Honda NSR 125

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Tjena, har en Honda NSR 125 1999, Tyskimporterad. Jag hade tänkt ta bort strypningen/arna i avgasröret, men måste man då byta munstycken eller slipper man det? Den är också CDI-box-strypt, men jag hade tänkt låta dem sitta kvar, strypta.

/ Lucas
 

tammiz

Team Oppgården Racing
Gick med
31 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
streetfighter
Mitt tips är att du byter munstycke. Jag hadde små bränn gropar i kolven efter bara 10 mil. Köp ett 155 munstycke. Det funka min jätte bra på tills jag bytte rör.
 

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Mitt tips är att du byter munstycke. Jag hadde små bränn gropar i kolven efter bara 10 mil. Köp ett 155 munstycke. Det funka min jätte bra på tills jag bytte rör.


Nice :D Så man behöver inte byta typ Pilotmunstycke och tomgångsmunstycke också?
En annan fråga, nån som vet om 88:ans original avgasrör passar en 99:a ?

/ Lucas
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Ostrypt? Hur mycket ska du ha för det isåfall? :tungan

vet ej om den är ostrypt, vet bara att killen som hade nsren innan kulta med den, det var inlöst av försäkringsbolaget, satt iaf ingen strypning i förgasaren eller cdin när jag tog isär det.

vet inte, hur mycket vill du ge för den? 500?
 

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
vet ej om den är ostrypt, vet bara att killen som hade nsren innan kulta med den, det var inlöst av försäkringsbolaget, satt iaf ingen strypning i förgasaren eller cdin när jag tog isär det.

vet inte, hur mycket vill du ge för den? 500?

Okej, då är jag definitivt intresserad av röret. Men CDIn har du väl inte kvar? :)
 

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
ska kolla imorgon ifall jag har det

Gör det :)

En annan sak, är det nån som vet om det gör någon speciell skillnad att ta bort strypningen mellan förgasaren och cylindern? (nån plåt-bricka som ska bort) och om man behöver bestycka om för det ingreppet?
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Gör det :)

En annan sak, är det nån som vet om det gör någon speciell skillnad att ta bort strypningen mellan förgasaren och cylindern? (nån plåt-bricka som ska bort) och om man behöver bestycka om för det ingreppet?

Hitta inte cdi:n.

Ja den strypningen är den som gör mest, jag vet inte hur bestyckningen är på den tyska versionen på nsr, men den svenska tror jag det är bara att rycka dän och köra, har för mig att den går fett. så är det med crm:en iaf och det är samma motor bortsett från cylinder.

vill du ha avgassystemet? I sådana fall kan jag skicka den med bussgods ifall det är för långt att åka och hämta det.
 
Last edited:

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Hitta inte cdi:n.

Ja den strypningen är den som gör mest, jag vet inte hur bestyckningen är på den tyska versionen på nsr, men den svenska tror jag det är bara att rycka dän och köra, har för mig att den går fett. så är det med crm:en iaf och det är samma motor bortsett från cylinder.

vill du ha avgassystemet? I sådana fall kan jag skicka den med bussgods ifall det är för långt att åka och hämta det.

Jag tänkte jag skulle ge mig på det nu. Man kan ju alltid sätta tillbaka den eller kolla tändstiftet :D Appropå röret, Det skulle behöva skickas (Postförskott?!) eftersom jag bor 4mil Söder om Linköping...
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag tänkte jag skulle ge mig på det nu. Man kan ju alltid sätta tillbaka den eller kolla tändstiftet :D Appropå röret, Det skulle behöva skickas (Postförskott?!) eftersom jag bor 4mil Söder om Linköping...

