Honda NSR 125

Lulle92

De ä ba o gasa
Gick med
20 May 2010
Ort
Riffet
Hoj
KTM 640 Prestige -04 Honda VFR 750F RC36 -90
Tjena, har en Honda NSR 125 1999, Tyskimporterad. Jag hade tänkt ta bort strypningen/arna i avgasröret, men måste man då byta munstycken eller slipper man det? Den är också CDI-box-strypt, men jag hade tänkt låta dem sitta kvar, strypta.

/ Lucas
 
Mitt tips är att du byter munstycke. Jag hadde små bränn gropar i kolven efter bara 10 mil. Köp ett 155 munstycke. Det funka min jätte bra på tills jag bytte rör.
 
Mitt tips är att du byter munstycke. Jag hadde små bränn gropar i kolven efter bara 10 mil. Köp ett 155 munstycke. Det funka min jätte bra på tills jag bytte rör.


Nice :D Så man behöver inte byta typ Pilotmunstycke och tomgångsmunstycke också?
En annan fråga, nån som vet om 88:ans original avgasrör passar en 99:a ?

/ Lucas
 
Ostrypt? Hur mycket ska du ha för det isåfall? :tungan

vet ej om den är ostrypt, vet bara att killen som hade nsren innan kulta med den, det var inlöst av försäkringsbolaget, satt iaf ingen strypning i förgasaren eller cdin när jag tog isär det.

vet inte, hur mycket vill du ge för den? 500?
 
vet ej om den är ostrypt, vet bara att killen som hade nsren innan kulta med den, det var inlöst av försäkringsbolaget, satt iaf ingen strypning i förgasaren eller cdin när jag tog isär det.

vet inte, hur mycket vill du ge för den? 500?

Okej, då är jag definitivt intresserad av röret. Men CDIn har du väl inte kvar? :)
 
ska kolla imorgon ifall jag har det

Gör det :)

En annan sak, är det nån som vet om det gör någon speciell skillnad att ta bort strypningen mellan förgasaren och cylindern? (nån plåt-bricka som ska bort) och om man behöver bestycka om för det ingreppet?
 
Gör det :)

En annan sak, är det nån som vet om det gör någon speciell skillnad att ta bort strypningen mellan förgasaren och cylindern? (nån plåt-bricka som ska bort) och om man behöver bestycka om för det ingreppet?

Hitta inte cdi:n.

Ja den strypningen är den som gör mest, jag vet inte hur bestyckningen är på den tyska versionen på nsr, men den svenska tror jag det är bara att rycka dän och köra, har för mig att den går fett. så är det med crm:en iaf och det är samma motor bortsett från cylinder.

vill du ha avgassystemet? I sådana fall kan jag skicka den med bussgods ifall det är för långt att åka och hämta det.
 
Last edited:
Hitta inte cdi:n.

Ja den strypningen är den som gör mest, jag vet inte hur bestyckningen är på den tyska versionen på nsr, men den svenska tror jag det är bara att rycka dän och köra, har för mig att den går fett. så är det med crm:en iaf och det är samma motor bortsett från cylinder.

vill du ha avgassystemet? I sådana fall kan jag skicka den med bussgods ifall det är för långt att åka och hämta det.

Jag tänkte jag skulle ge mig på det nu. Man kan ju alltid sätta tillbaka den eller kolla tändstiftet :D Appropå röret, Det skulle behöva skickas (Postförskott?!) eftersom jag bor 4mil Söder om Linköping...
 
Jag tänkte jag skulle ge mig på det nu. Man kan ju alltid sätta tillbaka den eller kolla tändstiftet :D Appropå röret, Det skulle behöva skickas (Postförskott?!) eftersom jag bor 4mil Söder om Linköping...

