MC-teckningar

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675

Bifogat

  • IMG_0996.jpg
    IMG_0996.jpg
    238.3 KB · Visningar: 271

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Då var Björn och hojen klar! Bara porträtt och mur kvar vilket borde gå ganska snabbt :)
 

Bifogat

  • IMG_1013.jpg
    IMG_1013.jpg
    239.2 KB · Visningar: 250
Last edited:

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Inget vidare kort men porträttet tar sig :tummenupp

Men nu lägger jag inte upp någon mer innan den är färdig och då ska Björn se den först :)
 

Bifogat

  • IMG_1018.jpg
    IMG_1018.jpg
    241 KB · Visningar: 233
Last edited:

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Nu har Björn sett teckningen först av alla så dags att posta den här med då :) Själv är jag otroligt nöjd, en av de bästa teckningarna jag gjort. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag!
 

Bifogat

  • bjorn_gunnarsson_isle_of_man_manx_gp_by_dsl_fzr-d6oxle5.jpg
    bjorn_gunnarsson_isle_of_man_manx_gp_by_dsl_fzr-d6oxle5.jpg
    399.8 KB · Visningar: 37
Last edited:

Lord Belial

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Vänersborg
Hoj
2014 Yamaha MT-07
Nu har Björn sett teckningen först av alla så dags att posta den här med då :) Själv är jag otroligt nöjd, en av de bästa teckningarna jag gjort. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag!

tl15.jpg


Shit vad grymt, fan vad duktig du är! :yoparty
 

Diabla

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
98 Honda CB500, 2002 Suzuki DRZ 250
Nykomling... :)

GRYMT jobbat verkligen, riktigt snygg teckning! Nu vågar man ju knappt lägga upp en egen bild här ju, hehe... Skissade mycket som yngre, då menar jag ganska MYCKET yngre, men börjar känna suget igen! Aldrig ens försökt mig på motorcyklar ärligt talat så är faktiskt nöjd med resultatet för att vara första gången! "Kunden" i fråga blev också väldigt nöjd så det var ju kul :) Kom gärna med synpunkter om ni har några, det är bara så man kan bli bättre! Har en låååång väg att gå innan jag är på DSL-FZRs nivå, men men... ;)

Svårast tycker jag är att få till ljus/skuggningar på ett realistiskt sätt, visst kan man sudda lite hit och dit så att det blir SNYGGT, men studerar man noga så kanske ett vant öga ser att det inte är så verklighetstroget...? Sjukt svårt!
 

Bifogat

  • KTM teckning.jpg
    KTM teckning.jpg
    238.9 KB · Visningar: 552

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
GRYMT jobbat verkligen, riktigt snygg teckning! Nu vågar man ju knappt lägga upp en egen bild här ju, hehe... Skissade mycket som yngre, då menar jag ganska MYCKET yngre, men börjar känna suget igen! Aldrig ens försökt mig på motorcyklar ärligt talat så är faktiskt nöjd med resultatet för att vara första gången! "Kunden" i fråga blev också väldigt nöjd så det var ju kul :) Kom gärna med synpunkter om ni har några, det är bara så man kan bli bättre! Har en låååång väg att gå innan jag är på DSL-FZRs nivå, men men... ;)

Svårast tycker jag är att få till ljus/skuggningar på ett realistiskt sätt, visst kan man sudda lite hit och dit så att det blir SNYGGT, men studerar man noga så kanske ett vant öga ser att det inte är så verklighetstroget...? Sjukt svårt!

Tack! Din teckning ser riktigt bra ut :tummenupp Du har verkligen en känlsa för 3D-perspektivet och proportionerna eftersom ingenting ser direkt skevt ut. Det är bara att öva på som du säger. En viktig sak man övar upp när man ritar mycket är säkerheten i handen så det inte blir hackigt. Sen är det ju det där med skuggor. Det ser också väldigt bra ut på din teckning. Ritar man av nåt så är det ju bara att göra som det ser ut. Ritar man något eget är det bra att ha lite koll på hur ljuset faller och hur skuggorna ser ut på vanliga volymer (kub, cylinder, sfär). En annan sak att jobba upp är kontrasten. Man måste allt våga ta i lite. Här är två bilder som visar processen när jag tecknar. Jag börjar med proportionerna, sen suddar jag ut och fyller i ordentligt och sist skuggar jag :)

http://dsl-fzr.deviantart.com/art/Audi-R8-LMP-WIP-330141153

http://dsl-fzr.deviantart.com/art/Yamaha-YZF-R1-06-Anniversary-WIP-379169799
 

Diabla

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
98 Honda CB500, 2002 Suzuki DRZ 250
Stort tack för tips, ska definitivt kika på teckningarna du länkade till nästa gång pennan åker fram :)
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Lattjade lite i Photoshop häromveckan. Vit version på den hojen jag la upp tidigare i tråden :)
 

Bifogat

  • superbike_yamaha_by_dsl_fzr-d6rmlp2.jpg
    superbike_yamaha_by_dsl_fzr-d6rmlp2.jpg
    379.6 KB · Visningar: 45
Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Eftersom alla BMW fantaster beklagade sig över att jag inte gillar BMW:s estetik fick jag väll visa vad bra estetik är. Här är min skapelse Sedladicci, mer bilder på G.

i42b8np.jpg
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Snyggt! Tänker givetvis lite på Ducati Panigale men på din ser man mer skillnaden mellan delarna genom den höga bakdelen och låga fronten t.ex. Tror även de enkla runda basformerna bidrar till det och även gör att riktningen framåt blir tydlig. Själv gillar jag den här Bimotan: http://www.bike.se/nyheter/bimota-bb3-s1000rrmotoriserad-italienare
Dock finns det såklart saker man vill ändra. Luftintagen bredvid framljuset passar inte in och framljuset ser dessutom ut att vara från en gammal gixxer. Ang. BMW-diskussionen så är det såklart inte lätt att försöka förklara med designteori heller, även om jag förstår exakt ;) Själv tycker jag det är väldigt mycket linjer på nya hojar, vilket kan ställa till det. Föredrar en ren design som ovan eller Bimotan och att man sen inte försöker krångla till det för mycket. Gillar även Ducati 1098/1198 där det är mycket linjer men de har helt enkelt fått till det så helheten är bra och riktningen tydlig.
 
Last edited:

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Nu har Björn sett teckningen först av alla så dags att posta den här med då :) Själv är jag otroligt nöjd, en av de bästa teckningarna jag gjort. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag!

tl15.jpg
Du är helt jäkla sjukt bra på att rita!:tummenupp
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top