Har sålt min s1000rr...

Status
Ej öppen för fler svar.

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Pga. hustrubbel var jag tvungen att sälja min BMW s1000rr då jag har en vattenskada som jag processar mot förra ägarna om.. under tiden måste jag åtgärda skadan och betala 200000 ur egen ficka.
Jag är riktigt djupt knäckt nu och känner mig gråtfärdig över att ha behövt sälja min drömhoj..att en jävla maskin kan betyda så mycket?

Hur gör jag nu tycker ni? Ska jag skita i hoj helt och hållet och låtsas som om det inte finns (efter 8 år i sträck med hoj) eller ska jag försöka att hitta en billig hoj i 30000 kr klassen sålänge?

Ska jag isåfall satsa på en gammal sporthoj eller ska jag köpa typ en er 6 som är så långt ifrån de hojar jag har haft som det bara går för att inte behöva jämföra?

ALLA hojar vad jag än väljer kommer att kännas skit jämfört med mina tidigare hojar ändå ju....
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Trist!

Men att hitta någon som trots allt rullar och som du inte kommer att förlora några direkta stålars på måste väl ändå vara roligare än att gå hojlös? Förhoppningsvis går tvisten din väg och du kan byta upp dig framöver...

Good luck,
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej tråkigt att du behövde sälja. Hoppas du fick mer än det vi pratade om tidigare. Tja åk och prova en er-6 tror du finner mer glädje än du tror. Visst det går ju inte att jämföra med en sporthoj som bmw men men. Klart du ska ha hoj vad ska du annars fördriva tiden med ute i bushen :krama
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Tror fortfarande den blev för vass när du tog bort spärren.. muahahaha. Fniss
:)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag säger ungefär som föregående talare. Testa några 30000:- hojar och känn efter. Jag tror dock att ER-6 kanske ligger lite för långt från din smak, men många som har provat den hojen har blivit förvånade. Som Hondaman säger jag: För 30 kakor bör man kunna hitta en CBR900 i hyfsat skick. För 40 kakor hittar du CBR 929or. En 929:a är trots allt inte fullständigt stenålders.
 
Last edited:

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Trist!

Men att hitta någon som trots allt rullar och som du inte kommer att förlora några direkta stålars på måste väl ändå vara roligare än att gå hojlös? Förhoppningsvis går tvisten din väg och du kan byta upp dig framöver...

Good luck,

Tack, ja får jag ut de pengar de är stämda på så köper jag en ny likadan nästa säsong. Ja det är nog roligare med nån typ av hoj än ingen alls?
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05

Hade jag gärna gjort men är 165 lång med tillhörande taxben..

Hej tråkigt att du behövde sälja. Hoppas du fick mer än det vi pratade om tidigare. Tja åk och prova en er-6 tror du finner mer glädje än du tror. Visst det går ju inte att jämföra med en sporthoj som bmw men men. Klart du ska ha hoj vad ska du annars fördriva tiden med ute i bushen :krama

Ja med tanke på hur du kunde köra med din så kan väl jag också få fart på en sådan?:tummenupp

Tror fortfarande den blev för vass när du tog bort spärren.. muahahaha. Fniss
:)

Ja fortsätt tro det du om det roar dig?
 
Last edited:

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
Nu är det Juli.... och förmodligen så är det tyvärr mycket med din situation som göra du lika gärna kan ta nya tag nästa säsong. Du har klarat dig under vintern.. vilket vi alla måste göra.

Men.. om du absolut känner att abstinensen är för stor så tycker jag definitivt att du ska satsa på en härlig kulthoj i 30000kr klassen. Köp en TL 1000 eller TL 1000R.. Varför v-twin? Jo .. för att om du har vant dig med den bästa av de bästa av radfyror så är det inte mycket som kommer imponera på dig i radfyror kategorin. V- twin är en annan och mycket härlig sak som du absolut kommer ha behållning av under tiden som du tätar läckorna i huset.Det kommer vara en ny erfarenhet som du kommer att gilla.