Det är bara företag som kan skicka postförskott, sen tror jag den väger och är för stort, för jag för mig att det var max 4kg med posten, men bussgods går bra, blir ungefär samma som postförskott fast det är inte en gul bil som fraktar den utan linje-bussarna :)
 

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Det är bara företag som kan skicka postförskott, sen tror jag den väger och är för stort, för jag för mig att det var max 4kg med posten, men bussgods går bra, blir ungefär samma som postförskott fast det är inte en gul bil som fraktar den utan linje-bussarna :)

Okej, men det skulle ju funka. Går det så vore det bra om jag betalar vid mottagandet (så som postförskott betalas) det känns säkrast :)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Okej, men det skulle ju funka. Går det så vore det bra om jag betalar vid mottagandet (så som postförskott betalas) det känns säkrast :)

Jo men det går, har skickat lite allt möjligt på det sättet och det funkar. Man vill ju inte heller som säljare skicka något utan att man får betalt sen.
 

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Fick tag på en TV-78 box till Hondan som nu sitter på.. Va tvungen att modda lite eftersom kontakterna inte passade 100% (den smala passade men på den ostrypta var det en 6-vägs kontakt medans den strypta hade 4-vägs.) Jag fick i alla fall ihop det till slut. Men jag märker ingen större skillnad. :va Den vita plastbiten som sitter vid reedventilerna är borttagen (hittar ingen plåtbricka) men avgasröret är fortfarande strypt.. Hade tänkt att antingen köpa ett begagnat rör eller ta bort strypningen i det befintliga.
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte gjort stor skillnad, har iofs inte bytt några munstycken eftersom jag inte är säker, räcker det med huvudmustycket eller ska man byta de andra också? (Nånstans stod det att man skulle byta till: 138 öppning, 65 kraft och 42 tomgång. När den var avstrypt) Men jag fattar inte redigt?

Hjälp! :confused::confused:

/ Lulle92
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Fick tag på en TV-78 box till Hondan som nu sitter på.. Va tvungen att modda lite eftersom kontakterna inte passade 100% (den smala passade men på den ostrypta var det en 6-vägs kontakt medans den strypta hade 4-vägs.) Jag fick i alla fall ihop det till slut. Men jag märker ingen större skillnad. :va Den vita plastbiten som sitter vid reedventilerna är borttagen (hittar ingen plåtbricka) men avgasröret är fortfarande strypt.. Hade tänkt att antingen köpa ett begagnat rör eller ta bort strypningen i det befintliga.
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte gjort stor skillnad, har iofs inte bytt några munstycken eftersom jag inte är säker, räcker det med huvudmustycket eller ska man byta de andra också? (Nånstans stod det att man skulle byta till: 138 öppning, 65 kraft och 42 tomgång. När den var avstrypt) Men jag fattar inte redigt?

Hjälp! :confused::confused:

/ Lulle92

sätt tillbaka den vita plastbiten, det är ingen strypning, den ska minska virvelströmmar.
grejen med strypningen i boxen, den stryper inte effekt utan acceleration, det gör den i alla fall på den svenska och engelska versionen men det kanske skiljer sig på tyska.
Ha du kollat så avgasportarna funkar som de ska?
Hur fort går cykeln nu?
 
Last edited:

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
sätt tillbaka den vita plastbiten, det är ingen strypning, den ska minska virvelströmmar.
grejen med strypningen i boxen, den stryper inte effekt utan acceleration.
Hur fort går cykeln nu?

Okej, men skumt att det inte satt någon plåtbricka där :va
Nu gör den max 110-120..

Men det är fortfarande munstyckena som oroar mig mest, finns det verkligen flera man måste byta. Verkar ju helskumt...
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Okej, men skumt att det inte satt någon plåtbricka där :va
Nu gör den max 110-120..

Men det är fortfarande munstyckena som oroar mig mest, finns det verkligen flera man måste byta. Verkar ju helskumt...

Kolla vad som sitter i och jämför med vad som sitter i den svenska. Det är inte bra om den går snålt för då kan det skära.
Kolla även tändstiftet, är det vitt så får den för lite, oljigt och svart så får den för mycket. Den ska vara gyllenbrun som en nybakt bulle :tummenupp
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top