Har du crashat i samband med uiilning?

Har du crashat i samband med bakhjulning?


  • Antal röstningar
    0

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Har du stegrat över? Pollen är anonym :)
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nej, men sprang bakom hojen några meter en gång, innan den landade på två hjul igen och jag på mage på den. :D
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag känner många vildhjärnor med mer vilja än talang (inklusive mig själv) men jag vet bara nån enstaka som vurpat en wheelie på gatan.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Självklart har man slagit över när man slangat, men sånt gör man bara inte när man väl lärt sig att slanga om man inte skulle göra ett allvarligt misstag...
Vurpar man i samband med att man slangar så är det oftast pga nåt annat än att man slår över...
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Stegrat över med en Ktm 625 supercomp för många år sedan, trodde jag hade fyran i men det visade sig vara trean, märkte det efter att jag ryckt för kung o fosterland i styret :tummenupp:näsblod
Resultatet blev: ett par Replayjeans mindre o nöjet att få kolla på tv liggandes på mage resten av veckan. :2cool:2cool
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Stegrat över med en Ktm 625 supercomp för många år sedan, trodde jag hade fyran i men det visade sig vara trean, märkte det efter att jag ryckt för kung o fosterland i styret :tummenupp:näsblod
Resultatet blev: ett par Replayjeans mindre o nöjet att få kolla på tv liggandes på mage resten av veckan. :2cool:2cool

Alltså att inte växelindikator är standard är ju katastrof. Om man kommer in i en rondell måste man växla 3-4-5-6-5-4-3 bara för att veta att det är 3an man har i så man inte skämmer ut sig och lyfter hjulet 1 dm för man hade fel växel.
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Skulle ta ut hojen en sista runda innan vitnerdvalan detta året, skulle jag aldrig ha gjort. Slog över på första wheelingen.

Aja, bara pula lite i garaget, nya kläder och hjälm och på det nästa år igen :)
 

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Alltså att inte växelindikator är standard är ju katastrof. Om man kommer in i en rondell måste man växla 3-4-5-6-5-4-3 bara för att veta att det är 3an man har i så man inte skämmer ut sig och lyfter hjulet 1 dm för man hade fel växel.
Haha, ja det har man ju gjort några gånger.
Skulle ta ut hojen en sista runda innan vitnerdvalan detta året, skulle jag aldrig ha gjort. Slog över på första wheelingen.

Aja, bara pula lite i garaget, nya kläder och hjälm och på det nästa år igen :)

Klassiker, undvik alltid första o sista rundan för då är skaderisken som störst
 

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
jag har en polare som gjort det, på exakt samma ställe 2 ggr!!! :skrämd :D
det hände med nästan exakt ett års mellanrum, båda gångerna i maj, andra gången löste fb hojen åt honom!
 

liggan

Ny medlem
Gick med
15 May 2009
Ort
skövde
Hoj
yamaha tzr 125*2 honda cbr 600f ,suzuki gs75x,yamaha rd125
min kontrollant skulle visa hur man skulle köra lågfartsdelen innan vi började, och han tappade körskolans bmw i backen. Alla skrattade och ingen fick körkort den dagen :`(
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Jag har inte ens wheelat på riktigt, bara några ofrivilliga micropowerwheelies och då höll jag på att skita på mig ALLA gånger.
Men jag ska lära mig i sommar, även fast jag känner att det kommer att bli dyrt ;)

Hoppas ni inte slagit er alltför mkt, även fast jag skrattade lite åt titta-på-tv-på-magen killen :)
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag har hört att man inte ens behöver betala självrisken om man anger att man uiiilat när man ringer skaderegleraren. :tummenupp

Man väjde för vilt! Säger man vid anmälan

Det är ju inte tal om vårdslös körning när man kan Uiiila. Det är ju bara en ren och skär olyckshändelse ifall någon crash skulle ske.

Men icke-hojförare hos försäkringsbolagen kan ju misstolka, så man får vara försiktigt...
 
Last edited:

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
övade på att skrapa regskylt.... satte mig på arslet och fick ha regskylten i jackan på vägen hem :näsblod
attachment.php
 
Last edited:
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top