Lycka till och jag beklagar verkligen problemen med huset. Finns inget tråkigare än sånt.

MVH
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Köp en grushoj. Roligare än sporthoj och så kör man året runt. Man kan inte anses som en hojåkare om man inte varit ute på grus.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
? Du skrev ungefär 398 gånger att spärren begränsa dej.. därför:glömdet:D
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Nu är det Juli.... och förmodligen så är det tyvärr mycket med din situation som göra du lika gärna kan ta nya tag nästa säsong. Du har klarat dig under vintern.. vilket vi alla måste göra.

Men.. om du absolut känner att abstinensen är för stor så tycker jag definitivt att du ska satsa på en härlig kulthoj i 30000kr klassen. Köp en TL 1000 eller TL 1000R.. Varför v-twin? Jo .. för att om du har vant dig med den bästa av de bästa av radfyror så är det inte mycket som kommer imponera på dig i radfyror kategorin. V- twin är en annan och mycket härlig sak som du absolut kommer ha behållning av under tiden som du tätar läckorna i huset.Det kommer vara en ny erfarenhet som du kommer att gilla.

Lycka till och jag beklagar verkligen problemen med huset. Finns inget tråkigare än sånt.

MVH

Tack ja jag har suttit och kollat runt lite och TL 1000r hade jag som drömhoj när den kom;-)
Hört att fjädringen är så usel bara? Jag har ägt flera twinnar så jag vet hur det är att köra sådan:tummenupp Om inte annat så kan man ju njuta av ljudet:)

Köp en grushoj. Roligare än sporthoj och så kör man året runt. Man kan inte anses som en hojåkare om man inte varit ute på grus.

Får bli en 100cc cross då så jag når ner till marken ;-)
 
Last edited:

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Tack, ja får jag ut de pengar de är stämda på så köper jag en ny likadan nästa säsong. Ja det är nog roligare med nån typ av hoj än ingen alls?
Kör du mest bana/tävling så förstår jag att det känns hårt att inte ha en potent hoj och då är någonting effektsvagare inte ett alternativ. Om du däremot åker mest gata, som vi gjorde i onsdags, så tror jag att även en effektsvagare maskin kan vara ett alternativ. På kurvigare vägare så är det körskickligheten som avgör - inte effekten. Sedan så får man stå ut med att det är svårt att hänga med på raksträckorna. Men att köra fort rakt fram handlar ju bara om att ha liten hjärna så det kan man hoppa över. Hoppas det ordnar sig med vattenskadan.
 

sporthojsfarmor

aka Bikerwoman
Gick med
28 Jan 2010
Ort
Hallstavik
Hoj
Ducati Monster -05
Jag säger ungefär som föregående talare. Testa några 30000:- hojar och känn efter. Jag tror dock att ER-6 kanske ligger lite för långt från din smak, men många som har provat den hojen har blivit förvånade. Som Hondaman säger jag: För 30 kakor bör man kunna hitta en CBR900 i hyfsat skick. För 40 kakor hittar du CBR 929or. En 929:a är trots allt inte fullständigt stenålders.

Jag har aldrig gillat Honda, men det kanske beror på okunskap?
Jaså passar jag inte på en er6:a tycker du?

Kör du mest bana/tävling så förstår jag att det känns hårt att inte ha en potent hoj och då är någonting effektsvagare inte ett alternativ. Om du däremot åker mest gata, som vi gjorde i onsdags, så tror jag att även en effektsvagare maskin kan vara ett alternativ. På kurvigare vägare så är det körskickligheten som avgör - inte effekten. Sedan så får man stå ut med att det är svårt att hänga med på raksträckorna. Men att köra fort rakt fram handlar ju bara om att ha liten hjärna så det kan man hoppa över. Hoppas det ordnar sig med vattenskadan.

Detta är första året jag inte har kör en massa bana på alla år och det har tyvärr berott på andra omständigheter än det här. Javisst vet jag att jag kör precis lika fort med en effektsvagare hoj på väg, förra året körde jag gixxer 750 och det var inga som helst problem:tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top