
Hoj
Dom flesta
View attachment 389621View attachment 389622View attachment 389623View attachment 389624View attachment 389625Jag var på A-bombers träffen idag. För lite inspiration o connectande med likasinnade.
Det som stod ut mest var en panna bobber med Dubbelförgasararrangemang rätt in i toparna samt en uberklurigt sekvensiellt kopplings/växelarrangemangView attachment 389616View attachment 389617View attachment 389618Har spenderat resten av dagen med klura ut hur det funkar samt hur jag ska kunna bygga ett eget.

Har med funderat på att bygga ,titta på Nickes blogg http://rigidhips.blogspot.se/ ner på sidan finns en youtube film värd att titta på. och lycka till
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jo, ja hitta den o la upp på min tråd på jockey journal.
Får se om jag hinner med det i vinter eller om det får bli version 2 till sommarn 2015.
Focus i vinter blir på grejer som är nödvändiga för att starta maskin för den måste rulla till sommarn
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag fått gjort en grej igen. En pop up ventil
Den blev så där härligt mekaniskt maniklig.:yoparty
Nån gång ska jag ha en hoj med öppet ventilarrangemang om jag så ska gjuta topparna själv.
DSC_0957.jpg
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Vad hæftig den blev =)

Så när det baktänder så skickas det en stor låga ut över ditt ben istället?


Manligt :crash
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nån som har en hoj typ måttard eller cross och som begåvats med skonummer ca 45 som kan tala om vad lagom avstånd är mellan växelpedal o fotpinne?

Vad hæftig den blev =)

Så när det baktänder så skickas det en stor låga ut över ditt ben istället?


Manligt :crash

Knäpuck i asbestos, nema problema
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Så där ja. Fotpinnsaxel o fotpinnsgafflar(?) bara kopplingspedal,bromspedal o kedjesträckare kvar på detta delprojektetDSC_0964.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag kompletterade min inkompletta samling UNC O UNF tappar o snitt meddelst en biltema sats i kolstål förra året.
Tyvärr betydde kolstål gjutjärn på chinesiska:huvet
Varje tapp o snitt som fått smaka på svenskt stål har hittills gått förlorande ur matchen. :död

Droppen var härom dan då ett oanvänt snitt bara tvärvägrade ta gäng på en axel som låg 0.2mm under rekommenderad dia.

Idag la jag en beställning på 7tappar o 2snitt från tracy tools i uk i Hss kvalite' för den rundnätta summan 1200kr med moms o frakt.
Så jävla skönt.
En investering i bra verktyg svider lite vid inköp men ger njutning år efter år.
Och då menar jag inte på det där proppmätta sättet som folk med en 8000:- spännskruvdragare som just skruvat ihop en liten radhusaltan....
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag kompletterade min inkompletta samling UNC O UNF tappar o snitt meddelst en biltema sats i kolstål förra året.
Tyvärr betydde kolstål gjutjärn på chinesiska:huvet
Varje tapp o snitt som fått smaka på svenskt stål har hittills gått förlorande ur matchen. :död

Droppen var härom dan då ett oanvänt snitt bara tvärvägrade ta gäng på en axel som låg 0.2mm under rekommenderad dia.

Idag la jag en beställning på 7tappar o 2snitt från tracy tools i uk i Hss kvalite' för den rundnätta summan 1200kr med moms o frakt.
Så jävla skönt.
En investering i bra verktyg svider lite vid inköp men ger njutning år efter år.
Och då menar jag inte på det där proppmätta sättet som folk med en 8000:- spännskruvdragare som just skruvat ihop en liten radhusaltan....

Vettigt köp. Själv eldade jag upp 10 borr i förrförra veckans rostfria orgie. Trots korrekt varvtal och hss kvallité.. handhavandefel.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om man eldar upp ett borr i rostfritt så det blir riktigt varmt kan det lokalhärda i botten på hålet. stenhårrt
Slipa borret så fort det skär dåligt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om man eldar upp ett borr i rostfritt så det blir riktigt varmt kan det lokalhärda i botten på hålet. stenhårrt
Slipa borret så fort det skär dåligt.

Japp. Älskar att slipa borr!:thumbup:
En bortglömd konst. Vart bara så förvånad att 1mm plåt hinner härda innan man är igenom.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
För rostfri tunnplåt kan du med fördel slipa om en slagborr med lödda hårdmetallskär, dom slöar inte ner sig lika fort.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Så där, nu har jag vrängt ihop en kopplingspedal som jag blev sjukt nöjd med.:yoparty Tänkte bara fixa till resterande kopplingsfunktion o lägga lite kärlek o ytbehandling innan bildvisning.

Det blir inte mycke gjort denna helgen när morsan är på besök och jag har drabbats av den fruktade mancolden:död
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mkt bra där med slagborren johansson! Dom kostar gratis på jobbet dessutom. Hade nog stansat om jag haft en stans, blir några hål i en dämparinsats..
En kopplingspedal är inte fy skam att få till när man kämpar med mancold heller!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top