Det är bara företag som kan skicka postförskott, sen tror jag den väger och är för stort, för jag för mig att det var max 4kg med posten, men bussgods går bra, blir ungefär samma som postförskott fast det är inte en gul bil som fraktar den utan linje-bussarna :)
 
Det är bara företag som kan skicka postförskott, sen tror jag den väger och är för stort, för jag för mig att det var max 4kg med posten, men bussgods går bra, blir ungefär samma som postförskott fast det är inte en gul bil som fraktar den utan linje-bussarna :)

Okej, men det skulle ju funka. Går det så vore det bra om jag betalar vid mottagandet (så som postförskott betalas) det känns säkrast :)
 
Okej, men det skulle ju funka. Går det så vore det bra om jag betalar vid mottagandet (så som postförskott betalas) det känns säkrast :)

Jo men det går, har skickat lite allt möjligt på det sättet och det funkar. Man vill ju inte heller som säljare skicka något utan att man får betalt sen.
 
Fick tag på en TV-78 box till Hondan som nu sitter på.. Va tvungen att modda lite eftersom kontakterna inte passade 100% (den smala passade men på den ostrypta var det en 6-vägs kontakt medans den strypta hade 4-vägs.) Jag fick i alla fall ihop det till slut. Men jag märker ingen större skillnad. :va Den vita plastbiten som sitter vid reedventilerna är borttagen (hittar ingen plåtbricka) men avgasröret är fortfarande strypt.. Hade tänkt att antingen köpa ett begagnat rör eller ta bort strypningen i det befintliga.
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte gjort stor skillnad, har iofs inte bytt några munstycken eftersom jag inte är säker, räcker det med huvudmustycket eller ska man byta de andra också? (Nånstans stod det att man skulle byta till: 138 öppning, 65 kraft och 42 tomgång. När den var avstrypt) Men jag fattar inte redigt?

Hjälp! :confused::confused:

/ Lulle92
 
Fick tag på en TV-78 box till Hondan som nu sitter på.. Va tvungen att modda lite eftersom kontakterna inte passade 100% (den smala passade men på den ostrypta var det en 6-vägs kontakt medans den strypta hade 4-vägs.) Jag fick i alla fall ihop det till slut. Men jag märker ingen större skillnad. :va Den vita plastbiten som sitter vid reedventilerna är borttagen (hittar ingen plåtbricka) men avgasröret är fortfarande strypt.. Hade tänkt att antingen köpa ett begagnat rör eller ta bort strypningen i det befintliga.
Men jag förstår fortfarande inte varför det inte gjort stor skillnad, har iofs inte bytt några munstycken eftersom jag inte är säker, räcker det med huvudmustycket eller ska man byta de andra också? (Nånstans stod det att man skulle byta till: 138 öppning, 65 kraft och 42 tomgång. När den var avstrypt) Men jag fattar inte redigt?

Hjälp! :confused::confused:

/ Lulle92

sätt tillbaka den vita plastbiten, det är ingen strypning, den ska minska virvelströmmar.
grejen med strypningen i boxen, den stryper inte effekt utan acceleration, det gör den i alla fall på den svenska och engelska versionen men det kanske skiljer sig på tyska.
Ha du kollat så avgasportarna funkar som de ska?
Hur fort går cykeln nu?
 
Last edited:
sätt tillbaka den vita plastbiten, det är ingen strypning, den ska minska virvelströmmar.
grejen med strypningen i boxen, den stryper inte effekt utan acceleration.
Hur fort går cykeln nu?

Okej, men skumt att det inte satt någon plåtbricka där :va
Nu gör den max 110-120..

Men det är fortfarande munstyckena som oroar mig mest, finns det verkligen flera man måste byta. Verkar ju helskumt...
 
Okej, men skumt att det inte satt någon plåtbricka där :va
Nu gör den max 110-120..

Men det är fortfarande munstyckena som oroar mig mest, finns det verkligen flera man måste byta. Verkar ju helskumt...

Kolla vad som sitter i och jämför med vad som sitter i den svenska. Det är inte bra om den går snålt för då kan det skära.
Kolla även tändstiftet, är det vitt så får den för lite, oljigt och svart så får den för mycket. Den ska vara gyllenbrun som en nybakt bulle :tummenupp
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top